Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-05-2017, 18:16   #1
Flygplan
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
Default Re: FlyViking - diskusjonstråd

Quote:
Originally Posted by jaas View Post
Hvordan skal det forstås det du skriver her eller var det bare noe du fant på ?
Det skal forstås slik at hvis man ikke er heltidsansatt er det heller ingen grunn til å klage på at man ikke har heltidslønn. Nå vet jeg ikke om flygerne i FV er heltidsansatte, men med den produksjonen de har ville det nok kunne ført til mye betalt dødtid etter at dagens flygninger er utførte, så det ville vært rart å ha alle heltidsansatte. Når man tenker på lønn må man tenke på hvor mange timer noen jobber for den lønnen. Det er for øvrig deltidsansatte i cockpitene til både WF, NAS og SAS også.
Flygplan is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 18:24   #2
jaas
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 372
Default Re: FlyViking - diskusjonstråd

Quote:
Originally Posted by Flygplan View Post
i Det er for øvrig deltidsansatte i cockpitene til både WF, NAS og SAS også.
Dette har du kort og godt ikke peiling på.
jaas is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 18:29   #3
Flygplan
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
Default Re: FlyViking - diskusjonstråd

Quote:
Originally Posted by jaas View Post
Dette har du kort og godt ikke peiling på.
Neida, dette vet jo ingen...
Flygplan is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 19:36   #4
Swashbuckler
ScanFlyer Blue
 
Swashbuckler's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
Default Re: FlyViking - diskusjonstråd

Quote:
Originally Posted by Flygplan View Post
Det skal forstås slik at hvis man ikke er heltidsansatt er det heller ingen grunn til å klage på at man ikke har heltidslønn. Nå vet jeg ikke om flygerne i FV er heltidsansatte, men med den produksjonen de har ville det nok kunne ført til mye betalt dødtid etter at dagens flygninger er utførte, så det ville vært rart å ha alle heltidsansatte. Når man tenker på lønn må man tenke på hvor mange timer noen jobber for den lønnen. Det er for øvrig deltidsansatte i cockpitene til både WF, NAS og SAS også.
Etter hva jeg har forstått, så jobber pilotene i et 5/4-system med base TOS.

Er det å jobbe i denne brøken mindre enn 100% stilling? Mener du at det skal telles timer for utført flyging de dagene man er tilgjengelig for arbeidsgiver som da skal gi grunnlag for å kunne definere denne rotasjonen ned i stillingsbrøk?

Hvis jeg er ansatt for å jobbe 5/4 så er jeg ansatt for å jobbe 5/4. Da har jeg en 100% stilling hvis 5/4 er definert som nettopp det. Skal jeg trekkes i lønn bare fordi arb.giver ikke har mer enn to legs å la meg fly en gitt dag?

Det får da være maken til utnytting av arbeidskraft man skal måtte godta. Det lukter gjennomtrekk i cockpit der lang vei.
Swashbuckler is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 20:53   #5
Flygplan
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
Default Re: FlyViking - diskusjonstråd

Quote:
Originally Posted by Swashbuckler View Post
Etter hva jeg har forstått, så jobber pilotene i et 5/4-system med base TOS.

Er det å jobbe i denne brøken mindre enn 100% stilling? Mener du at det skal telles timer for utført flyging de dagene man er tilgjengelig for arbeidsgiver som da skal gi grunnlag for å kunne definere denne rotasjonen ned i stillingsbrøk?

Hvis jeg er ansatt for å jobbe 5/4 så er jeg ansatt for å jobbe 5/4. Da har jeg en 100% stilling hvis 5/4 er definert som nettopp det. Skal jeg trekkes i lønn bare fordi arb.giver ikke har mer enn to legs å la meg fly en gitt dag?

Det får da være maken til utnytting av arbeidskraft man skal måtte godta. Det lukter gjennomtrekk i cockpit der lang vei.
Hvilket ansettelsesforhold de har i FV vet jeg lite om. Jeg har ikke nevnt noe om å trekke i lønn. Jobber en 50% får en nok betalt for det, og jobber en 78,22% får en nok betalt for det også. Men denne diskusjonen er i grunnen bare synsing så lenge man ikke vet. Jeg bare presiserer at det ikke nødvendigvis er en selvfølge at alle er ansatt i 100%, og at det da selvsagt ikke betales 100% lønn.
Flygplan is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 21:02   #6
Swashbuckler
ScanFlyer Blue
 
Swashbuckler's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
Default Re: FlyViking - diskusjonstråd

Quote:
Originally Posted by Flygplan View Post
Hvilket ansettelsesforhold de har i FV vet jeg lite om. Jeg har ikke nevnt noe om å trekke i lønn. Jobber en 50% får en nok betalt for det, og jobber en 78,22% får en nok betalt for det også. Men denne diskusjonen er i grunnen bare synsing så lenge man ikke vet. Jeg bare presiserer at det ikke nødvendigvis er en selvfølge at alle er ansatt i 100%, og at det da selvsagt ikke betales 100% lønn.

