![]() |
|
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det overrasker meg å se at familien får så mye sympati, både i kommentarfeltet og her.
- Flyselskaper overbooker. Dette er den kjent sak, og det er vanligvis ikke noe problem, da det som regel alltid er noen som mer enn gjerne venter til neste fly mot god betaling. Det er ikke akkurat få avganger til London. - De hadde ikke gledet seg til fotballkampen i et år, for på den tiden visste de ikke at akkurat den kampen skulle gå. (Dette forstår til og med jeg, som knapt nok vet hva en fotball er.) - Satse på å rekke en fotballkamp kl 12.45 når flyet lander kl 9.20 er litt risikabelt. En hel rekke situasjoner kunne skapt forsinkelser slik at de ikke ville rukket kampen. Dette er ikke SAS sin feil - dette er dårlig planlegging eller dårlig evne til å takle uforutsette hendelser. - Familien fikk 18 900 kr i reisegavekort eller 9450 kr i kontanter. Det må kunne kalles god betaling for en halv dags forsinkelse. Selv hvis man trekker fra fotballbillettene til 2500 kr og drosjeturen på 1500 kr (som jeg ikke mener SAS kan lastes for), sitter de igjen med en pen sum. - Tar vi med i regnestykket at familien var de som hadde betalt minst for flybillettene av alle på flyet, ser vi at de faktisk gikk i solid overskudd på reisen. - De kom seg til London! Samme dag, til og med! Når de sutrer over ødelagt høstferie synes jeg de heller kan sende noen tanker til de som blir stående fast på flyplasser i dagesvis på grunn av kanselleringer, eller til alle de som ikke får reist på høstferie, eller til flyktningene, eller, eller... Det er bare for dumt å løpe til media med et slikt i-landsproblem som ikke engang er noe problem. Hvis SAS skal ha kritikk for noe som helst, så må det være at de kunne gjort mer for å finne noen frivillige passasjerer til å vente. Jeg tviler på at samtlige på flyet hadde viktige planer i London som de sjanset på å rekke i løpet av formiddagen. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Overbooket flyet med 21 personer - Sommertrafikk SAS | Hickok | Flyforum | 29 | 02-07-2016 14:15 |
Overbooket på PIA: Sett deg på do | Someone | Småprat | 14 | 28-02-2012 08:56 |
SAS og passsasjerhandtering (splitta frå SAS-fly sneia borti anna fly) | RYKogREIS | Småprat | 25 | 20-09-2011 09:51 |
Overbooket fly med 31 ledige plasser | SBT | Reiseforum | 2 | 15-07-2011 10:38 |
rebbok til tidligere fly hvis overbooket | karsten | Flyforum | 2 | 13-11-2007 02:04 |