![]() |
|
![]() |
#561 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]()
Jeg engasjerer meg ikke av nød men av interesse.
Har sett så mange ganger at flyselskaper og forsikringsselskaper bevisst bruker hersketeknikk og på autopilot avviser første krav med en standard begrunnelse som "folk flest" tror på, og legger saken død, eller ikke orker gå videre. Jeg liker ærlighet og at folk ikke føres bak lyset. I denne konkrete saken er det interessant å se om AF sin begrunnelse er knyttet til ATC på OSL. Den bakenforliggende årsaken kan være at de av årsaker AF selv er ansvarlig for kom forsinket inn til OSL og dermed mistet tildelt slot |
![]() |
![]() |
#562 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
一期一会
|
![]()
Beklager, jeg mente ikke å være frekk.
Vi er på Flyprat og det er flott dere benytter de støtteordninger som finnes og deler erfaringer. |
![]() |
![]() |
#565 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg undret meg over hvorfor du sendte den responsen.
Virket enten som den kom fra hjertet til en som jobber i økonomiavdelingen eller klageavdelingen til et flyselskap som mottar mange krav, eller fra en som har så mye penger at en refusjon på en del tusenlapper bare er til bry |
![]() |
![]() |
#566 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
<mod>
Tilbake til topic! </mod>
#567 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Postet innlegget under i denne tråden i mai etter å ha fått avslag på kompensasjon av Wizzair. Var lat så lot Airhelp ta saken og fikk nå beskjed at Wizzair vil gi kompensasjon på 400€ (som Airhelp tar 25% av).
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#568 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ny rekord?
Jeg sendte i dag inn skjema til SAS angående en forsinket flight på torsdag. Jeg mistet videreforbindelse i København og landet 4 timer og 45 minutter etter opprinnelig rute. Fra jeg sendte inn skjemaet tok det 2 timer og 57 minutter til jeg fikk svar. SAS hadde ansvar for forsinkelsen og 600€ vil bli overført i løpet av 1 uke |
![]() |
![]() |
#569 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Blir spennende å se om madammen er like heldig da. 11:30 forsinket i går SVG-GDN p.g.a multiple bridstrike. Nå er der jo avsagt dom at det er ekstraordinære årsaker, men, juridisk, maskinen kom fra GDN, skulle SZZ, tilbake til SVG så til GDN, så teknisk sett var det SZZ flyet som fikk dette, men det ble overført til GDN ved at de slinget et annet fly SZZ-SVG-SZZ. Så, er der håp i hengende snøre eller? |
|
![]() |
![]() |
#570 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
TK 1752 OSL-IST 13-14 timer forsinket om det i hele tatt blir avgang i natt. Har allerede sendt krav om EUR 400. Lurer imidlertid om dette skal dekke alt av tap som f.eks. transfer som allerede er bestilt og betalt og allerede betalt hotellovernatting. Eller kommer slike tap i tillegg?
#571 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da fikk jeg nettopp beskjed om at avreise vil bli 11.20 i morgen, dvs. 24 timer og 5 minutter forsinkelse. Bedre enn å være nødt til å stå opp midt på natten spør du meg.
#572 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Avgang 17.55 med TK. 30 timer forsinkelse, hvis det går som planlagt vel og merke!
#573 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Aldri ta det første avslaget for god fisk dersom saken ikke er helt opplagt |
|
![]() |
![]() |
#574 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Reiste i dag TRD - EVE - TOS - SOJ.
Siste leg var en del forsinket, men vi kom oss da opp til slutt. Da vi nærmet oss SOJ opplyser kapteinen at SOJ er stengt og at vi returnerer til TOS. Buss satt opp, voucher til mat ok, så nå er jeg på tur til destinasjonen. Finfin behandling av Widerøe, men mye vil ha mer. Har jeg sjans på noe mer kompensasjon, eller utgår dette pga vær? Hilsen en sliten Familyguy som har vært på farten siden klokken 9 i morges. Edit: Billett booket hos SAS, om det skulle ha noe å si?
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK 18.12.22: BKK-UTH 01.01.23: UTH-BKK-TDX 11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD Last edited by FamilyGuy; 29-10-2017 at 21:52. |
![]() |
![]() |
#575 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#576 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Reiser DY7001 i dag og har fått beskjed om HiFly og ingen premium kabin som vi har bestilt.
Stemmer det at det ikke er premium kabin? De tilbyr å refundere 75% av "total airfare". Hva anbefales å gjøre? |
![]() |
![]() |
#577 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
http://www.hifly.aero/en/a340/cs-tqy.html Men det er kanskje ikke plass til alle som har booket premium? |
|
![]() |
![]() |
#578 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har sjekket nå og det er 12 premium/business seter.
Lurer på om det kan være at vi får sitte i premium likevel, men grunnet redusert infotainment/standard etc. så vil vi få refundert 75%. Det er uansett ikke aktuelt å sitte i eco når jeg ser layouten. |
![]() |
![]() |
#579 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kjedelig. DY har vel 42 Premium-seter, så mange må sloss om de 12 setene. Jeg vet ikke hvordan de fordeler de 12 setene, random ved innsjekk eller kanskje med prioritet for de som har full flex? Lykke til!
|
![]() |
![]() |
#580 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Selv om vi ikke aksepterte tilbudet ble vi likevel degradert til eco. De tilbyr fortsatt 75% i refusjon. Hvilke rettigheter har vi i dette tilfellet? Er 75% i refusjon godt nok?
Oppdaget først i ettertid av innsjekk at vi var degradert. Det ble ikke nevnt overhodet av innsjekkingsagenten. Last edited by seatsniffer; 09-11-2017 at 16:33. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting, kansellering m.v.? (2019->) | Polaris | Reiseforum | 251 | 17-05-2025 23:59 |
Rettigheter ved streik | seatsniffer | Småprat | 10 | 28-10-2013 13:12 |
Rettigheter ved rerouting | Jens W | Reiseforum | 6 | 01-12-2010 01:45 |
Rettigheter ved kansellering | Larsabal | Reiseforum | 18 | 23-11-2010 09:27 |
Rettigheter ved ombooking | Blubird | Reiseforum | 4 | 13-04-2009 12:27 |