![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg kan ikke skjønne hvordan en rettssak skulle være flatterende for SAS, når de faktisk har et system som luker ut gærninger som dette. Signaleffekten til andre som mister jobben i SAS for mindre alvorlige hendelser, er jo litt merkelig når man ser ting som dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har vel strengt tatt ikke kalt noen for idioter, jeg sa det er idioti at denne personen får sluttpakke.
Jeg hever meg helle ikke over andre, hvor finner du det?? Jeg har selv personlige erfaringer med hvilke konsekvenser fyllekjøring kan få, og har derfor null sympati for folk som utsetter andre for denne risikoen, uansett om de setter seg bak rattet i en bil eller et fly. Men at dette gjør at jeg hever meg over andre?? Absolutt ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg forsvarer ikke noe av det som har skjedd. Jeg ser bare ikke vitsen med at Balle og andre skal sitte her og skrive hvor forkastelig de synes dette er. Alle er enige om at fyll og jobb ikke hører sammen, men det har ingen hensikt i mine øyne å sitte hjemme og synse så mye mer enn det. Dette er en intern personalsak, som sikkert blir håndtert etter forskriftene, og det er det vel alt vi trenger å vite. Hvis man mener selskapets prosedyrer i slike saker er feil, får man sende selskapet en mail, ikke sitte å pludre på et forum. Denne saken er etter alle solemerker en personlig tragedie. Ha litt respekt da, folkens, og la det ligge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
@balle clorin.
Hvis du har Kindle så anbefaler jeg deg å laste ned "Final Approach" av Lyle Prouse. Han var kaptein på en imfamøs flygning,Northwest flight 65 Fargo-Minneapolis 08.mars 1990. Han hadde 1.3 promille etter flyging. Ble dømt til 16 mnd. fengsel. Var alkoholiker. Mistet jobb og flysertifikater. Tok sin straff, la seg inn på klinikk for avvenning, har ikke rørt alkohol siden. Tok opp alle eksamener. Fikk tilbake jobben i Northwest og avsluttet karrieren som kaptein på 747. Mener du at folk ikke skal få en ny sjanse av samfunnet etter at de har sonet sin straff og blitt kurert for alkoholisme? Jeg forsvarer overhodet ikke at noen setter seg påvirket bak rattet eller spakene, men jeg mener at i et humant samfunn så må man la individet få en mulighet til å gjøre opp for seg og ha mulighet til å bidra positivt istedet for å la vedkomne gå til grunne. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS-pilot tatt med promille på SVG | C130 | Flyforum | 3 | 15-07-2019 21:54 |
Kabin crew tatt med promille på SVG | DC 10-30 | Flyforum | 21 | 14-07-2019 15:58 |
Tatt med promille på Gardermoen | imm | Flyforum | 73 | 17-08-2018 09:04 |
SAS pilot tatt med promille | VC-10 | Flyforum | 1 | 10-05-2012 08:30 |
Norsk pilot tatt med 0,85 i promille på Schiphol | kbo | Flyforum | 24 | 12-12-2008 00:39 |