![]() |
|
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har fundert en del på dette selv.
I hvilken grad det er bedre bunnlinje på hele flighten ved å prise last-minute-setene høyere. Og impact det har på kundelojalitet. På longhaul er det jo rimelig forståelig at det må fylles noen dyre seter for å gi positiv bunnlinje når en del seter er billig for å tekkes reisebyrå og konkurrere med LCC via kampanjer. Men shorthaul vil jeg tro det viktigste er å få rompe i så mange seter som overhode mulig. Og jeg forstår catering-issuet, men på intra-norge/skandinavia så er det jo stort sett vakumpakket lefse og muffin og med unntak av de med rumpe i pluss-sete eller edelt bonusmetall så må det jo betales for. Så å ta ombord noen ekstra lefser går vel greit? OT: Jeg kjører også BMW, fordi det nå er opplest og vedtatt at det ikke lenger er BMW/Audi-sjåførene som er rævhål - Det er Tesla-sjåførene. (*dukke*) |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Revenue management car rental? | Bengt | Reiseforum | 8 | 04-10-2015 07:54 |
SAS Plus - en balanseakt i revenue management | AirbusTrond | Flyforum | 48 | 21-05-2014 21:26 |
Revenue management hos American Airlines (video) | Discus | Småprat | 1 | 21-06-2012 22:42 |
Sover noen i SK revenue management? | Utflyttet | Flyforum | 12 | 06-08-2009 20:17 |