Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-09-2017, 18:00   #1
Balle Chlorin
ScanFlyer Blue

Default Re: SAS-pilot tatt med 0,64 i promille

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Det er nok bedre å gi sluttpakke enn å havne i en arbeidsrettsak. Kan fort bli kostbart og lite flatterende for SAS.
Hvis ikke det å ha til hensikt å føre et fly mens man har en grei promille ikke er en klinkende klar oppsigelsesgrunn, så vet ikke jeg hva som skulle være det. Å trenge en dommer til å bekrefte det, høres i min verden ut som idioti og galskap.

Jeg kan ikke skjønne hvordan en rettssak skulle være flatterende for SAS, når de faktisk har et system som luker ut gærninger som dette. Signaleffekten til andre som mister jobben i SAS for mindre alvorlige hendelser, er jo litt merkelig når man ser ting som dette.
Balle Chlorin is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2017, 14:59   #2
LeMonde
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Balle Chlorin View Post
Hvis ikke det å ha til hensikt å føre et fly mens man har en grei promille ikke er en klinkende klar oppsigelsesgrunn, så vet ikke jeg hva som skulle være det. Å trenge en dommer til å bekrefte det, høres i min verden ut som idioti og galskap.

Jeg kan ikke skjønne hvordan en rettssak skulle være flatterende for SAS, når de faktisk har et system som luker ut gærninger som dette. Signaleffekten til andre som mister jobben i SAS for mindre alvorlige hendelser, er jo litt merkelig når man ser ting som dette.
Til Balle: Jeg synes ikke det pent gjort at du sitter og uttaler deg så krasst og fordomsfullt om mennesker og saker du ikke kjenner gjennom annet enn media. Verden blir ikke et bedre sted av at du sitter hjemme på tastaturet ditt og synser, kaller folk idioter og hever deg over folk, Balle.
LeMonde is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2017, 17:54   #3
Balle Chlorin
ScanFlyer Blue

Jeg har vel strengt tatt ikke kalt noen for idioter, jeg sa det er idioti at denne personen får sluttpakke.

Jeg hever meg helle ikke over andre, hvor finner du det??

Jeg har selv personlige erfaringer med hvilke konsekvenser fyllekjøring kan få, og har derfor null sympati for folk som utsetter andre for denne risikoen, uansett om de setter seg bak rattet i en bil eller et fly. Men at dette gjør at jeg hever meg over andre?? Absolutt ikke.
Balle Chlorin is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2017, 21:28   #4
LeMonde
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Balle Chlorin View Post
Jeg har vel strengt tatt ikke kalt noen for idioter, jeg sa det er idioti at denne personen får sluttpakke.

Jeg hever meg helle ikke over andre, hvor finner du det??

Jeg har selv personlige erfaringer med hvilke konsekvenser fyllekjøring kan få, og har derfor null sympati for folk som utsetter andre for denne risikoen, uansett om de setter seg bak rattet i en bil eller et fly. Men at dette gjør at jeg hever meg over andre?? Absolutt ikke.
Vel, det er bra å høre at du er en av dem som synes det er uakseptabelt med fyllekjøring, Balle. Det må ha vært deilig å få det ut på et offentlig forum.

Jeg forsvarer ikke noe av det som har skjedd. Jeg ser bare ikke vitsen med at Balle og andre skal sitte her og skrive hvor forkastelig de synes dette er. Alle er enige om at fyll og jobb ikke hører sammen, men det har ingen hensikt i mine øyne å sitte hjemme og synse så mye mer enn det. Dette er en intern personalsak, som sikkert blir håndtert etter forskriftene, og det er det vel alt vi trenger å vite. Hvis man mener selskapets prosedyrer i slike saker er feil, får man sende selskapet en mail, ikke sitte å pludre på et forum.

Denne saken er etter alle solemerker en personlig tragedie. Ha litt respekt da, folkens, og la det ligge.
LeMonde is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2017, 21:58   #5
trimmet Opel Ascona
ScanFlyer Blue

@balle clorin.
Hvis du har Kindle så anbefaler jeg deg å laste ned "Final Approach" av Lyle Prouse.
Han var kaptein på en imfamøs flygning,Northwest flight 65 Fargo-Minneapolis 08.mars 1990.

Han hadde 1.3 promille etter flyging. Ble dømt til 16 mnd. fengsel. Var alkoholiker.
Mistet jobb og flysertifikater.
Tok sin straff, la seg inn på klinikk for avvenning, har ikke rørt alkohol siden. Tok opp alle eksamener.
Fikk tilbake jobben i Northwest og avsluttet karrieren som kaptein på 747.

Mener du at folk ikke skal få en ny sjanse av samfunnet etter at de har sonet sin straff og blitt kurert for alkoholisme?

Jeg forsvarer overhodet ikke at noen setter seg påvirket bak rattet eller spakene, men jeg mener at i et humant samfunn så må man la individet få en mulighet til å gjøre opp for seg og ha mulighet til å bidra positivt istedet for å la vedkomne gå til grunne.
trimmet Opel Ascona is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules