![]() |
|
![]() |
#21 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]() Quote:
Direkte kjedeleg er kanskje ikkje ordet, men hamna ved Los Gigantes på Teneriffe ein gang. Ikkje å anbefale.
![]() |
![]() |
#22 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Brügge i Belgia kommer på topp. En vakker kulisse full av turister som driver i gatene, spiser iskrem og venter på at det skal bli tid for middag.
Luxembourg by er og et ganske tvilsomt sted. Man fornemmer rikdommen og høyborgerligheten, og da blir det så som så med liv, moro og impulsivitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Vang Vieng i Laos. Forsåvidt et fint sted, men fullstendig dominert og ødelagt av ubrukelige backpackere. Tror det var der det faktisk gikk opp for meg (etter litt for mange Beer Lao) at jeg kanskje var i ferd med å bli voksen... En trist erkjennelse, men akk så sant
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Et hvilket som helst SPA - hvor som helst.
Oppskrytt, kjedelig og uten varig effekt på hverken kropp eller sjel.
![]() |
#25 | |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Brighton, derimot ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Nesbyen tar heller ikke helt av.
![]() |
#27 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Noen blir vel fornærmet her men..
MJF!!! Især fordi det pleier å bety x antall timer i buss/Taxi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
For å snu på det: Eg var nokre veke i Taranto Sør i Italia. Langt frå turistar flest (var det ifbm jobb). Dette var visst nok den mest forureina byen i Vest - Europa. Spennande å vere på ein plass det berre er lokale ekte folk. Maten var super. Overalt. Attraksjonene var vel så som så, men det er greit. Vi vart jo stor sett presentert for det dyreste på menyen, likevel var det grei pris og utruleg godt. Så det går på uventa-bra-kontoen. Forresten litt Alberobello ein liten biltur unna. Den plassen er iallefall verdt eit besøk.
![]() |
#29 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det finnes mange kjedelige steder. Kodal for eksempel. Men av større plasser så er Brussel en plass jeg ikke ivrer veldig å reise tilbake til. Nå var jeg der bare en dag, og tok buss sightseing. Men inntrykket var at dette var en "kontorby".
Ellers ser jeg Auckland ble nevnt. Da anbefaler jeg å reise litt sydover til Hamilton. Returner så til Auckland, så setter du stor pris på byen ![]()
![]() |
#30 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Kan ikke skjønne hva Auckland gjør på en slik liste, fant mye å se og gjøre der.
![]() |
#31 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Likte meg også godt der. Men nå er det MANGE år siden jeg var der. Og Whitbread seilerne lå i havna før neste etappe, og det lagde mye ekstra liv.
![]() |
#32 |
Newcomer
|
![]()
Grimstad midt på vinteren. Var der pga kurs på Teleskolen i forbindelse med jobb (mange år siden nå - 90-tallet).
I ene restauranten fikk vi tilbud om 3 retters meny og kaffe for 75kr om vi kom tilbake flere ganger. Gikk inn på kinoen der og kjøpte oss biletter til en film. Ble litt irritert da vi kom inn i salen og så at de eneste 2 som foreløpig hadde gått inn i salen hadde satt seg på akkurat våre plasser. Vi måtte selvfølgelig jage de bort fra våre seter. Dessverre kom det aldri flere inn på den forestillingen, og da føltes det ikke fullt så meningsfylt å ha jaget bort de eneste 2 andre bort fra "våre" seter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Av litt større byer jeg har vært i så troner Murmansk suverent på toppen. Nå er det 13-14 år siden jeg var der, så det har kanskje skjedd noe der siden da, men den gangen synes jeg det var en totalt uinteressant plass. Jeg var der med jobb og det ble med det ene besøket.
Det positive var at vi fløy med Arctic air og jeg fikk gleden av å fly med Doriner 228 som jeg ikke har fløyet med hverken før eller siden. Jeg husker også at jeg skrev en test av selskapet for forløperen til flyprat.no. Denne ble smurt ut over hele forsiden på Altaposten i forbindelse med en sak de hadde om Arctic air. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Lampeland og Søgne på vinteren:-( I Utlandet, så synes jeg Jackson Mississipi var gørr kjedelig. Dro videre etter 2 timer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det spørs jo hva man opplever som kjedelig. Selv syntes jeg Murmansk var et spennende reisemål. Knappe fire timer fra Kirkenes med bil ligger en forholdsvis stor by, så annerledes enn hva vi er vant med her hjemme. Du finner kanskje ikke så mange museer og hippe nattklubber der, men fraværet av turister gjorde at jeg opplevde byen som veldig autentisk. Bare det å kikke i en møbelbutikk der var en attraksjon i seg selv, tviler på at man finner de orange-stripete stoffsofaene på bohus!
Få ting dreper interessen min for et reisemål mer effektivt enn horder av turister som sviver rundt i gatene mellom et inferno av souvernirbutikker og diverse andre jalla turistfeller. Brügge og Dubrovnik er gode eksempler her. Så lite autentisk og spennende som det er mulig å få det og da hjelper det lite at arkitekturen er flott. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Ex Spært
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Brussel er ikke så ille, men heller ikke så spennende. Dubrovnik burde vel ikke med her selv om det er mange turister er det jo et vakkert vakkert sted, men greit å unngå i høysesongen. Selv slår jeg et slag for Bern, vakker men søvnig hovedstad med mye rikdom.
![]() |
#38 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Du må vite hva du skal se etter. Dette er tegneserienes hovedstad og figurene fra tegneseriene dukker opp mange steder.
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg trekker herved tilbake Brussel som verdens kjedeligste reisemål. Jeg har nemlig vært i Houston!
![]() |
![]() |
#40 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Av allerede nevnte destinasjoner er jeg enig angående Houston.
Greensboro i North Carolina (og forsåvidt alle lignende fragmenterte småbyer i US med et sentrum som er dødt etter kl 17 og egne gater/clustre uten fortau med restauranter, butikker, etc) troner også svært høyt på listen over kjedelige destinasjoner. Men på min personlige liste vil jeg nok plassere Shenzhen på topp. Den byen skal jeg ha betalt for å dra til, og det har jeg forsåvidt også fått hver gang jeg har vært der. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Verdens kjedeligste flyplass | Bergern | Småprat | 46 | 13-07-2019 22:04 |
Sære reisemål | Hypern | Reiseforum | 30 | 18-11-2016 17:07 |
Alicante som reisemål | sail4fun | Reiseforum | 0 | 22-08-2016 20:00 |
Albania? Reisemål | Fnate | Reiseforum | 13 | 03-05-2014 08:53 |
Kjedeligste flyplassen i verden? | Concorde | Flyforum | 23 | 17-10-2004 15:08 |