Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-08-2006, 06:22   #21
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: Ingen stresskoffertsniking

Selvfølgelig tjener OSL mye mer på SAS sine business pax enn SAS sine frititdsreisende... Regner med at SAS betaler en ganske høy husleie for loungene sine...eller har OSL gitt bort disse arealene?
EB is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2006, 10:47   #22
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Dvs. at 20% av de reisende staar for 80% av reisingen. Derfor er det uhyre viktig at disse ikke forsvinner annensteds hen.
Nå har vel stort sett disse passasjerene ikke så mange andre gode alternativer til flyreise - jeg vil vel anta at det er en grunn til at de reiser, og den grunnen forsvinner ikke så lett fordi det er køer (selv om jeg selvsagt skjønner at køproblematikken kan tas med i vurderingen om hvorvidt en reise er strengt nødvendig). Når det er sagt har jeg full forståelse av at de fullprisreisende gjerne må få fordeler som kutter ned på køtiden (de betaler ofte 4-5 ganger mer enn det jeg som oftest betaler...).
TOS is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2006, 17:10   #23
Arrow
ScanFlyer Blue

Arrow's Avatar

Dette var synd.
Jeg synes det er helt greit at de som betaler mest går gjennom i "kjappsluse", da står de i det minste ikke foran meg når jeg skal gjennom. Og da må det jo gå raskere for meg også?

Ofte flyselskapene som får skylden når det er køer og bagasjebånd som stopper. Noe som altså OSL er ansvarlig for.
På min lokale flyplass (YUL) har man unge menn og kvinner som jobber for flyplassen. Jobben deres er at det går flyt i alle sluser og køer. De dirigerer folk hit og dit, og svarer på spørsmål som er tilknyttet flyplassens infrastruktur. Og det går som smurt hakka møkk.
Kanskje en ide for OSL, en sommerjobb stilling for den lokale ungdommen i nærområdet?
Arrow is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2006, 17:36   #24
Hurum
ScanFlyer Molded

Hadde man bare plassert en person noen meter FØR slusa og bedt folk begynne å ta av seg belter og tømme lommer FØR en faktisk kommer fram til slusa så hadde jo det hele gått dobbelt så fort. Utrolig at folk blir stående med jakken på helt til dem kommer fram f.eks. Putt alt i jakken og ta den av. Man skulle jo begynne å tro at folk hadde lært dette nå siden det har vært innført slike sikkerhetskontroller på alle flyplasser i landet.....men "nei". Her er det virkelig et stort potensiale.
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2006, 19:20   #25
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

OK, så hvordan skulle dette løses? En dedikert kø for BUSK-reisende ville det neppe blitt, da ville sikkert BA, KL/AF og AY sikkert ha sine egne sluser også, noe man vanskelig ville kunne nekte dem uten å komme i konflikt med EU regler, og siden det allerede er skrikende mangel på sluser på OSL ville dette fort kunne gå utover øvrige passasjerer, så flere flyselskaper måtte nok da dele på expresslusene. Er ikke prinsipielt noen motstander av slike sluser, mener bare at det ikke burde gå utover andre pax.

Da støtter jeg heller ideen om å sile ut de som faktisk har sett en flyplass før og tante Olga fra fra Toten.
Old 02-08-2006, 20:59   #26
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally posted by LCH

OK, så hvordan skulle dette løses? En dedikert kø for BUSK-reisende ville det neppe blitt, da ville sikkert BA, KL/AF og AY sikkert ha sine egne sluser også, noe man vanskelig ville kunne nekte dem uten å komme i konflikt med EU regler, og siden det allerede er skrikende mangel på sluser på OSL ville dette fort kunne gå utover øvrige passasjerer, så flere flyselskaper måtte nok da dele på expresslusene.
Hvorfor ikke? Det finnes andre steder og funker utmerket. F.eks 1.st, biz og elite har egen kø , og en person sjekker billetter og luker ut folk som ikke skal være der. Dette fører egentlig ikke til særlig mer venting for røkla, men desidert mindre vending for de heldige.

Om ikke SkyT/1world har råd til å koste på egne sluser, så kunne de kanskje kjøpe plass hos BUSK. Egen sluse er ikke noe man først og fremst bruker for å konkurrere med andre selskaper, men for å diffrensiere mellom FF/røkla og full/lavpris, og gi de som gir penger i kassa en bedre grunn til å velge fly og OSL for neste reise.

Dette er tilsvarende at CO Biz og AF/KL FF kan besøke BA-loungen på OSL (der det faktisk finnes service-innstilte folk )
Old 03-08-2006, 00:40   #27
ANX
ScanFlyer Gold

ANX's Avatar

Mange gode forslag her. Definitivt et problem som burde kunne løses.

Støtter selv idéeen om egen sluse for fullpris, oftest er de reisevante og kan dette! Som at boarding går greiere på business enn turist. Det ville speede opp køen, altså bra for alle parter. Amerikanske supermarkeder har jo egen kasse for "10 items or less".

Men, hehe, da kan det bli samme problem som når business reiser på lavpris privat: De vil ha samme service, og det kan bli slitsomt for personalet...

Måtte vel gå an å avsette en sluse en tid som et PRØVEPROSJEKT, og informere målgruppen om dette når de kjøper billetten.

Fikk meg en god latter av han som beskrev hvordan noen møysommelig tømte jakkelommene, for så å legge jakken på båndet!

Old 03-08-2006, 04:28   #28
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Her i nærheten har vi forøvrig CLEAR, http://www.flyclear.com/
Jeg har ikke prøvd det, men det ser ut som en bra løsning. I praksis går man forbi hele køen og rett inn på en ledig sluse. Om det ikke er noen i CLEAR-køen, brukes slusen på røkla.
Old 03-08-2006, 06:59   #29
Utflyttet
Ute på tur

Løsningen er enkel. Vi kjøper OSL og tar over hele greia! Alle mann trø til, spleiselag!

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2006, 08:58   #30
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Tenk så bra det ville blitt! *Sjekker lommene*

Posting Rules