![]() |
|
![]() |
#81 | ||
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Feb 2013
|
![]() Quote:
Da jeg kjøpte flybillettene på Emirates sin hjemmeside for et par uker siden opprettet jeg en Skywards profil fordi e-gate var en medlemsfordel og jeg tenkte jeg fikk leve med litt "spam" i innboksen for å spare tid i immigration, men jeg har ikke mottatt medlemskort enda. Da jeg sjekket på hjemmesiden fikk jeg opp dette: Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]() Quote:
Har hvertfall et inntrykk at Immigration i DXB ikke er det store å bekymre seg for. 10 min tåler de fleste ![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
Så lenge du ankommer med Emirates til Terminal 3 er det ikke noe å bekymre seg over. Køene på immigration på Terminal 1 der de fleste andre selskaper flyr til kan være langt værre. Tilbrakte nesten en time i kø på immigration der når jeg ankom med QR. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Immigrasjon i DXB er ikke så ille. Som regel no questions asked.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nok et spørsmål fra meg
![]() På vei sørover har jeg drøyt 5 timer på DXB. Flyet fra OSL skal lande kl. 23:35 og flyet til JNB har avgang kl. 04:40 (begge tider er lokal tid i Dubai). Har dere som kjenner flyplassen tips til hvordan slå ihjel tiden? Å strekke litt på beina etter mange timer på fly er absolutt en del av planen, men orker jo ikke å tråkke rundt i flere timer, så tenker at det kan være greit å finne et spisested e.l. med WiFi hvor jeg kan sitte en stund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Når jeg fløy Emirates i september'15 til SGN med 0945t i DXB, fikk jeg matkupong som kunne brukes på 6-8 spisesteder. DXB er stort og det er mange restauranter som vil passe til enhver, du vil merke at 5t vil gå veldig fort. Wifi er gratis i kun 1t, deretter må du betale. Jeg fikk ihvertfall Wifi passordet til Emirates Business Lounge av ei jeg reiste med.
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Scanflyer Silver
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da sitter jeg på DXB og venter på flyet til Johannesburg. Må si jeg så langt er imponert over Emirates. Veldig god service om bord og maten var bra. Eneste negative jeg har å komme med per nå er at jeg ikke fikk maten jeg ønsket på flyet pga at de hadde gått tom, men sånn er det jo noen ganger. Uansett veldig hyggelig crew og god service ombord.
Jeg fikk Meal Voucher ved innsjekk, tror det er 15 forskjellige valg av spisested man har. Pga at jeg hadde fått anbefalt Shake Shack av en amerikansk kompis valgte jeg å spise der for egen regning. Etter en fettbombe av en burger er jeg mett og sitter nå og tar noen pils i Heineken lounge. Jeg planlegger å skrive TripReport om turen, men pga at WiFi'en her fungerer heller dårlig orker jeg ikke prøve å laste opp bilder etc nå, så får ta det når jeg kommer frem til Sør-Afrika. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Newcomer
|
![]()
Helt riktig, er det utløpt så må man ha tilgjengelig kortnummer, eller kontakte banken. Det skal være eksakt samme kortnummer. Eventuelt sende inn bekreftelse som kan ligne på en fullmakt på forhånd, om billetten er kjøpt av noen andre. Da unngår man denne sjekken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sitter å river meg litt i håret nå. Jeg har kjøpt tur-retur billett OSL-DXB i pinsehelgen, med avreise lørdag 14. og hjemreise tirsdag 17. da jeg i utgangspunktet ikke hadde mulighet til å ta fri fredag 13.05. Nå har jeg allikevel fått muligheten til å ta fri fredag og det hadde vært utrolig deilig å få en dag til i Dubai. Jeg har sjekket på hjemmesiden til Emirates og det er ca samme pris for avreise fredag og lørdag, men jeg har kjøpt Economy Saver (billigeste) billett regner jeg med at det er umulig å forsøke å få endret avreisedato? Det står "changes not permitted" for denne billettypen på hjemmesiden. Noen som vet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Newcomer
|
![]()
Har nå hatt min første flight med Emirates, dog en kort tur på 1 time fra DMM til DXB.
Den ble fløyet med 773 i Business. Å jeg kan overhode ikke si jeg ble imponert, dårlig service å veldig stressende besettning. Aldri opplevd å måtte rette opp stolen å fjerne alt så lenge som 35 minutter før landing. Får håpe den servicen ikke er lik på de lange flightene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Fløy samme strekka motsat vei 4 uker tidligere, da i Business med FlyDubai. Det skal jeg si var rake motsetningen, der var det ingen stress, veldig god service og rakk fint å kose meg med en kaffe etter maten før dem ryddet inn før landing |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Front section flyer
|
![]()
Er det noen som vet hvor strenge EK er på håndbagasje? Skal ned neste uke og vil unngå å sjekke inn sånn at jeg sparer tid i BKK. Men iflg hjemmesiden så er det kun 1 kolli, normalt kan man jo ta med seg en laptop bag men virka ikke som dette var noe de praktiserte. 7kg er ikke akkurat mye heller...
![]() |
#96 |
Front section flyer
|
![]()
Hvordan er det med buy in lounges i Dubai på Terminal 3?
![]() |
#97 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Front section flyer
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#99 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Vi er to familier som skal ha en mnd pappaperm på Mauritius i mars. Grunnet at vi ønsker å fly sammen (de lange flightene) så er det mest hensiktsmessig å fly sammen i fra Oslo da vi kommer i fra både sør, og vest. Totalt sett har vi da vurdert at Emirates er beste alternativ, dog lurer jeg på hva vi kan forvente som en familie, å få av pristilbud hos Emirates. pr nå er prisen i overkant av NOK 31.000,- i fra Bgo-osl-dbx-mru t/r dette for 2 voksne, 1 barn (4år), og 1 spedbarn Nå er det fortsatt 5 mnd til vi har tenkt å fly, men kan man forvente pris ned mot NOK 20.000,-? På forhånd takk for svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei.
Spør på vegne av familiemedlem som neste mandag skal reise med Emirates OSL - DXB - CEB. Emirates sendte i dag en mail hvor det står at transfer videre fra DXB er forskjøvet med to døgn. Forklaringen er "operational requirements" og det oppgis ingen ytterligere informasjon om hva man kan gjøre. Hvilke rettigheter har man i et slikt tilfelle? Vil tro at avbestilling og full refusjon er rimelig å forvente, evt. Ombooking til manilla istedet for cebu |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jeg skal reise med Thai og lurer på noe | evenes | Reiseforum | 474 | 19-01-2020 23:13 |
Jeg skal reise med FlyViking og lurer på noe | Tarzan | Reiseforum | 1 | 23-07-2017 19:25 |
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015) | Fred | Reiseforum | 31 | 24-11-2015 11:47 |
Hvor skal jeg reise i Asia? | Hypern | Reiseforum | 19 | 09-08-2013 23:30 |