Det er da ingen som mener at 50% arbeid skal avlønnes med noe annet enn 50% lønn.

Det jeg mener er bare at hvor mye du jobber en enkelt dag ikke bør ha noe å si for avlønning. En reduksjon i stilling bør bety en redusjon i antall arbeidsdager.
Swashbuckler is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 21:17   #7
Flygplan
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
Default Re: FlyViking - diskusjonstråd

Quote:
Originally Posted by Swashbuckler View Post
Det er da ingen som mener at 50% arbeid skal avlønnes med noe annet enn 50% lønn.

Det jeg mener er bare at hvor mye du jobber en enkelt dag ikke bør ha noe å si for avlønning. En reduksjon i stilling bør bety en redusjon i antall arbeidsdager.
En reduksjon i stilling bør betu en reduksjon i stilling. Hvordan reduksjonen tas ut må være en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Da jeg jobbet 80% hadde jeg 6-timersdag (6 timer pluss pause).
Flygplan is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 21:30   #8
Swashbuckler
ScanFlyer Blue
 
Swashbuckler's Avatar
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
Default Re: FlyViking - diskusjonstråd

Quote:
Originally Posted by Flygplan View Post
En reduksjon i stilling bør betu en reduksjon i stilling. Hvordan reduksjonen tas ut må være en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Da jeg jobbet 80% hadde jeg 6-timersdag (6 timer pluss pause).

Jeg finner det vanskelig å tro at de nederlenderne de bl.a. har gående der sokner til TOS og hadde satt pris på å få stillingen redusert gjennom antall timer på jobb hver dag. De er nok interessert i å treffe familien iblant som alle andre og samtidig kunne leve av det.
Swashbuckler is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 22:21   #9
Flygplan
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
Default Re: FlyViking - diskusjonstråd

Quote:
Originally Posted by Swashbuckler View Post
Jeg finner det vanskelig å tro at de nederlenderne de bl.a. har gående der sokner til TOS og hadde satt pris på å få stillingen redusert gjennom antall timer på jobb hver dag. De er nok interessert i å treffe familien iblant som alle andre og samtidig kunne leve av det.
Hva du finner vanskelig å tro er da komplett irrelevant.
Flygplan is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 21:44   #10
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 585
Default Re: FlyViking - diskusjonstråd

Quote:
Originally Posted by Flygplan View Post
En reduksjon i stilling bør betu en reduksjon i stilling. Hvordan reduksjonen tas ut må være en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Da jeg jobbet 80% hadde jeg 6-timersdag (6 timer pluss pause).
Kjære "Flygplan"

Det er mye bedre om du står frem som en offisiell talsmann for FV og sier hva ditt oppdrag er. Da kan vi vurdere dine innlegg basert på en reell situasjon. Da slipper du seile under falsk flagg og utgi deg som en som bor på Helgelandskysten og stort sett reiser med Widerøe, og tilfeldigvis møtte OG i fjor en gang.

Det er mange på Helgelandskysten som allerede kan booke reiser med WF til 699 kroner inklusiv bagasje. Senest i dag bestilte jeg fra BNN til TRD til den prisen uten å måtte ta på meg dress og be om møte med selveste banksjefen
Rland is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 22:25   #11
Flygplan
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 163
Default Re: FlyViking - diskusjonstråd

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Kjære "Flygplan"

Det er mye bedre om du står frem som en offisiell talsmann for FV og sier hva ditt oppdrag er. Da kan vi vurdere dine innlegg basert på en reell situasjon. Da slipper du seile under falsk flagg og utgi deg som en som bor på Helgelandskysten og stort sett reiser med Widerøe, og tilfeldigvis møtte OG i fjor en gang.

Det er mange på Helgelandskysten som allerede kan booke reiser med WF til 699 kroner inklusiv bagasje. Senest i dag bestilte jeg fra BNN til TRD til den prisen uten å måtte ta på meg dress og be om møte med selveste banksjefen
Kjære deg. Jeg representerer ikke FV, men saklighet og fornuft. Jeg har aldri møtt Giæver, men har hatt dialog med han på Facebook-meldinger. Kan hende jeg har flydd med han daa han flydde for WF.

WF har noen lavprisbilletter for de som bestiller lenge i forveien, men det hjelper jo lite for de som må avgjøre slikt dagen før. Og hvis du ikke evner å holde deg saklig og uten å beskylde meg for det ene og det andre ksn du forlate diskusjonen umiddelbart.
Flygplan is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
NextMove - nytt "flyselskap" på OSL-OLA Twin Otter Flyforum 9 27-02-2018 12:09
FlyViking starter Ørland - Oslo OKT17 NorFlight Flyforum 32 23-09-2017 19:32
FlyViking - Rotet med FOT-tilbud og Widerøes brev til personer i FlyViking Someone Flyforum 73 25-10-2016 22:05


All times are GMT +2. The time now is 13:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.