Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-08-2015, 22:41   #121
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,717
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Er det andre selskaper som annonserer nye ruter 14 måneder i forveien?
view is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2015, 22:45   #122
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,425
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Ikke vanlig, men dette er nok litt spesielt ettersom man har 'lovet' dette lenge og følte kanskje at det var litt magert og bare annonsere ARN-LAX. Å få flykabalen på plass, var nok det begrensende her. Datoen for Miami er fornuftig, ettersom det er da vinterprogrammet begynner.

Å 'love' ruter etter en definert tidslinje er imidlertid ikke helt uvanlig.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2015, 00:03   #123
Cockpitview
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Så var det dette med slot da.....
Cockpitview is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2015, 09:48   #124
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,994
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Spørsmålet blir litt hva da SAS gjør med den ekstra kapasiteten sommeren 2016. Selv med en A340-300 konstant ute til kabinoppussing i ZRH. Dog så muliggjør det også lettere en løsning ved at de tre A340ene går ut av flåten til våren og andre leasingmaskiner kommer inn til høsten. SAS har jo i følge dem selv ennå ikke bestemt seg for hvilken løsning de skal velge
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 29-08-2015, 10:10   #125
AMSKIX
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Location: Nordmøre
Posts: 89
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Når begynner oppgraderingene av a340-ene egentlig?
AMSKIX is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2015, 10:22   #126
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Har det ikke vært såpass mye snag på de om sommeren før, at de kanskje vil prøve å ha i reserve, og kanskje de også kan steppe inn fo andre på kort varsel. Ikke den beste penge politikken, men klart man må planlegge litt snag med så gamle maskiner.
I pr har det vel ikke vært den værste sommeren, men noe innleie og innstillinger har det vært .
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2015, 11:04   #127
SK1989
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 71
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Spørsmålet blir litt hva da SAS gjør med den ekstra kapasiteten sommeren 2016. Selv med en A340-300 konstant ute til kabinoppussing i ZRH. Dog så muliggjør det også lettere en løsning ved at de tre A340ene går ut av flåten til våren og andre leasingmaskiner kommer inn til høsten. SAS har jo i følge dem selv ennå ikke bestemt seg for hvilken løsning de skal velge
Extra kapasistet beror hur man tänker bruka LN-RKP framover.. Sommartrafiken 2016 kräver 14 flyg och vis LN-RKP kun är backup så finns det ingen extra kapasistet för kabinoppussing/check för än när LN-RKU levereras tills dess att MIA starter upp!

Quote:
Originally Posted by AMSKIX View Post
Når begynner oppgraderingene av a340-ene egentlig?
26 september.
SK1989 is online now   Reply With Quote
Old 29-08-2015, 11:42   #128
KHANSEN
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by SK1989 View Post
Extra kapasistet beror hur man tänker bruka LN-RKP framover.. Sommartrafiken 2016 kräver 14 flyg och vis LN-RKP kun är backup så finns det ingen extra kapasistet för kabinoppussing/check för än när LN-RKU levereras tills dess att MIA starter upp!


26 september.
Ikke korrekt. Sas vil have 16 fly fordelt på 8 a340, 4 a330 samt 4 a330E. De sidste a330E leveres foråret 2016
KHANSEN is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 10:52   #129
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,994
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Cockpitview View Post
Fakta er uansett at SAS vil fly HKG-ARN-ORD med 2 maskiner.
EWR/LAX slik programmet står nå, vil kreve 3 maskiner.

Selv tviler jeg på at SAS justerer tidene på ARN-EWR.
Jeg tror heller det kommer enda en rute fra ARN for å kjøre LAX-ARN-XXX med 2 maskiner. Skal man være spekulativ, så ville en India rute passet bra i kombinasjon med LAX. Air India var jo nylig nærmest klare for ARN, men så har det blitt stille. Tilfeldig?
Da ser det ut som SAS har lagt kabalen og de flytter ARN-EWR et par timer senere for og få kabalen til og gå opp. Da blir ny avgangstid fra ARN 12:25.

