![]() |
|
![]() |
#41 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kansjke bedre aa la folk faa snakke for seg selv...??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Huff, her ble det mye bråk.. Jeg mente bare å si at jeg syns det er bedre at arbeidstakere retter sitt sinne mot ledelsen uten å ramme uskyldige parter. Jeg brukte flygelederne som et eksempel (det var nærliggende siden dette er et flyforum), men jeg kunne sikkert også funnet lignende eksempler fra andre bransjer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Nåh... det blir fort ampert, og det er nå ikke egentlig nødvendig. Men som tidligere nevnt er det vel slikt at når noen tråkker på det som står deg nærmest så går skylappene ned. Hurum, jeg skjønte at du ville forklare. Det betyr ikke nødvendigvis at "tilleggsopplysningen" din skal få stå udisputert. Melder du deg på får du værsågod være med på hele turen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Där måste jag säga att jag är enig. En strejk eller andra aktioner som rammar tredje part gör bara att Ola, Sven, Pekka etc. mister total förståelse för den strejkande gruppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
[sarkasme]Kan ikke du komme med et forslag på hvordan man kan unngå at uregelmessigheter i flykontrollen gå ut over luftfarten og dermed passasjerene?[/sarkasme]. Æh. Drit i. Det hører ikke hjemme i denne diskusjonen. Anyway, as I was saying... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Spørsmål: Dersom det blir streik i en service-/transportbedrift. Hvordan kan man da unngå at tredjepart blir rammet? Enten må man frata alle arbeidstagere streikeretten, eller så må man akseptere at tredjepart kan bli rammet. Det finnes ingen mellomting. Cloudius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Cloudius & atck: Dere har noen ekstremt gode poenger! En flygeleder skal ikke jobbe når han er uskikket - og det er bare han/hun som vet når skoen er for trang. Streik som ikke går utover tredjeperson i transportnæringen?
Men SSL: Er ikke poenget med private bedrifter å tjene penger til deres eiere? Når jeg investerer mine penger i f.eks. Norwegian eller Gudbrandsdal Lufthavn ønsker jeg faktisk at de pengene jeg binder opp skal gi avkastning. Det er liksom poenget ellers hadde jeg ikke gjort. Nå hører det med til historien at Gudbrandsdal Lufthavn så langt ikke har vært en gullkantet investering.
![]() |
#48 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
hva gjør man da som aksjonær når bedriftsledelsen velger å legge ned en overskuddsbedrift for å flytte produksjonen til en som vel ikke tjener flust like mye?
![]() |
![]() |
#49 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Streik er det eneste våpenet de ansatte har slik arbeidslivet fungerer i dag. Mye kan selvsagt sies for eller mot streik som virkemiddel, men det tror jeg har vært diskutert en del ganger tidligere her! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Flyklapper
|
![]()
Vel - for kanskje aa trekke en liten konklusjon - hvis eierene ikke er interessert i tredjepartsarbeid ('company policy') og finner at bolagets egne fly kan betjenes vel saa godt med tre som med fire fasiliteter, saa er det bare spoersmaal om hvilket av de to verkstedene i Norge som maa selges eller nedlegges, uansett hvor gode regnskapene er...
'Company Policy rules' i SAS .. ![]() Saa da faar vi haape at BTS finner en kjoeper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Oohhfffff........ Nå tror jeg ikke jeg gidder å diskutere denne saken mere....
Men så er det uttalelsen til atck da, om at den som har meldt seg på helst bør være med hele veien ![]() LN-KOG: Du skjønner det, at det du forteller meg i ditt innlegg lenger opp her forstår jeg meget godt. Mitt poeng er, og la det gjerne gå som et spørsmål til eiere, ledelse, styremedlemmer og dess like; når er nok NOK? Altså, det hjelper i mange tilfelle ikke at en bedrift går med overskudd, tildels store overskudd, når de som skjønner alt bedre enn andre ikke synes det er NOK overskudd. Jeg har vært innom bedrifter som har levert både 12, 13 og 14% avkastning til sine eiere, men det har altså ikke vært NOK... Det var bare det jeg ville fram til. Og i slike tilfeller er det lett å minnes måkene til salige hr. Odd Børretzen....ska'ha-ska'ha-SKA'HAAAAA Men, nå gidder jeg ikke mere, og hopper av akkurat denne tråden, hvis det er greit? ![]() ![]()
![]() |
#52 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvem tjente mest i fjor da? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|