![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
SAS Braathens får ikke lov til å la passasjerene som har kjøpt de dyreste billettene ta snarveien i sikkerhetskontrollen på Gardermoen.
Mer her: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.789735 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,416
|
![]()
Ingen bombe i sosialdemokratiske Norge...:huh:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Fra artikkelen:
Quote:
På en annen side, på lik linje med diskusjonen om pri-tagger og slikt i en annen tråd her om baggasje, så finner man svaret her. ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]()
Nå er jeg ikke akkurat noen sosialdemokrat, men her synes jeg OSL har tatt den riktige avgjørelsen. OSL er et offentlig selskap, med hovedoppgave å drive en flyplass, og så vidt jeg kan skjønne tjener ikke OSL noe mere på en bissnisse enn på en fritidsreisende, så da bør de heller ikke gjøre forskjell på dem. Det er ikke OSLs problem at SAS eller andre selskaper gjerne ser at det går kjappere for "de virkelige kundene" deres på "snylternes" bekostning.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Vil vel tro at SAS hadde tenkt å betale OSL extra for dette.
Men for all del , Socialdemokratie leve .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]()
Joda, de hadde sikkert tenkt å betale for det, poenget er at så lenge de ikke klarer å levere det produktet de skal til alle kundene, bør det ha høyeste prioritet, ikke å forbedre tilbudet til en utvalgt gruppe.
Sosialdemokratiet ditt kan du ha for deg selv, P.A....
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Nei, ellers takk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]()
Det ante meg!
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Det var vel ikke annet å vente enn at et godt forslag måtte avvises.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,582
|
![]() Quote:
Jeg vil tro at OSL haaver inn adskillig mere i avgifter paa en som har 100 reisedoegn (som f.eks. meg..) enn paa familien Olsen som reiser charter til Mallorca en gang i aaret. Det er imho i OSL's interesse aa gjoere storbrukernes passeringer saa smertefrie som mulig for aa holde paa dem som fortsatt brukere av deres tjenester. OSL burde se det som et nederlag hvis storbrukere (ogsaa potensielle slike) velger bort fly til fordel for tog eller annet pga at det er for mye hassle forbundet med aa bruke OSL's tjenester. Naar det gjelder uttrykket 'stresskoffertsniking' er det foroevrig totalt villedende. Dress-og-slips-brigaden er paa vikende front og blir i stadig stoerre grad erstattet av folk som meg - som MAA flytte seg fra sted til sted. Dress-og-slips-gjengens reiseavktivitet var i stor grad basert paa unoedvendighet og har i traad med tidens krav til kostnadstrykk paa langt vei blitt borte. Tilbake staar en kostnadsbevisst gjeng med road warriors med laptop og ryggsekk som er svaert synlige her borte og som er paa frammarsj i Europa. Vi er kanskje litt mer anonyme enn stresskoffertgjengen, men er mer praktiske i reisevalget og en gruppe OSL burde gjoere seg til venns med .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Dengang SAS innførte Business Class på 80-tallet, fikk disse sin bagasje før turist.
Det funket altså nydelig på lille gamle trange FBU, men ikke på moderne GM. Akk ja. ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() Med all respekt - dette har absolutt ingenting med sosialdemokrati å gjøre. At OSL ikke ser dette som hensiktsmessig får stå dfor deres regning, og er nok neppe basert på en politisk ideologi. Finn noe annet å henge sosialdemokrater for enn dette..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]() Quote:
Det tafatte Høyre gjorde såvisst ikke livet bedre for småbedrifter da DE var der. Valgflesk - kveget biter på det HVER JÆVLA GANG! ![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Helt utrolig.
Det viktigste poenget er at folk som reiser mye bruker mye kortere tid i sikkerhetskontrollen enn Ola dunk på vei til mor i Haugesund eller på pakketur til Mallorca. Folk glemmer mobilen i lommen etc etc. (min personlige favoritt er idiotene som tar ut alt av lommene på jakken og deretter tar av jakken for å sende igjennom) En kø for de som reiser mest (og betaler mest avgifter til OSL) er ekstremt viktig for oss som bruker flyet slik som andre bruker bussen, særlig i Norge der t/r reiser samme dag er meget populært. Prioritert sikkerhetskontroll finnes på de aller fleste flyplasser over hele verden, de som synes dette er en riktig avgjørelse, bør ta seg 30 dagsturer til t/r OSL-TRD på 2 måneder.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Jeg tror OSL hadde tjent på å ha en for de som reiser ofte, fordi de er rutinert og er raske gjennom sikkerhetskontrollen. SKal de vente til de har kontroll, aj da skjer det aldri...
![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Det er en ting jeg ike skjønner at de kunne gjort i designet av kø-systemet. En ting er at man nå har 4-5-6 sluser med folk, med to køer som mater de. Hadde man satt av to sluser til en form for "fast lane", som var ikke basert på nødvendigvis hvem som betaler mest, men hvem som er smart, og gjort kort prosess:
- Når du komemr frem skal alt være ute, jakke av, laptop ute, etc., hvis ikke sendes du rett i kø to med forklaring, så holder du ikke opp hele denne køen. - Går du igjennom og det piper på deg, så ikke noe mer styr der, men rett tilbake og i samme kø for de som feilet med å ta ut alt, så får det heller hope seg opp i en treig kø og en kjapp kø. Noe slikt ville gjør at de so faktisk vet hvordan gjøre dette skikkelig og kjapt hadde hatt en sluse som burde være køfri stort sett hele tiden, men det hadde også krevet at man hadde ryggrad til å håndheve dette og noen til å sile køen og forklare. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]() Quote:
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,582
|
![]()
Naa gjoer du deg vanskelig .... Hva er galt med at vi som legger igjen mest penger i systemet kan faa littegrann igjen for det? Det er viktig for Avinor og OSL aa stimulere foretningstrafikken. Det er viktige inntekter for begge disse, ikke bare for flyselskapene. Det er i luftfarten som omtrent overalt ellers 80/20-regelen som gjelder. Dvs. at 20% av de reisende staar for 80% av reisingen. Derfor er det uhyre viktig at disse ikke forsvinner annensteds hen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ingen F-5 på sokkel | Sola-ENZV | Småprat | 0 | 26-06-2012 12:00 |
Big in Japan og Ingen Kim ingen kos | Someone | TripReports | 52 | 25-03-2012 14:07 |
Ingen Kims - ingen kos ELLER ingen Romjul ingen QUIZ | LN-KOG | Flyforum | 10 | 01-01-2012 23:10 |
Ingen julekalender | LN-MOW | Flyforum | 17 | 19-11-2010 09:49 |
Ingen vekterstreik | jb1 | Flyforum | 6 | 02-06-2006 01:57 |