Samtidig så flyttes da CPH-EWR til 10:25, slik at CPH og ARN sine EWR rute da bytter plass, for og få puslespilet til og gå opp
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 11:44   #130
haakonks
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 754
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Samtidig så flyttes da CPH-EWR til 10:25, slik at CPH og ARN sine EWR rute da bytter plass, for og få puslespilet til og gå opp
Gjorde de noe med CPH-ORD etter at de flyttet ARN-ORD til ettermiddagen?
haakonks is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 12:17   #131
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,994
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by haakonks View Post
Gjorde de noe med CPH-ORD etter at de flyttet ARN-ORD til ettermiddagen?
Nei, ser ikke slikt ut. SK943 ligger fortsatt inne med avgang 15:40 fra CPH både i sommer og vinterprogrammet. Så vil dermed vil begge ORD avgangene til SAS gå relativt likt
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 18:50   #132
KHANSEN
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Da ser det ut som SAS har lagt kabalen og de flytter ARN-EWR et par timer senere for og få kabalen til og gå opp. Da blir ny avgangstid fra ARN 12:25.

Samtidig så flyttes da CPH-EWR til 10:25, slik at CPH og ARN sine EWR rute da bytter plass, for og få puslespilet til og gå opp
Quote:
Originally Posted by KHANSEN View Post
Ord og ewr skal ikke holdes udenfor, da Lax og HGK ruterne er lange ture, som et fly ikke kan klare på 24 timer. Derfor skal flyet flyve en kort rute ved siden af, der kan kompensere for de lange ture til Lax og HGK. Det er heller ikke uden grund man flytter arn-ord til en eftermiddagsafgang, da flyet fra ord skal flyve til HGK samme dag.
Alle nye a330E kommer derfor til at flyve fra arn udelukkende
Quote:
Originally Posted by KHANSEN View Post
Kunne være en god idé, og af hensyn til slottider på EWR kan Cph-EWR rykkes til om formiddagen, mens Arn-EWR kan blive middagsafgang


det gættede jeg for flere måneder siden, og der kommer sandsynligvis ikke flere rutenyheder til Arlanda.
Nu når alle a330E bliver basefly på arn, skal en gammel a330 så flyve til miami?

Last edited by KHANSEN; 14-09-2015 at 18:54.
KHANSEN is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 20:58   #133
KalleSus
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2013
Location: Lidingö
Posts: 286
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by KHANSEN View Post
det gættede jeg for flere måneder siden, og der kommer sandsynligvis ikke flere rutenyheder til Arlanda.
Nu når alle a330E bliver basefly på arn, skal en gammel a330 så flyve til miami?
Jag spekulerar:
De gamla 330 kommer troligen att fortsätta på Skandinavien - New York. Den fjärde är nu tursatt på Washington. Antingen fortsätter den där, eller flyttas till Miami-linjerna. Går den kvar på Washington blir det 340 till Miami. Miami är ju en längre linje, så det troligaste är väl att den blir tursatt med 340. Kan frakt spela in?

Sen en annan reflektion:
Stockholm har nu fått alla 4 nya 330E. Det borde förstås innebära, att när 350 börjar levereras, så blir det i första hand Köpenhamn och Oslo som får den äran.... Så frågan är vem som drog vinstlotten....?
KalleSus is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 21:17   #134
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,880
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by KalleSus View Post
Jag spekulerar:
De gamla 330 kommer troligen att fortsätta på Skandinavien - New York. Den fjärde är nu tursatt på Washington. Antingen fortsätter den där, eller flyttas till Miami-linjerna. Går den kvar på Washington blir det 340 till Miami. Miami är ju en längre linje, så det troligaste är väl att den blir tursatt med 340. Kan frakt spela in?

