![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Det er fint inne, men fikk inntrykk av å komme til et stort gatekjøkken...
http://www.airliners.net/open.file/370096/M/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har aldri vært der, så kan ikke uttale meg om den, men jeg har en utfordrer; Kjevik. Kjedelig? Ja!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ser ut som den har fått et ganske stort påbygg siden sist jeg så et bilde av terminalen. Den grå bygningen nærmest på bildet må vel være ganske ny?
Ellers må en vel være enig i at dette ikke akkurat er verdens navle når det gjelder trafikk, men det vet en jo. Synes likevel at Icelandair har fått til ganske mye når en tenker på antall ruter og trafikk til en så liten plass som Reykjavik. Hvor mange passasjerer benytter seg av terminalen i løpet av 1 år. Er den på størrelse med f.eks noen norske flyplasser (Stavanger, Bergen, Tromsø evt?)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Prøv å fly en tur fra Oslo til Skagen, via Bodø og Svolvær med en billett bestilt av forsvaret. To timer ventetid i Bodø var greit nok, men en og en halv times ventetid på Helle (er det det den heter?) ble kjedelig..
Nå er vel ikke flyplassene på kortbanenettet kjent for å brukes som transfer-flyplasser, men det har jeg prøvd.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Infrequent traveller ;-)
|
![]() Quote:
McFly ?
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man kan vel på en måte sammenlikne Icelandair med Emirates og Gulf Air, begge flyr mange via sin hub, samt at de får mer og mer turisme.
Angående terminalen så må den være mindre enn 4 år gammel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
WOW... Her har det skjedd saker og ting. Som DY skriver så er den nærmeste delen ny... Synes at flyplassen er fin og har et bra utvalg av butikker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Et bilde av terminalen fra 19/06-03....
http://www.airliners.net/open.file/396810/L/ KOG; Var der selv i 2000, og da var ikke denne terminalen ytterst på "piren" til stede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bortsett fra de fleste små norske flyplasser holder jeg en knapp sheremtyevo (eller hvordan det skrives) i Moskva... Gørr kjedelig!
En av de mer morsomme er Gibraltar, med hovedvei som krysser rullebanen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Gamle Loftleidir er mye finere! Synd FI ikke flyr rett inn der lenger...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kjevik er helt spesiell, jeg vil ikke kalle den kjedelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kjedleige flyplasser er det vel nok av, nok av innenlands flyplasser over hele verden som har få fly, ruter og servicetilbud. Og ikke minst kjedelige konstruksjoner.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kjedelig, og kjedelig.... Hva med alle disse sølvgrå triste "hermetikkboksene" vi finner rundt om i Norge? Ref. Stavanger, Bergen, Bodø o.l.....
![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har vokst opp rundt Kjevik, har tilbragt mye tid der, derfor synes jeg plassen er spesiell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Mosjøen er vel ikke akkurat noen favoritt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er det bare meg, eller er clasher den nye terminal på KEF fullstendig med den gamle? Den gamle var jo symmetrisk og finn, den nye ser jo ut som om den er malplassert der den ligger.
![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mulig jeg kaster bensin på bålet nå, men jeg må bare si at "vår alles" Oslo Lufthav Gardermoen er langt fra pen - den er ikke en gang pen lang fra!
Flyplassen har utrolig dårlig utvalg av butikker og spisesteder. Sett bort i fra det faktum at flyplassen er en "lang, smal ting", så er den lite oversiktlig. Har man litt for god tid på den ødeliggende flyplassen, kunne det jo vært OK og følle med på flytraffikken, men på grunn av den elendige arkitekturen, så må man nøye seg med abstrakt kunst innendørs med tilhørende lyddusjer, evt. et lite glimt av en eller annen 737 akkurat i det den tar hjulene i bakken - det er hvis det ikke er tåke på plassen da, og det er ikke så rent skjeldent! Nedlegg Gardermoen og la Anardo, Merano, asylsøkerne og de andre lokale heltene med svart blod i årene i Romer(r)iket få tilbake plassen sin for seg selv. OSL er jo blitt et stort sirkus etterhvert av og med Nicky-Nick-Nielsen i spissen. .... and that's just a thought ...
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Verdens kjedeligste flyplass | Bergern | Småprat | 46 | 13-07-2019 22:04 |
Kjedeligste reisemål? | Hypern | Reiseforum | 73 | 05-09-2015 01:44 |
Brann på flyplassen i Roma (FCO), flyplassen stengt | Someone | Småprat | 5 | 03-07-2015 17:28 |
En ny verden. | Olebno | Flyforum | 0 | 31-08-2006 12:29 |
Du verden! | enml | Flyforum | 1 | 27-02-2006 07:30 |