![]() |
|
![]() |
#121 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Kjøpte C klasse på SQ i 2013 på ruten CMB-SIN-EWR til nærmere 20k én vei. Hadde gjort det igjen med glede (vurderer det til sommeren 2017), ettersom det var så fasinerende å prøve C med SQ, kom frem uthvilt, drakk og spiste som en konge (sannsynligvis tilsvarende 3-4 større måltid på restauranter av lik kvalitet i Norge = ca. 3-4000 kroner) ++++ osv. Snakker om den turen minst en gang i måneden, faktisk ![]() Til slutt, som du ser av nicket mitt, så elsker jeg A<380 --> så kjør på! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
Sjåførservice ved avreise og ankomst er jo kjekt og selv om jeg skal være der i 2,5 uke betyr det noe å ankomme relativt uthvilt siden jeg skal nesten rett på bursdagsfeiring. Får vel passe på å ikke drikke alt for mye Möet i loungen...😉 Blir også gøy å teste Business lounge på DXB, det ser i alle fall snasent ut, og forhåpentligvis et rolig og avslappende sted å vente på neste fly. Og gleder meg til å fly A380 igjen. På de to første Sør-Afrika turene mine reiste jeg i Economy med Lufthansa og det var A380 på flightene mellom FRA og JNB. Husker det som et behagelig fly, stille og romslig. Blir gøy å sitte i andre etasje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bare vær obs på at den tjenesten kun er inkludert innenfor 60 kilometer fra Gardermoen. Utover det, må du betale 14 kroner per kilometer.
Fra Drammen stasjon til OSL er det 92,9 kilometer. 32,9*14=460 kroner og 60 øre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Og veldig praktisk med transport i andre enden da de jeg skal besøke skal feire bursdag samme dag som jeg kommer og da er det jo for dem å greit å slippe å hente meg på flyplassen midt i forberedelsene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Flysitter
|
![]()
Liten advarsel til de som skal ut å reise med de fremover. De er veldig nøye på 7kg grensa på håndbagasje. Ble advart ved check in at de sjekker alle i DXB så fikk tatt på meg jakke og kameraet rundt halsen og da holdt det akkuratt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
Takk for advarselen. Da slipper jeg fly EK på en stund. Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Newcomer
|
![]()
Er det langt imellom gatene i Dubai om man reiser fra oslo til bangkok
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som det står over, helt avhengig av hvor de "setter deg i land". Men du har bra med tid, hadde ikke bekymret meg for det. Brukte Emirates for første gang i jula tur-retur Bangkok. Reiste på turist/økonomiklasse, og det som slo meg var den voldsomme forskjellen mellom hva du får om bord i Boeing 777 kontra Airbus 380.
Det er disse to flytypene de har. I Boeingen er det trangt som bare pokker, mens det er helt fantastisk bra plass i Airbus 380. 10-seter i bredden i en Boeing 777, i kombinasjon med fullt fly, gjorde det til et høyrisikoprosjekt å få i seg mat med skjorta sånn noenlunde intakt, der en satt presset mot sidemannen til høyre og paserende traller og passasjerer i den smale midtgangen. Det var ingen fest. Airbus 380 er helt fantastisk. Brede seter, masse beinplass, utrolig stillegående fly og mye plass å bevege seg på. Det burde egentlig tatt to ulike priser. En for økonomi på 777 og en annen pris for 380. Så Emirates er strålende så lenge du havner i rett fly, det vil si at du slipper unna 777`en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I mars reiser jeg til Sør-Afrika for å besøke gode venner. Planen var å ta en stop over i Dubai på hjemveien, men ser ut til at jeg må endre returen og være tilbake på jobb senest fredag 31.03 kl 09:00. Det er ledige seter på EKs fly til OSL 30.03 og det koster under 2000 kr å endre til den avgangen, så er ikke noe stress å få til.
Synes det er litt kjipt å gå glipp av Dubai selv om jeg har vært der før og det slo meg at det kanskje er mulig å endre avreisen fra OSL og få en dag der på vei sørover, men får det ikke til på hjemmesiden til Emirates siden turen sørover er booket som en distanse: OSL-JNB med mellomlanding i Dubai. Hjemreisen er booket todelt JNB-DXB + DXB-OSL. Noen som vet om det er mulig å endre så jeg kan ta en dag i Dubai på turen sørover? Screenshot av bookingen som den står nå: ![]() Last edited by Millemor; 29-01-2017 at 01:21. Reason: skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Ser det går buss mellom dxb og AUh om en bestiller EK billett dit fra Norge. Er det noe kontroll på om en tar bussen til og fra auh, eller kan en bestille bil på egenhånd?
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kjapt spørsmål: Har Emirates mulighet for automatinnsjekk og bagdrop på Gardermoen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Nei. Alle Emirates pax må igjennom skranke og manuell innsjekk.
![]() |
#136 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ok takk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg ankom Johannesburg i går formiddag etter en VELDIG behagelig reise sørover i EK Business Class. Hjemreisen er booket i Economy Flex og jeg forsøkte å sjekke pris på å oppgradere på nett, men fikk en feilmelding om at det ikke var mulig og beskjed om å ringe. Noen som aner hvorfor? Og bør jeg ringe til EKs norske eller sørafrikanske nummer? Eller lønner det seg å vente til avreisedagen og sjekke med billettkontoret på JNB?
Sjekket på Expertflyer og det ser ut som det er masse ledige seter i Business på begge flightene. Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal reise med EK i business i juni, vi er 4 stk med baggasje, tenkte og bestille henting, bor ca 25 km fra OSL. Kommer de da med flere biler eller har de minibuss? da jeg tviler på at all baggasje går inn i en vanlig personbil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De har ikke minibusser så her blir det flere biler. De regner i utganngspunktet 2 pax per bil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jeg skal reise med Thai og lurer på noe | evenes | Reiseforum | 474 | 19-01-2020 23:13 |
Jeg skal reise med FlyViking og lurer på noe | Tarzan | Reiseforum | 1 | 23-07-2017 19:25 |
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015) | Fred | Reiseforum | 31 | 24-11-2015 11:47 |
Hvor skal jeg reise i Asia? | Hypern | Reiseforum | 19 | 09-08-2013 23:30 |