Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-05-2017, 21:30   #1
Swashbuckler
ScanFlyer Blue

Swashbuckler's Avatar

Default Re: FlyViking - diskusjonstråd

Quote:
Originally Posted by Flygplan View Post
En reduksjon i stilling bør betu en reduksjon i stilling. Hvordan reduksjonen tas ut må være en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker. Da jeg jobbet 80% hadde jeg 6-timersdag (6 timer pluss pause).

Jeg finner det vanskelig å tro at de nederlenderne de bl.a. har gående der sokner til TOS og hadde satt pris på å få stillingen redusert gjennom antall timer på jobb hver dag. De er nok interessert i å treffe familien iblant som alle andre og samtidig kunne leve av det.
Swashbuckler is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 22:21   #2
Flygplan
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Swashbuckler View Post
Jeg finner det vanskelig å tro at de nederlenderne de bl.a. har gående der sokner til TOS og hadde satt pris på å få stillingen redusert gjennom antall timer på jobb hver dag. De er nok interessert i å treffe familien iblant som alle andre og samtidig kunne leve av det.
Hva du finner vanskelig å tro er da komplett irrelevant.
Flygplan is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 22:27   #3
Swashbuckler
ScanFlyer Blue

Swashbuckler's Avatar

Quote:
Hva du finner vanskelig å tro er da komplett irrelevant.

Nja... Jeg liker å tro at jeg har en viss peiling på hva som er viktig for folk flest, og da kommer det å balansere jobb/privatliv på en fornuftig måte høyt opp.

Men jeg orker ikke svare noe mer på de kverulerende one-linerne dine i dag, jeg.
Old 10-05-2017, 22:30   #4
Flygplan
ScanFlyer Blue

Quote:
Nja... Jeg liker å tro at jeg har en viss peiling på hva som er viktig for folk flest, og da kommer det å balansere jobb/privatliv på en fornuftig måte høyt opp.

Men jeg orker ikke svare noe mer på de kverulerende one-linerne dine i dag, jeg.
Hva du liker å tro er da fortsatt irrelevant. Arbeidstid er da en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker okke som.
Old 10-05-2017, 22:47   #5
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Hva du liker å tro er da fortsatt irrelevant. Arbeidstid er da en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker okke som.
Men hvem er arbeidsgiver? Og hva er avtalen mellom arbeidsgiver og oppdragsgiver? Og hvis arbeidstager får 'full lønn', hvem betaler mellomlegget hvis vedkommende ikke 'får lov til' å jobbe så mye som kontrakten sier?
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 23:09   #6
Flygplan
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Men hvem er arbeidsgiver? Og hva er avtalen mellom arbeidsgiver og oppdragsgiver? Og hvis arbeidstager får 'full lønn', hvem betaler mellomlegget hvis vedkommende ikke 'får lov til' å jobbe så mye som kontrakten sier?
Dette får vi nok ikke vite så mye om. Men tilbake til det: Kontrakten ihht. arbeidsrett behøver ikke gi noen 100% stilling. Luftfartens egne reguleringer på området​ er ukjent for meg.
Old 10-05-2017, 23:15   #7
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Dette får vi nok ikke vite så mye om. Men tilbake til det: Kontrakten ihht. arbeidsrett behøver ikke gi noen 100% stilling. Luftfartens egne reguleringer på området​ er ukjent for meg.
https://www.latestpilotjobs.com/jobs/view/id/9401.html Søknad sendes til Arpi Aviation. Er ikke det et bemanningsselskap?

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2017, 22:47   #8
Swashbuckler
ScanFlyer Blue

Swashbuckler's Avatar

Quote:

Ja, selvfølgelig... Men du beholder ikke erfarne og proffe folk særlig lenge om du ikke tar dem på alvor og behandler dem deretter.

Derav mine antagelser. Som vel er like fornuftige som dine antagelser. Eller sitter du på mer innsideinfo enn du gir uttrykk for?
Old 10-05-2017, 23:12   #9
Flygplan
ScanFlyer Blue

Quote:
Ja, selvfølgelig... Men du beholder ikke erfarne og proffe folk særlig lenge om du ikke tar dem på alvor og behandler dem deretter.

Derav mine antagelser. Som vel er like fornuftige som dine antagelser. Eller sitter du på mer innsideinfo enn du gir uttrykk for?
Først og fremst gjelder det vl å ha kvalifisert personell til å fly. Som oftest er vel ikke lavprisselskapene de mest attraktive for flygere uansett.

Min innsideinformasjon er lik null
Reply

Posting Rules