![]() |
|
![]() |
#741 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#742 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#746 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er ikke crewet ansatt i OSM da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#748 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Er det å jobbe i denne brøken mindre enn 100% stilling? Mener du at det skal telles timer for utført flyging de dagene man er tilgjengelig for arbeidsgiver som da skal gi grunnlag for å kunne definere denne rotasjonen ned i stillingsbrøk? Hvis jeg er ansatt for å jobbe 5/4 så er jeg ansatt for å jobbe 5/4. Da har jeg en 100% stilling hvis 5/4 er definert som nettopp det. Skal jeg trekkes i lønn bare fordi arb.giver ikke har mer enn to legs å la meg fly en gitt dag? Det får da være maken til utnytting av arbeidskraft man skal måtte godta. Det lukter gjennomtrekk i cockpit der lang vei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flygerne er ikke ansatt i FV, de er muligens selvstendige, også må de betale ratingen selv. Synes jo det vitner om et selskap som ikke tror nok på sin egen forretningsmodell til å tørre og investere i personale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er da ingen som mener at 50% arbeid skal avlønnes med noe annet enn 50% lønn. Det jeg mener er bare at hvor mye du jobber en enkelt dag ikke bør ha noe å si for avlønning. En reduksjon i stilling bør bety en redusjon i antall arbeidsdager. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#752 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En reduksjon i stilling bør betu en reduksjon i stilling. Hvordan reduksjonen tas ut må være en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Da jeg jobbet 80% hadde jeg 6-timersdag (6 timer pluss pause).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#753 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg finner det vanskelig å tro at de nederlenderne de bl.a. har gående der sokner til TOS og hadde satt pris på å få stillingen redusert gjennom antall timer på jobb hver dag. De er nok interessert i å treffe familien iblant som alle andre og samtidig kunne leve av det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#754 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
Det er mye bedre om du står frem som en offisiell talsmann for FV og sier hva ditt oppdrag er. Da kan vi vurdere dine innlegg basert på en reell situasjon. Da slipper du seile under falsk flagg og utgi deg som en som bor på Helgelandskysten og stort sett reiser med Widerøe, og tilfeldigvis møtte OG i fjor en gang. Det er mange på Helgelandskysten som allerede kan booke reiser med WF til 699 kroner inklusiv bagasje. Senest i dag bestilte jeg fra BNN til TRD til den prisen uten å måtte ta på meg dress og be om møte med selveste banksjefen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#755 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
WF har noen lavprisbilletter for de som bestiller lenge i forveien, men det hjelper jo lite for de som må avgjøre slikt dagen før. Og hvis du ikke evner å holde deg saklig og uten å beskylde meg for det ene og det andre ksn du forlate diskusjonen umiddelbart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#757 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Nja... Jeg liker å tro at jeg har en viss peiling på hva som er viktig for folk flest, og da kommer det å balansere jobb/privatliv på en fornuftig måte høyt opp. Men jeg orker ikke svare noe mer på de kverulerende one-linerne dine i dag, jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#758 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva du liker å tro er da fortsatt irrelevant. Arbeidstid er da en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker okke som.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#759 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men hvem er arbeidsgiver? Og hva er avtalen mellom arbeidsgiver og oppdragsgiver? Og hvis arbeidstager får 'full lønn', hvem betaler mellomlegget hvis vedkommende ikke 'får lov til' å jobbe så mye som kontrakten sier?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ja, selvfølgelig... Men du beholder ikke erfarne og proffe folk særlig lenge om du ikke tar dem på alvor og behandler dem deretter. Derav mine antagelser. Som vel er like fornuftige som dine antagelser. Eller sitter du på mer innsideinfo enn du gir uttrykk for? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA | Twin Otter | Flyforum | 9 | 27-02-2018 12:09 |
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 | NorFlight | Flyforum | 32 | 23-09-2017 19:32 |
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking | Someone | Flyforum | 73 | 25-10-2016 22:05 |