![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har litt vanskligheter med å finne hvilken booking-klasse jeg har på mine biletter. Prøvd å lete på siden min på SAS, checkmytrip.com og til og med wideroe.no uten resultat. Jeg prøvde å ring SAS men det tok for lang tid... Men jeg vet at det er noen her inne som kan det, så da spør jeg dere om hjelp
![]() Takker og bukker ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Det er ikke mulig å finne bookingklasse på sas.no før du bestiller billetten, men du ser den i dokumentet du får tilsendt når du har bestilt. Dette gjelder for bestillinger fra så å si alle bookingmotorer. Du kan finne bookingklasse på wideroe.no før du bestiller ved å søke opp og velge billett, trykke på "Kjøpsbetingelser" og deretter på "Avbestilling og endring". Da vil du få opp følgende, der det uthevede er bookingklassen:
1 - psgr p1 adt rules display fare component 1 adt oslman sk tnoowm pu 1 s fcl: tnoowm trf: 21 rule: emec bk: t ptc: adt-adult ftc: xap-advance purchase excursion pe.penalties Men hvis du allerede har bestilt, skal det som sagt komme frem av bekreftelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er nettopp det at det ikke står i print-outen! Da er det vel eneste utvei å ringe inn i morgen tidlig for å komme først i kø da.. Men takk for det alikevel da
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er jo helt håpløst dårlig. SAS har et system med svært varierende poeng- eller milesopptjening i forhold til bookingklasse. Da må jo poenget være å kunne få se bookingklassen før man bestiller biletten !?!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På blietter med sas international finner man bookingklassen ved og tryke på prisinformasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja dette er noe som de BØR rette på. Dette har erget meg flere ganger, men får håpe noen i systemet leser dette og får ordning i det
![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har SAS no,se,dk,international forskjelige bookingsystemer???? siden man finner bookingklassen noen ganger. Jeg finer bookingklasser kun på ruter med SAS international.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Om du har ditt billettnummer, så kan du PM-e det til meg så skal jeg sjekke det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Utfordringen for dette problemet ligger i at det er valgt å "pakke inn" inntil 9 bookingklasser i begrepet "economy". Dermed blir det et stort prisspenn som styres i henhold til tilbud og etterspørsel. Alternativet ville være å legge inn flere produkter som Biz, Eco Flex, economy etc, men dette vil igjen betinge en helt annen type bookingdialog med enveispriser etc, noe som blir utfordrende for veldig mange flyselskap.
Det eneste selskapet som vel har klart dette på en god måte er Air Canada.. Et annet alternativ ville være å la alle Economy billetter ha full bonusopptjening, noe som i alle fall jeg tror ville ha vært en meget stor fordel i den konkurransen SAS er utsatt for nå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Jeg har sant og si ikke sjekket det k.s. sier, men det kan nok stemme. På SAS' internettsider benyttes to forskjellige bookingsplatformer - på langrutene og der det er kombinasjon av SAS + et selskap utenfor gruppen (som f.eks. LH - eller BT selv om de er i gruppen) benyttes Amadeus' eRetail-platform (som forøvrig er omtrent den samme som wideroe.no benytter) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det bør i alle fall være mulig å se hvilken bookingklasse man bestiller i og hvor mange EuroBonus-poeng dette gir. Så kan man evt. velge å oppgradere til full opptjening ved å betale litt ekstra.
bmi har f.eks. et skille mellom Economy Saver og vanlig Economy som jeg synes fungerer ganske bra. På hver bestilling kan du velge om du vil oppgradere eller ikke ved å se på de ulike fordelene/ulempene som hver bookinggruppe gir. Sjekk selv! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
OK har en topp løsning. Da får en valget om hvor mye bonuspoeng en vil ha og til hvilken pris. Eks: Har tittet på Bologna neste år. Ved å betale kr. 450 mer får en 2.000 flere poeng på FB . Hvis en så er FB gold blir det 3.500 poeng pluss at en kan endre bill. mot et gebyr.
CSA har et topp tilbud ut i Europa. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Continental har løst dette elegant ved å gå til "avansert søk", der kan man selv oppgi de bookingklassene man ønsker å søke på.
En ting er å søke, en annen ting er å vise bookingklassene - selskapene burde jo være pålagt å vise hva man kjøper. Etter min mening er 25% eller 100% opptjening to forskjellige produkter (les: to forskjellige rabatter).
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden så mange selskaper tydeligvis klarer dette ganske fint, bør det være en smal sak for SAS. Jeg tror faktisk at de kan tjene en del penger på å offentliggjøre hvor mange poeng man tjener idet man bestiller - det er sikkert en god del folk som er villige til å legge på noen hundrelapper for å få full opptjening. Dessuten handler det om å vise effekten av bonusprogrammet i flest mulig kanaler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
tja, smal sak og smal sak - når det gjelder flyselskapers bookingssystemer har jeg lært meg at (uansett selskap) er det neppe noen smal sak. ALT kan man fikse, men det koster bare litt penger. Air Canada og BA har kjøpt en nyere (og dyrere) pakke enn SAS har, men som sagt - dette er noe det jobbes med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Skal bli spennende å se hva SK IT kommer fram med og NÅR. Jeg undres på om det er IT avd som legger føringer for markedsavd., for jeg tror neppe det er motsatt som det burde ha vært.
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
det er lenge siden IT-avdelingen var i førersetet - men heldigvis er det ikke marketing heller...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mente egentlig ikke at det var en smal sak, CK, men at det kanskje var "smalere" enn jeg trodde i utgangspunktet siden såpass mange andre selskaper nå har et liknende system på plass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Saa intet annet aa si at dette trekket fra SAS er HELT paa trynet. DY vinner all veksten til Europa, SAS sitter igjen med et system folk ler av og taper kunder. Jeg har valgt aa droppe SAS paa alle billetter som er i W eller lavere, SAS har nok tapt 100K+ aarlig fra meg... De har hatt 5 (!!!) aar paa seg til aa lansere en fornuftig loesning. Aa komme med at "ting tar tid", CK, det holder ikke. Vet du er ny, men SAS sitt opplegg her er paa trynet. Quote:
Quote:
Quote:
Har lenge jobbet med SAS EB om disse tingene. Det er dessverre ikke vilje i SAS ledelsen til aa gjoere noe med dette. SAS EBs ledere sitter med oppfatningen at dette kun gjelder bonus nerder, noe som er fullstendig feil! Folk er interessert i aa beholde sin status og tjene poeng, saerlig naar man har et opptjeningsforbud i Norge. Min paastand er at SAS hadde tatt en meget stor andel av ekspansjonen paa utenlandsflygninger ut av Norge dersom man hadde hatt et bonusprogram hvermansen forstaar og gitt 100% poeng paa alt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sjekke booking-klasse på billett? | eisa01 | Reiseforum | 1 | 09-06-2013 21:54 |
Wideroe vil ikke kansellere LH V klasse booking | nick5000 | Reiseforum | 9 | 20-08-2012 18:32 |
Swiss Discounted Business Class intra EU - Booking klasse | LNv22 | Reiseforum | 3 | 07-07-2011 07:20 |
Nyhet fra Eurobonus en viktig booking klasse gir naa kun 25% | Tommy777 | Reiseforum | 25 | 03-11-2009 19:28 |
Hvordan finner man booking-klasse på billetten? | PW14 | Flyforum | 15 | 22-03-2007 12:02 |