Sen en annan reflektion:
Stockholm har nu fått alla 4 nya 330E. Det borde förstås innebära, att när 350 börjar levereras, så blir det i första hand Köpenhamn och Oslo som får den äran.... Så frågan är vem som drog vinstlotten....?
Håper det blir CPH, vil heller reise i en oppusset 330 med 2-4-2 seating enn en ny 350 med 3-3-3.
__________________
WF789 is online now   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 21:32   #135
SK1989
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 71
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by KalleSus View Post
Jag spekulerar:
De gamla 330 kommer troligen att fortsätta på Skandinavien - New York. Den fjärde är nu tursatt på Washington. Antingen fortsätter den där, eller flyttas till Miami-linjerna. Går den kvar på Washington blir det 340 till Miami. Miami är ju en längre linje, så det troligaste är väl att den blir tursatt med 340. Kan frakt spela in?
En A330 kommer frigöras från ARN-EWR vid leverans av A330E till våren. De fyra "gamla" A330 kommer med största sannolikhet användas på CPH-EWR, OSL-EWR, CPH-IAD och CPH/OSL-MIA...
SK1989 is online now   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 21:41   #136
KalleSus
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2013
Location: Lidingö
Posts: 286
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by SK1989 View Post
En A330 kommer frigöras från ARN-EWR vid leverans av A330E till våren. De fyra "gamla" A330 kommer med största sannolikhet användas på CPH-EWR, OSL-EWR, CPH-IAD och CPH/OSL-MIA...
Helt rätt. Jag gjorde en tankevurpa. Det som skulle kunna vara ett alternativ är CPH-ORD med 330 och Miamilinjerna med 340. Men troligen är det som du säger.
KalleSus is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 21:57   #137
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,994
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by KalleSus View Post
Sen en annan reflektion:
Stockholm har nu fått alla 4 nya 330E. Det borde förstås innebära, att när 350 börjar levereras, så blir det i första hand Köpenhamn och Oslo som får den äran.... Så frågan är vem som drog vinstlotten....?
Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Håper det blir CPH, vil heller reise i en oppusset 330 med 2-4-2 seating enn en ny 350 med 3-3-3.
Nå er det ennå tre år til første A350 så er mye som kan skje innen da, og leveringetakten er mildt sagt tregt de første årene også
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 01:23   #138
fjasebase
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2010
Location: Atlanta
Posts: 1,520
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Da ser det ut som SAS har lagt kabalen og de flytter ARN-EWR et par timer senere for og få kabalen til og gå opp. Da blir ny avgangstid fra ARN 12:25.

Samtidig så flyttes da CPH-EWR til 10:25, slik at CPH og ARN sine EWR rute da bytter plass, for og få puslespilet til og gå opp
Fra hvilken dato flyttes CPHEWR?
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2015, 17:43   #139
AMSKIX
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Location: Nordmøre
Posts: 89
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Ifølge MIAs wikipedia-side, starter Miami opp 27. og 28. oktober 2016. Man skal jo selvfølgelig være kritisk til wiki, men uansett:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Miam...tional_Airport

Last edited by AMSKIX; 25-09-2015 at 17:45.
AMSKIX is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2015, 17:58   #140
KHANSEN
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
Default Re: SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA

Quote:
Originally Posted by fjasebase View Post
Fra hvilken dato flyttes CPHEWR?
Fra når Stockholm-Los Angeles begynder. Dvs. til marts
KHANSEN is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
AerLingus til Hartford, CT (BDL) samt retur til LAX og muligens MIA OttoL Flyforum 4 06-10-2022 22:59
Sommerens tur, OSL - MIA - CUN - HAV - MIA - OSL dhgang03 Reiseforum 8 10-03-2010 11:36
OSL-MIA TCAS Reiseforum 8 25-11-2009 21:27
CPH-ZRH-JFK-MSY-FLL//MIA-ZRH-CPH med LX, B6 og US i Y+C Terminal3 TripReports 12 29-03-2009 12:18
RYKTE: MH åpner KUL-ARN-MIA? The Ticketor Flyforum 12 16-11-2005 20:15


All times are GMT +2. The time now is 11:28.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.