![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Dørene blir mellom rad 33/34, og 16/19, samt helt bak.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,367
|
![]()
Da var første 615-seters A380 levert Emirates, så er i rute for og sette maskinen inn på CPH fra 1/12
http://www.routesonline.com/news/29/...615-seat-a380/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,791
|
![]() Quote:
Quote:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...er-det/5847812 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 840
|
![]()
Monsteret landede ca 12.15 og for flyspottere er det garanteret bedre end juleaften!
Jeg lurer bare på, hvordan den satsning skal løbe rundt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Newcomer
Join Date: Feb 2007
Posts: 15
|
![]() Quote:
![]() Ser i øvrigt at flyet A6-EOQ er spritnyt, leveret fra Hamburg til Dubai i fredags. Er det den første 2 class maskine? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() Quote:
Der var forresten 34 nationaliteter ombord på første flyvning med A380 fra Dubai til København i dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Anna.aero har udgivet lidt statistik om det danske marked i forbindelse med Emirates' indsættelse af A380 på CPH-ruten.
http://www.anna.aero/2015/12/08/denm...-for-the-a380/ *Top 4 Danish Airports 2009-2014 *Denmark's top 12 country markets (incl. seat capacity changes) *Denmark's top 12 airlines Måske vi burde have en tråd for general markedsstatistik? |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
Nydelig fly, men som tidligere nevnt. Så er det elendig for frakt. Offisielt så kan EK ta rundt 8-10 tonn på en 380. Men man ser nå at disse maskinene sliter veldig med vekt og balanse. Så i praksis er det nesten ingen ting man får med seg. Så det skaper mye problemer for norske eksportører.
S |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Country Manager for EK i DK slutter etter å ha funnet nye utfordringer. Wild guess men tipper han blir sjef for ruteutvikling på CPH. Har blant annet lengre fartstid hos SAS.
Ser EK fremdeles ikke har ansatt salgssjef i DK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Iflg Trafikstyrelsen så hadde EK 51% belegg i sept på CPH. Det er med andre ord nok plass til å fylle med OSL pax
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2009
Posts: 100
|
![]()
51% er jo katastrofe men både EK og QR er nede i lavt 50% fra alle skandinaviske byer i lavsesong.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
|
![]()
Loadfaktor er uvesentlig hvis miksen er riktig. Hvis de har høyt belegg på C og F samt mye i lasterommene, er det fullt mulig å tjene penger med 50% belegg. Husk at lavt belegg også gir mer plass i lasterommene.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]() Quote:
Mulig jeg tar totalt feil her, men jeg lar det stå til! Arrester meg gjerne ![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,558
|
![]()
Neida, du har rett i det, men en halvfull A380 kan ta nesten like mye cargo (18-19 tonn) som en full 777-300ER (22 tonn), hvis øyemålet mitt er sånn noenlunde korrekt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,367
|
![]() Quote:
Lasterommet i seg selv er ikke så lite, men en full A380 blir veldig mye passasjerer og da med tilhørende bagasje. Og dermed tar passasjerenes bagasje opp mye av lasterommet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2011
Location: Oslo
Posts: 307
|
![]()
Hvis man skal tro Seatguru så er en hel etasje på dagens A380 fra CPH avsatt til F og C
https://www.seatguru.com/airlines/Em...htno=152&date= |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates A380 på CPH | mackover | Bilder & foto | 4 | 02-12-2015 14:12 |
Emirates med første operatør med >600 seter i A380 | Someone | Småprat | 8 | 29-07-2015 10:23 |
Thai med A380 i CPH fra W13-14 (Rygte) | KHANSEN | Flyforum | 17 | 03-02-2013 15:00 |
A380 Emirates fra Preikestolen | gabriboston | Bilder & foto | 2 | 13-10-2011 17:32 |
Første reise med Emirates A380 på business | gardkarlsen | TripReports | 44 | 12-04-2009 21:14 |