![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Skal reise til NY med SAS 23.03, retur i april.
Billetter er bestilt og betalt, det samme er cruise og hotell. Man er reiseklar og gleder seg selvfølgelig. Denne gleden knuses kjapt når det tikker inn mail fra Expedia på morgenkvisten. Emne: Your booking has been cancelled. Hiver meg rundt og ringer SAS, men hun i andre enden er ikke imøtekommende og blid og svarer at jeg må ringe Expedia. Men hva hun kan se så er ikke billetten betalt og Expedia har ikke issued noen billett. Ringer Expedia, mye mer hjelpsomme og de skjønner lite men henger seg på SAS. Opplever det samme som jeg, lite hjelp og forklaring å få. Prater selv med SAS igjen, litt mer imøtekommende og de sier fortsatt det samme, og at det skyldes manglende betaling og Expedia. Det underlige er at jeg har fått en mail fra SAS med et ref. nr. dagen etter bestilling. Det viser seg at dette ikke er identisk med det Expedia sitt, men det endres etter hvert. Jeg ble også belastet for billettene rett etter bestilling og dette ble gjort direkte av SAS. Expedia graver videre og det viser seg at det finnes et billettnr. allikevel., så det har altså blitt issued en billett på et tidspunkt. Men kommer fortsatt ingen vei med de, og det drøyer alt sammen. SAS er fortsatt ikke hjelpsomme og det viser seg at flyvningen er full, og på returen så er det bare EcoExtra og Business som er ledig, så det er lite de kan gjøre. Det viser seg også at det mest sannsynlig skyldes data-problemer hos SAS. Jeg sier at jeg ser på dette som SAS sitt problem og at en refund ikke er aktuelt. Når vi bestilte så valgte vi den dyrere direkteflyvningen siden vi ville fly direkte. Jeg kan akseptere bytte på utreise, men returen vil jeg ha direkte. Føler at jeg blir den tapende part hvis SAS bare tar en refund her, det er hverken stort utvalg eller gode priser på så kort varsel. Og jeg føler at ansvaret ligger hos SAS for å fikse dette sammen med Expedia. Noen som har opplevd lignende, eller som har gode råd å komme med? Litt stressa her merker jeg.... Last edited by Evander; 12-03-2012 at 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvis du har købt billetterne hos Expedia, så er det Expedia's ansvar at levere det du har købt. Hvordan de så evt. løser problemet med SAS er deres problem.
Desuden er årsagen for såvidt også uinteressant - en sag mellem Expedia og SAS. Du skal ikke kastes mellem SAS og Expedia. Hvis du har købt billetter hos Expedia, så er det udelukkende dem du skal tale med. De må så løse problemet med SAS.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Om billetten er utstedt, og SK har kansellert segmentene, så er det jo selvfølgelig SK som må rydde opp. Så lenge det er plass ombord så får SK bare bite i det sure epplet og gi deg/dere de setene, uansett kabin. Man kan jo gjette på at dette muligvis er relatert til overgangen til Altea, men grunnen er jo ikke vesentlig for deg.
Du bør ha fått en bekreftelse fra reisebyrået med et billettnummer på. Noen nettbyråer fører desverre ikke opp billettnummeret på bekreftelsen, men de fleste gjør. I din PNR (bookingen) blir all historie lagret. Hva ble lagt til eller slettet, når og av hvem. Det er altså en smal sak å finne ut om 1) en billett ble utstedt og når, og 2) hvem kansellerte segmentene og når. Dersom PNRen er for gammel (PNRer uten aktive segmenter slettes etter noen dager) så kan man "bestille" historien gjennom systemet og få frem den samme informasjonen. Din billett, dersom utstedt, lever også fortsatt. Det lever et separat liv i en egen database. Men for at man skal få reise må man selvfølgelig ha plass OG billett. Uansett, som FlyHi sier, denne kampen skal Expedia ta for deg. De har også kontaktflater mot SK som du som privatperson ikke har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Takk for tilbakemeldinger!
Jeg forholder meg til Expedia, som dere også skriver her. Har aldri hatt problemer med de før, har bestilt en god del reiser med de tidligere men en merker selvfølgelig at det er mer tungvint nå som noe går galt. Og hva som egentlig har skjedd er ikke så viktig for meg, selv om de skylder på hverandre. Det eneste jeg vet er at jeg har blitt belastet for billetter og at jeg fikk tildelt bill.nr kort tid etter bestilling. Resten får de fikse opp i slik jeg ser det. Men at flyet er fullt på utreise og returen ikke har ledig i økonomi gjør ikke akkurat saken lettere. Har sagt at jeg kan ta en mellomlanding på utreise, men returen vil jeg beholde så en prøver jo å være litt løsningsorientert selv også. At de nå er 10 dager til avreise hjelper ikke på stressnivået, men tur skal det bli uansett! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Er det noen som helst fordel å bestille en SAS billett til USA hos Expedia ?
Jeg tenker på Expedia som en internett side hvor man bestiller hoteller. Du fikk vel ikke noe lavere pris på Expedia enn du ville ha fått på SAS sin hjemmeside ? ( Om du ikke har bestilt fly + hotell ). Den eneste gangen jeg har sett billigere SAS billetter andre steder enn hos SAS, er på o/w EWR - OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS-booking til Asia | 737-405 | Reiseforum | 9 | 11-08-2014 17:01 |
Finne igjen booking på sas.no | A346 | Reiseforum | 12 | 23-08-2010 23:21 |
Booking-klasse på SAS biletter. | Fredrik Propell | Flyforum | 32 | 01-07-2008 09:12 |
SAS, booking, 28. februar? | TOS | Flyforum | 4 | 05-02-2008 20:34 |
Om sas.no og booking | Bizflyer | Flyforum | 6 | 22-11-2007 01:26 |