![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skremmende å se en SAS leder bagatellisere en slik hendelse. Med så mye drivstoff og motorer i gang kunne dette gått riktig ille.
Også elendig service passasjerne måtte vente et døgn på flyplassen for å komme hjem. For en tragisk behandling av sine kunder. Selv Norwegian og Ryanair hadde klart bedre. MOD NOTE: Splitta frå Denne tråden Last edited by wf145; 19-09-2011 at 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
ehh klarer ikke å tro på at de nevnte hadde klart og gjort noe sånt noe særlig annerledes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Man kan ikke bare ta et fly ut av rute og sende til Mallorca. Da løser man ingen problem, men flytter det fra de som sitter på Mallorca til de som mistet ruteflyet sitt fordi det ble sendt til Mallorca. Man må ha ledig kapasitet, ledig crew, plass i køen over europa. Turen må også planlegges. Ledig crew kan befinne seg på flere plasser og må samles. Dette gjelder uavhengig av hva selskapet heter. Man kunne selvfølgelig forsøkt å booke om til andre flighter og selskap, men det kunne ha vært dårlig kapasitet der også. Jeg regner med at rammede passasjerer ble ivaretatt på best mulig måte det ekstra døgnet de ble strandet på Mallorca. SAS tar vanligvis godt vare på passasjerene sine. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Nå viser det seg vel at dette ikke nødvendigvis er helt riktig, slik at noen og en hver nok bør gå rolig i dørene når slike situasjoner oppstår. Dette er en del av hverdagen, og det kan skje den beste. Det er uansett ikke gjort på et øyeblikk å få på plass erstatningsfly, slik at det vil bli en kjip opplevelse for pax uansett. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Med ønske om en rolig dag, uten delay eller dører som smeller ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det er forsåvidt charterarrangøren der sætter grænserne for hvad der skal ske og hvor hurtigt. Hvis charteroperatøren er villig til at betale for det, så er jeg sikker på SAS gerne ombooker til andre ruteselskaber eller laver en operation hvor der altid er et reservefly klar, men det er ganske sikkert ikke med i den aftale de har lavet - fordi charteroperatøren ikke vil betale for det og fordi pax gerne vil have en så billig rejse som muligt. Det er naturligvis uheldigt, at flyet blev skadet, men sådan går det altså en gang imellem. Nogle gange er der mulighed for at sende et fly med det samme og andre gange er de optaget af andre ting. Havde det derimod været en ruteafgang, så er jeg ganske overbevist om at der var blevet ombooket til andre operatører såfremt dette var muligt.
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Når det er sagt, og dette er litt på siden, men nettverksselskapene booker altså ikke rutinemessig om til andre selskaper. Det har vi hørt flere eksempler om her inne, og selv om det gjentas ofte at man booked om til and selskaper når man benytter nettverksselskaper så skjer dette ikke alltid. Jeg har selv hatt to episoder på vårparten (med rutefly), hvor jeg ble utsatt for forsinkelse og kanselleringer, og beskjeden var da klar: vi booker kun om til egne avganger (+ til Widerøe). Jeg vet ikke hva jeg og andre som utsettes for dette gjør feil som ikke blir booket om til andre ledige avganger (og jeg fant selv ledige plasser på aktuelle flygninger). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Kanskje flere har tatt lærdom av BU's gavmildhet, husker 50 års jubileumet deres og 50.- kr. billetten, SK fikk mange slike fra BU ved innstillinger, ikke mye butikk å betale en kunde for å fly med en konkurrent, og slik er det litt idag og, en må gjerne kjøpe dyrere billetter hos konkurenter enn kostnaden ved care/rebookings utgifter vil medføre på eget selskap |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gunnar
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Jeg uansett vi skal la denne saken ligge. Jeg har egentlig ikke ment annet med dette enn at det er lett å skrike opp når konkurrenten gjør noe, eller i forsvar for egen bedrift, men til syvende og sist, så koker det ned til ledige seter (fortrinnsvis på eget selskap) og tilhørende venting for passasjerer. Slik er det bare, lik det eller ei, og dette gjelder alle selskap og allianser. Jeg tror nok at folk finner plenty av eksempler på dette her inne. Ingen tvil om at enkelte nok er bedre enn andre, men ingen er feilfri. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Synes alle som diskuterer denne og lignende saker med andre selskaper bør puste med maven, kanskje tenke seg litt om og se på fakta.
Diskusjonen her er nå bare patetisk, og fordummende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Omg.
Mulig at ikke utgående fra pmi en sen lørdag ikke har allverden kapasitet ? Det er vel da muligens bedre med en full natt på Hotel og en Flight hjem litt ut på søndag er å foretrekke frem for å henge halve natta på flyplass og natt fly hjem ? Ving og SAS har sikkert dette i avtalen . Tro om trollene har ventet leeenge på denne ? Tro hvorfor man trekker pusten før man oppsøker forumet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Last edited by TOS; 19-09-2011 at 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Star Alliance only.
|
![]()
Det er vel slik at det er charteroperatøren (Apollo/Ving ++) som står for ny reise - i og med at det er de som står for turen. Ikke SAS som "arrangerer" denne flyvningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Litt avhengig av kontrakt og avtale ved irr hvordan dette ordnes selvfølgelig, men at det er SAS som er ansvarlig her er utvilsomt, i alle fall dersom det er slik at det var SAS flyet som hadde skylden her. Reiseselskapet her, har kjøpt en tjeneste som ikke blir levert som den skal. Men igjen det er avtaler i kontrakten som regulerer slike ting. (irr, snag, uhell osv) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med vennetilbud (Splitta frå SAS mot overskot) | Ramgad | Småprat | 12 | 21-12-2013 21:44 |
Transport frå Rygge (splitta frå God mandag fra 35000' over Canada) | SudCaravelle | Småprat | 18 | 04-10-2012 17:16 |
Går SAS konk? (splitta frå SAS/BA avsluttar interline) | flyBG | Småprat | 28 | 14-05-2012 08:59 |
SAS fly sneiet borti annet fly | LN-VLE | Småprat | 10 | 19-09-2011 21:30 |
Er DY prisledende? (splitta ut frå DY Istanbul) | Spacetime | Småprat | 14 | 15-07-2011 01:05 |