Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-06-2015, 12:55   #41
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Kjedeligste reisemål?

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Jeg trekker herved tilbake Brussel som verdens kjedeligste reisemål. Jeg har nemlig vært i Houston!
Har fortsatt fingeren på avbestillingsknappen for den turen.

Quote:
Originally Posted by Utenbys View Post
Men på min personlige liste vil jeg nok plassere Shenzhen på topp. Den byen skal jeg ha betalt for å dra til, og det har jeg forsåvidt også fått hver gang jeg har vært der.
Hey, nå må dere ikke disse alle steder jeg har planlagt å reise til utover året.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2015, 13:59   #42
Utenbys
ScanFlyer Blue

Utenbys's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Hey, nå må dere ikke disse alle steder jeg har planlagt å reise til utover året.
Har hilst på den norske konsulen in Guanzhou og han var full av lovord om den byen, og det er ikke lange veien unna Shenzhen - så finnes jo alternativ. Alternativt Macau (eller ikke, Macau blir veldig for kjedelig)
Old 29-06-2015, 14:01   #43
jb1
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Jada, alle storbyer har vel ett eller annet.

Jeg trekker herved tilbake Brussel som verdens kjedeligste reisemål. Jeg har nemlig vært i Houston!

Pluss det er så mye godt å spise i Brüssel, men jeg har forståelse for at Paris og Amsterdam foretrekkes oftere.
Old 30-08-2015, 21:43   #44
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Kan underskrive på Kirkenes - absolutt nada å se der og totalt dødt. Men hyggelig med øl på Thon Hotell mot sjøen.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2015, 22:20   #45
Islending
ScanFlyer Silver

Antwerp. Ikke dra dit.

Warsawa er også ganske kjipt...
Old 30-08-2015, 22:21   #46
Michael
ScanFlyer Silver

+1 for Kirkenes...hva en bygutt som meg gjorde der oppe i over to år sliter jeg fremdeles med å forstå.
Alt stengte før man rakk å være ferdig på jobb. Og skulle man ha noe i butikken så skulle du ta deg eff på at "nei, det e vi fri førr", og at "vi får det på mandag".

Dog, høy andel av fine damer der oppe...

Men, det betyr ikke at jeg skal tilbake.
Michael is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2015, 23:25   #47
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
Antwerp. Ikke dra dit.

Jeg har vært i begge og må si meg uenig. Men mulig det hjalp med godt selskap?
Old 30-08-2015, 23:49   #48
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Jeg har vært i begge og må si meg uenig. Men mulig det hjalp med godt selskap?
Jeg ble positivt overrasket over begge disse byene, så jeg vil vel heller ikke putte disse to byene så høyt på listen. Selv om Bruxelles kanskje ikke er noen stor høydare, så trives jeg godt i byen.

Kirkenes og Alta er vel ikke akkurat noe å rope veldig mye hurra for, men er enig i at det er kjekt å sitte ute på Thon Hotel ved sjøen i Kirkenes. Alta har jo en del interessant helleristninger, men som by er det vel strengt tatt ikke så mye å snakke om...
TOS is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2015, 00:56   #49
ln-bre
ScanFlyer Blue

Mehamn. Totalt uinteressant sted. Ett hotell, med en mann på jobb da vi var der. Stakkars mann, han skulle passe resepsjonen, drive restauranten, ordne maten og passe baren, samtidig.
Utenom baren på hotellet (med 8-10 gjester) skjedde det ingenting i denne byen på en fredagskveld. Så ikke en person i sentrum iløpet av en spasertur. Men: Naturen på Nordkinnhalvøya er flott, ikke minst med spennende fugleliv.

Mitt andre alternativ er helt generelt all-inclusive hoteller i Syden.
ln-bre is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2015, 05:45   #50
ILS2
ScanFlyer Gold

Quote:
Sammen med Berlin er Warszawa blant de artigste hovedstedene i Europa, så her er vi uenig
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2015, 12:42   #51
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Antwerp. Ikke dra dit.

Som flere er jeg uenig i begge disse. Medvirkende er kanskje at jeg var på besøk til et lokalt bryllup i den ene og at vi var 3 stykker som reiste ned og fant på mye rart i den andre. Uten dette ville byene antagelgi havnet sånn midt på treet.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 31-08-2015, 12:48   #52
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Kan underskrive på Kirkenes - absolutt nada å se der og totalt dødt. Men hyggelig med øl på Thon Hotell mot sjøen.

