![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Da var sommerens tur handlet! 6 mann på tur
![]() 13. juli: 07:50 OSL - LHR (BA A32X) 11:15 LHR - MIA (VS B744) 20:00 MIA - CUN (AA B738) 22. juli 13:00 CUN - HAV (Cubana de Aviacion, Yakolev YAK-42) 25.juli CUN - (Nassau)- MIA (Bahamas Air) 3. august MIA - LHR - OSL (VS,BA) Turen ble bestilt delvis via WIAS og delvis via Kilroy Travels. Pris omlag 11 600(7 442 OSL - MIA - OSL) Noen som har fløyet med Cubana før? Tar gjerne i mot tips til ting man bør/må gjøre i Cancun og Havana! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Vi har været i CUN-området nogle gange og jeg kan klart anbefale dig at tage til PLaya del Carmen istedet for Cancun.
Vi har næsten hver gang fundet rigtig gode priser på dette All-inclusive resort: http://www.wyndham.com/hotels/CZMVA/main.wnt (Husk at melde jer gratis ind i deres ByRequest-program. Det har hver gang givet os gratis roomupgrade og nogle ekstra goder) - Det er virkelig god value-for-money. Ofte har vi fundet dobbeltrum for omkring 120 USD pr. nat - All incl. Playa del carmen er langt mere hyggelig end Cancun. Sig til hvis du vil vide mere om PDC.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg har også vært i dette området noen ganger og vil IKKE anbefale å dra til Playa del Carmen hvis det stemmer at dere er 6 stykker på guttetur
![]() Da er nok Cancun morsomst (Syntes jeg den gangen jeg var på guttetur der) Partur i Cancun derimot blir man fort lei.. Da er nok Play del Carmen bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ingen tvivl om at der sker mere i Cancun, men personligt ville jeg nu stadig foretrække PDC - også til en guttetur. PDC er langt mere charmerende og hyggelig end Cancun efter min mening. Kan forøvrigt også anbefale en tur til Xelha, hvis I er til snorkling m.v. - en rigtig god udflugt for gutter på tur :-)
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvordan skal dere kommer dere fra HAV til CUN da?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vil anbefale en skikkelig sigar og en mojito (eller tre) på uteserveringen utenfor Hotel Inglaterra i Havana sentrum, med utsikt til Park Central. Da er man LANGT unna Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Vi flyr fra CUN til HAV, deretter Bahamas Air via Nassau tilbake til MIA.
TAkk for alle tips, har også hørt at Playa del Carmen er hyggelig, men som skrevet over her er vi 6 gutter på tur så Cancun er sikkert ikkedumt det heller ;-) TAr gjerne i mot flere reisetips! Har 9 dager i Mexico og 3 dager på Cuba å slå ihjel :-) Hvordan er YAK-42 å fly? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Husker det var ganske plagsomt med alle masekoppene som stod på utsiden og skulle tigge penger, eller selge deg et eller annet. De hadde alltid noen store dørvakter foran hotellet til å jage dem vekk. En annen ting jeg husker som en opplevelse var å spise middag i toppetasje restauranten på Hotel Sevilla som ligger litt lenger nede på Pradoen i forhold til Inglaterra. God fornøyelse! Kom gjerne med en triprapport etter turen. Skulle gjerne likt å høre litt mer om hvordan forholdene er i Havanna nå om dagen! BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Var 14 dager på Cuba i 2007, hvorav 2 dager ble brukt i Havana.
Ta dere en tur opp til Hotel National og nyt utsikten utover Havana med en daiquiri/mojito i ventre hånd og en cohiba i høyra. For deretter å ned til vannet og ta promenaden bortover. Ellers er vel en tur innom La Bodeguita del Medio (en av Ernst Hemingways barer/puber) obligatorisk og nok en mojito. Andre ting er vel å sette seg på en fortausrestaurant på plaza vieja og dampe nok en cohiba og bare la inntrykkene strømme på. PS! God mat skal du lete lenge etter. God tur ! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med ARN-LAX, OSL-MIA og CPH-MIA | LN-MOW | Flyforum | 417 | 27-05-2023 19:59 |
OSL-MIA | TCAS | Reiseforum | 8 | 25-11-2009 21:27 |
OSL-MIA nonstop | viking737 | Flyforum | 31 | 19-11-2008 13:20 |
Charter OSL-MIA | sail4fun | Reiseforum | 28 | 29-05-2008 21:36 |
Spm OSL-MIA | SQ321 | Flyforum | 66 | 07-04-2008 19:42 |