![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Det er jo ikke så rent sjelden at "Business Class" blir til "Første klasse" i norske medier, men VG har gått på en skikkelig smell i dag og kalt "Premium Economy" for "Første klasse"..... Det er nå rettet opp.
http://www.vg.no/sport/idrettspoliti...er/a/23656794/ Som man kan se av kommentarfeltet er det mange som har lest den første versjonen av artikkelen, der det stod flere ganger at det var snakk om Første klasse, og det er altså ikke business en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]() Quote:
![]() Faktaboksens hardslående overskrift er nå: Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 11-04-2016 at 20:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,390
|
![]()
Herregud, la gutta få fly Premium Economy, da! Folk fra sammenlignbare land flyr garantert business.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Burde nok reist på Economy minus...
... synes nøkternhet er greit, jeg. Men reiser man verden rundt og har tett program, så er jo det økonomisk fornuftig at man ikke er helt ødelagt etter en flyreise.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lurker
Join Date: Oct 2010
Posts: 664
|
![]()
Er selvsagt kritisk til skusling av midler av idrettstopper. Men dette faller ikke under den kategorien.
Er man to meter lang kan man ikke sitte bak i economy på intercont og forventes å jobbe når du kommer frem. At de ikke trakk saken når deres påstand om "første klasse" viste seg å være feilaktig, er pinlig. Hadde forøvrig ikke hatt problemer med om de fløy business heller, men first er jeg enig hadde vært litt over the top ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,152
|
![]()
Helt enig her, men ett spørsmål:
Over 55000 for den reiseruten i Eco/Plus, bør ikke NIF skifte reisebyrå? Har selv reist verden rundt i 25 år snart, og aldri opplevd slike priser. Synes prisen høres helt vill ut. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 393
|
![]() Quote:
Siden de er omfavnet av frivillighet og den baserer seg på ganske sparsommelig medlemsmasse(kanskje en pizza i ny og ne)må også toppene utvise moderasjon men en business billett, særlig på de lengste rutene, syns jeg er innafor. De er tross alt valgt til lederverv av idretten selv. Kan man fly øko pluss, flott, det er i de fleste tilfeller godt nok og man får strukket litt ekstra på lange lemmer her. Men som sagt en business billett her og der dauer vi ikke av. VG må bli mer etterretterlige, og da spesielt for flynerder som vårs, men fint at de kastet lys på dette hemmelighetskremmeriet..
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa group og "P-klasse" | Chriscross | Reiseforum | 1 | 15-04-2014 10:04 |
Lufthansa "P"-klasse | Chriscross | Reiseforum | 15 | 08-01-2013 13:58 |
Første tur som "gulljente" hos SAS | TOS_EBG | TripReports | 7 | 23-08-2010 01:57 |
Kort spørsmål om "klasse koder" | Glider | Reiseforum | 4 | 20-01-2010 20:22 |
Aeroflot lanserer "Commersant"-klasse | The Ticketor | Flyforum | 9 | 15-11-2007 19:52 |