![]() |
|
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
AF 1775 OSL - CDG den 11 juli med planlagt avgang 12:40 fikk actual 13:54 og landet 1 time forsinket i Paris. Jeg hadde to slektninger ombord som dermed ikke nådde forbindelse til Havanna og ble ombooket til dagen etter med hotel og mat på AF sin regning.
De mistet 1 dag av ferien på Cuba og også en forhåndsbetalt natt på hotel. Jeg har sjekket FR24 og ser at AF 1774 CDG - OSL hadde planlagt avgang 09:40, tok av kl 10:25 og landet 12:17 på OSL som var 17 minutter etter rute. Krav til AF om kompensasjon ble sendt inn og nå kom avslaget. Det AF skriver er følgende: "... We certainly understand that delays inconvenience our passengers, so we do all we can to limit them. However, we sometimes face extraordinary circumstances when Air Traffic Control delays a flight's departure or arrival. Having verified our records, I can confirm that such circumstances were the cause of the delay of your flight. ... I regret to inform you, that compensation is not due when our service has been disrupted due to reasons beyond our control. ..." Er dette avslaget opplagt? Flyet fra Paris landet 17 minutter etter rute Da flyet til Paris var ferdig boardet 40 minutter etter planlagt avgangstid, ble det fra cockpit opplyst at det ville ta ca 15 minutter før de fikk starte For meg ser det ut som at flyet mistet slot på grunn av sen ankomst og treg boarding. Hva sier dere? bør de gå en runde til og be AF dokumentere at årsaken til at flyet kom sent inn til OSL var utenfor deres kontroll? Flyklagenemnda? Det var visst ca 30 personer som mistet forbindelsen til Cuba |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting, kansellering m.v.? (2019->) | Polaris | Reiseforum | 251 | 17-05-2025 23:59 |
Rettigheter ved streik | seatsniffer | Småprat | 10 | 28-10-2013 13:12 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |
Rettigheter ved ombooking | Blubird | Reiseforum | 4 | 13-04-2009 12:27 |