Med leiebil er KKN meget interessant; kjøre hele russergrensen fra nord til sør, til Finland og gå turer, samt highlight #1 = krabbefiske i rib. Blir for dumt å dømme et sted basert på "sentrum" når man ikke gidder/prioriterer alt rundt byen (sikkert av $$$-hensyn).
Old 31-08-2015, 12:54   #53
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by ln-bre View Post
Mitt andre alternativ er helt generelt all-inclusive hoteller i Syden.
Franske Club Med fant opp konseptet all inclusive på 50-tallet og de har ikke bare mat og drikke inkludert med et bredt utvalg av sport, aktiviteter og underholdning. De har en veldig inkluderende atsomfære og det er ikke akseptert å for eksempel å sitte og spise for seg selv.

Om du har klart det mersterstykke å kjede deg på en Club Med vil jeg gjerne vite hvor og hvordan du har klart det.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 31-08-2015, 13:01   #54
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Med leiebil er KKN meget interessant; kjøre hele russergrensen fra nord til sør, til Finland og gå turer, samt highlight #1 = krabbefiske i rib. Blir for dumt å dømme et sted basert på "sentrum" når man ikke gidder/prioriterer alt rundt byen (sikkert av $$$-hensyn).
Men da er man ikke lenger i Kirkenes
Old 31-08-2015, 13:47   #55
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Chirpan (Чирпан) i Bulgaria kommer iallefall høyt opp på lista. Maken til stygg, kjedelig og meningsløs by skal en lete lenge etter, både i Bulgaria og Europa generelt. Byen står i sterk kontrast til provinshovedstaden i samme provinsen, Stara Zagora, som er en meget pen, livlig og koselig by.

Ellers kommer Horten i Vestfold også høyt opp på min liste

Last edited by Boeing_fan; 31-08-2015 at 13:52.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2015, 13:56   #56
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Selv Liverpool er jo interessant hvis man tar en leiebil og kjører bort fra byen...
TOS is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2015, 14:47   #57
ln-bre
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Franske Club Med fant opp konseptet all inclusive på 50-tallet og de har ikke bare mat og drikke inkludert med et bredt utvalg av sport, aktiviteter og underholdning. De har en veldig inkluderende atsomfære og det er ikke akseptert å for eksempel å sitte og spise for seg selv.

Om du har klart det mersterstykke å kjede deg på en Club Med vil jeg gjerne vite hvor og hvordan du har klart det.
Jeg uttalte meg ikke om Club Med, men generelt om all-inclusive i Syden. Da tenker jeg først og fremst på overfylte Ving og Startour hoteller på Mallorca og Tyrkia, hvor folk omtrent ikke gidder å gå utenfor hotellområdet, kun sol og simpel underholdning. Det er etter min mening kjedelig.
Har et mer positivt inntrykk av all-inclusive i Karibien, men blir fort lei slikt opplegg.
ln-bre is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2015, 15:08   #58
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by ln-bre View Post
Jeg uttalte meg ikke om Club Med, men generelt om all-inclusive i Syden. Da tenker jeg først og fremst på overfylte Ving og Startour hoteller på Mallorca og Tyrkia, hvor folk omtrent ikke gidder å gå utenfor hotellområdet, kun sol og simpel underholdning. Det er etter min mening kjedelig.
Men da uttaler du deg jo spesifikt om all inclusive fra Ving og Startour, og ikke generelt om alle typer all inclusive.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 31-08-2015, 16:06   #59
krølle
ScanFlyer Crusty

Slenge på Busko-Zdroj i Polen med 20k innbyggere og et hav av sanatorium hvor du får alt fra svovelbad, jodbad, laser, innhalasjon, etc, etc.
Foruten å lukte som en eske fyrstikker etter endt behandling, så kan du få en tur i parken sammen med de andre 60+, eller ta en tur til sentrum hvor mesteparten stenger kl 16, eller dans fra 17-22 som finnes overalt hvor der er en platting og en disk til å servere fra, nesten

For ordens skyld, glimrende for de som skal rehabiliteres for sykdom da staten dekker det, behandling, overnatting, 3 måltider.
Men noe å gjøre? Nada, vel turgåing
krølle is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2015, 17:39   #60
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Er ikke alle av oss som har lappen heller og kan gjøre det du beskriver. Men forhåpentligvis får jeg lappen i september da selv om leiebilselskapene nok krever ørten år med lappen før man får leie da - men det er en annen sak. Og det er nettopp sånne steder hvor man skulle hatt lappen - notorisk elendig kollektivtilbud ja selv til flyplassen. Men hyggelige taxisjåfører i Finnmark da - det skal dem ha både i Alta og i Kirkenes.
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules