![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#61 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg er ikke særlig glad i skrikende unger på fly, men de er part-of the-ticket og ikke noe jeg er herre over. Film og musikk redder det stort sett uansett.
Men hvorfor griner disse ungene? Kan det være fordi de ikke har det særlig bra på den tre til 11 timer lange flyturen? Hvorfor må man på død og liv dra til Roma, Kanariøyene eller Maldivene når man har småttingser? Krapylet har åpenbart ingen glede av det, snarere tvert imot. Kjør Norge, hytte og bilferie til unga kan tåle lange, ubehagelige reiser. så får de gode opplevelser hele veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Om veldig små barn gråter på flyet så er det pga: våt bleie, sulten eller trøtt. Veldig enkelt. Litt større barn griner og klager ofte fordi de kjeder seg, og sånn er det bare! Som sagt har vi unger fra 0-16, skal vi ikke kunne dra på feire syntes du? Og når vi i sommer skal bruke 4 uker i USA, tror du virkelig selve flyturen betyr så mye i totalen? Last edited by mindsweeper; 31-03-2013 at 01:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Jeg fløy OSL-FRA-ORD i C på tirsdag, med dama og rekrutten. Det funket fett, begynte han å grine var det bare å fiske frem puppen eller noen spennende leker. På 9 timer så gråt han bare 1 gang.
Så lenge flyselskapet aksepterer barn i C så har jeg ingen medfølelse for mine passasjerer, da har en baby like stor rett til å være der som alle andre. Har noen problemer med det så får de ta det opp med flyselskapet. Når det er sagt så mener jeg også at det er foreldrenes ansvar at barnet oppfører seg skikkelig, uavhengig av hvilken klasse man flyr i. Det betyr at man ikke lar et barn gråte lenger enn nødvendig, men medpassasjerer må feks tåle et utbrudd feks hvis barnet blir glad eller gira under lek. My 10 cents. Sånn ser en stk harmonisk gutt ut i C hos UA. Last edited by fluxie; 31-03-2013 at 04:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Det jeg prøvde å formidle, var at det finnes finfine alternativer til flyreiser for folk med barn som mistrives så fælt at de hyler fra innsjekk til bagasjeutlevering. Reis og kos dere, men de råeste prosjektene kan vel vente til også ungene setter pris på det... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er vel ikke verre enn å sette på noisecancelling headset og nyte bra musikk??
![]() Merker ofte at det er foreldrene som er værst. Hadde en flight for ikke så lenge siden da mor og far sov og ungen på tre år plutselig gikk rundt i kabinen!! ![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Generelt tror jeg folk irriterer seg mer over ansvarsfraskrivende og apatiske foreldre, enn den støyen barn lager. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Vi har ingen unger enda, men dersom vi får, har bestemt oss for ikke å reise på lengre turer mens ungen er spedbarn. Det gjelder å ta hensyn og det du her skriver er ett godt eksempel på at en del foreldre gir blanke F.. i alt og alle og mener at foreldre med unger skal komme først. That's the spirit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Skjønner at jeg får mekke en spedbarns-TR når man skal ut og flakse til London med junior i C hos BA i juli
![]() ![]() Man skal selvfølgelig gjøre hjemmeleksa si på forhånd og forberede alt som kan forberedes for at reisen skal gå mest mulig smerte- og skrikefritt som mulig. Er heldigvis ikke en veldig lang flytur så man får be om tilgivelse av medpassasjerene i etterkant hvis det skulle bli for ille (noe jeg ikke tror det blir). Som andre har vært inne på her, så synes jeg det verste er likegyldige foreldre som lar 4-5-åringen herje rundt i kabinen, sparke og skrike og stå i, uten å gjøre det minste forsøk på å gripe inn og få en slutt på galskapen. Så får vi se om man får hatske blikk når man setter seg i C i juli ![]()
![]() |
#72 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Mindsweeper – rookie mistake å ”angripe” de som reiser på poeng og upgrades her.. Den slipper du ikke unna med…
![]() Jeg har en god del flyreiser bak meg og har vel til dags dato aldri klart å irritere meg over andres barn på fly. Mulig jeg er uoppmerksom, men tror at i det man bestemmer seg for å irriteres seg så er løpet kjørt. Våre små har vi uten noen som helst dårlig samvittighet mer eller mindre alltid flydd på business (betalt og stort sett av engen lomme) og som jeg har nevnt i tidligere slike tråder så er sjansen for at ungene holder seg rolige når det er litt tumleplass osv. langt større enn om de sitter stappet på en treseter. Mistenker at oss flynerder og spesielt poengtroll henger seg mer opp i dette enn ” medvetna resenärer” ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis man ikke liker barn, skrikende barn, andre mennesker osv er det jo så absolutt å anbefale å chartre et eget fly eller å kjøre bil/bobil på ferie. Helst bobil for da kan man stoppe der det ikke finnes andre mennesker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
![]() Ellers synes jeg det er stor forskjell på litt over og litt under to år på barna. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Quote:
Pointet er at det er inconsiderate foreldre som "har betalt masse for en billett og nåde dem som mener noe om barna mine" som er problemet. (Så får SudCaravelle mene hva han vil om at "Fnate reiser på poeng" - om det var meg han mente.) Det jeg tidligere har vært advokat for er at det er seksjoner av klassene som er familieområder. Da kan kanskje både dem med barn og dem som skal på et morgenmøte i New York imorgen kunne kose seg alle sammen. Når det er sagt finnes det minst like mange inconsiderate businessnisser, men de merkes ikke like godt på et fly. De ser man ikke før banken deres kræsjer og vi må redde dem. Det er jo ikke noe værre enn det.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 01-04-2013 at 13:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det hele handler om oppdragelse, for både barna og foreldrenes del. Tar man gode forhåndsregler er det nesten ett fett for et spedbarn om det befinner seg i et fly, bil eller et hjem, for den sakens skyld. Nok bleier, sovemuligheter og ikke minst pupp er alfa omega for å reise med de minste barna. Det er enklere å reise med et barn på under ett år enn et mellom 1 og 3. Fra 3-4 års alderen og oppover er det hvordan barnet har lært oppførsel i det offentlige rom som gjelder, og hvordan foreldrene håndhever det.
Jeg har selv reist en del med mine barn fra de var "flyvedyktige", og har enda til gode å få henvendelser fra andre reisende om at barna er til bry. Bassinette er gull for de minste og nok underholdningsprodukter for de som er litt eldre er viktig. Gode forberedelser om hvor lenge flyturen skal vare og positiv oppbygging før reisen er også viktig. Vet de på forhånd at flyreisen varer like lenge som f.eks en dag i barnehagen har de allerede fordøyet "sjokket" over hvor lenge man skal være ombord før man faktisk er ombord og spørsmålene om "når er vi fremme" kommer før man har tatt av. Jeg reiste nylig i C t/r OSL-EWR med 6 åringen, absolutt null problem i forhold til andre reisende. I min bok skal det bare mangle at en 6 åring oppfører seg, selv om det desvverre ikke er alle som er enige i meg i det og lar de gjøre som de selv vil, uansett om de befinner seg i fly eller andre steder. På turen over var det et spedbarn med mor og far på 1A/B. I løpet av de ca 8 timene turen tar hørte jeg ikke et eneste skrik. Pappaen gikk riktignok store deler av turen rundt i kabinen med barnet i babybjørn, uten at det plaget meg. Hvis det var det som måtte til for å slippe skriking, så har de løst det på en glimrende måte for barnet, de selv og oss andre. Dette er vel strengt tatt en repitisjon av hva mange andre har skrevet i tråden, og det hele koker ned til hvordan foreldrene tenker og gjør ifm reise med barn. Ta forhåndsregler, så ordner det meste seg, til glede for barn og voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() Soneinndeling er sikkert en genial løsning og noe de sikkert burde få til (og gjerne burde/kunne belaste mer for) At man skal ha kontroll og oppdragelse på barna sine ser jeg på som en selvfølge. (og alle som er på dette forumet har jo selvfølgelig det ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Etter tre forsoek, ga de opp aa reise med fly med han siden det er stressende for baade folk rundt og ogsaa for dem selv. Ingen av ungene har tatt en longhaul tur enda. Saa ja, jeg kommer evt til aa proeve, men dersom det blir ett voldsomt leven og ubehagelig for baade meg selv og mine medpassasjerer, er det ikke noe som frister til gjentakelse. Da er det bedre aa vente til ungen er stoerre og man har bedre kontroll paa ting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et Airbus A340-fly fra SAS har vært strandet i Tokyo siden onsdag (4/7) | AirbusTrond | Småprat | 14 | 09-07-2013 14:27 |
Skulle fly fra Kjevik til Oslo, gikk om bord i Bergen-flyet. | Cecilie | Småprat | 20 | 21-02-2013 14:59 |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
Noen ganger skulle man vært en koffert | Discus | Reiseforum | 0 | 22-11-2009 13:28 |