Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-03-2013, 23:22   #61
Bergern
ScanFlyer Dusty

Default Re: Babyer skulle vært bannlyst fra fly, kinoer, restauranter og alle andre offentlig

Jeg er ikke særlig glad i skrikende unger på fly, men de er part-of the-ticket og ikke noe jeg er herre over. Film og musikk redder det stort sett uansett.

Men hvorfor griner disse ungene? Kan det være fordi de ikke har det særlig bra på den tre til 11 timer lange flyturen? Hvorfor må man på død og liv dra til Roma, Kanariøyene eller Maldivene når man har småttingser? Krapylet har åpenbart ingen glede av det, snarere tvert imot.

Kjør Norge, hytte og bilferie til unga kan tåle lange, ubehagelige reiser. så får de gode opplevelser hele veien.
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2013, 00:15   #62
PSC TOS
ScanFlyer Silver

PSC TOS's Avatar

Default Re: Babyer skulle vært bannlyst fra fly, kinoer, restauranter og alle andre offentlig

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
Mener å ha lest et sted at hjernen fra naturens side er satt sammen slik at den skal reagere ekstra på barnegråt
Hvis jeg ikke reagerer på barnegråt, er jeg da et dårlig menneske?
PSC TOS is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2013, 01:41   #63
mindsweeper
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Da jeg i fjor fløy hjem med TG F BKK-FRA var det en -2 år gutt som ikke hadde eget sete. Tenkte mitt før avgang, men guttungen sovnet raskt og var ikke til by i det hele tatt. OM han hadde hylt underveis, så hadde jeg som småbarnsfar, ikke gjort noe nummer ut av det. En annen gang kunne det vært min tur. Og hvis Tommy fikk noe ut av bryllupsnettene på Bali, så står han om et års tid med begge beina i samme situasjon selv!

Og da skal jeg sannelig minne han på hans egne ord! hehe!

BF
Jeg flyr SVG-AMS-CDG i C + CDG-JFK i F sent i juni i år med kone og fire unger. De er 16, 12, 4 og 7mnd når vi reiser. Disse billettene betaler jeg selv og ikke fanken om noen skal komme med en upgrade eller betalt C/F og fortelle meg at babyen min griner for mye... Alle babyer griner, men i løpet av en 8-10 timers flight er det kanskje snakk om 1 time til sammen der ungen sliter. Utenom dette sover babyer stort sett, eller smiler på fanget.

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Jeg er ikke særlig glad i skrikende unger på fly, men de er part-of the-ticket og ikke noe jeg er herre over. Film og musikk redder det stort sett uansett.

Men hvorfor griner disse ungene? Kan det være fordi de ikke har det særlig bra på den tre til 11 timer lange flyturen? Hvorfor må man på død og liv dra til Roma, Kanariøyene eller Maldivene når man har småttingser? Krapylet har åpenbart ingen glede av det, snarere tvert imot.

Kjør Norge, hytte og bilferie til unga kan tåle lange, ubehagelige reiser. så får de gode opplevelser hele veien.
Vi har hytte og koser oss der nesten hver helg, men skal vi ikke få lov til å dra på ferie litt lenger unna fordi vi har barn? Har du unger selv?

Om veldig små barn gråter på flyet så er det pga: våt bleie, sulten eller trøtt. Veldig enkelt. Litt større barn griner og klager ofte fordi de kjeder seg, og sånn er det bare!

Som sagt har vi unger fra 0-16, skal vi ikke kunne dra på feire syntes du? Og når vi i sommer skal bruke 4 uker i USA, tror du virkelig selve flyturen betyr så mye i totalen?

Last edited by mindsweeper; 31-03-2013 at 01:45.
mindsweeper is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2013, 01:58   #64
fluxie
Flyprat fusentast

Jeg fløy OSL-FRA-ORD i C på tirsdag, med dama og rekrutten. Det funket fett, begynte han å grine var det bare å fiske frem puppen eller noen spennende leker. På 9 timer så gråt han bare 1 gang.

Så lenge flyselskapet aksepterer barn i C så har jeg ingen medfølelse for mine passasjerer, da har en baby like stor rett til å være der som alle andre. Har noen problemer med det så får de ta det opp med flyselskapet. Når det er sagt så mener jeg også at det er foreldrenes ansvar at barnet oppfører seg skikkelig, uavhengig av hvilken klasse man flyr i.

Det betyr at man ikke lar et barn gråte lenger enn nødvendig, men medpassasjerer må feks tåle et utbrudd feks hvis barnet blir glad eller gira under lek.

My 10 cents.

Sånn ser en stk harmonisk gutt ut i C hos UA.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1364691396811.jpg
Views:	997
Size:	40.8 KB
ID:	34109  

Last edited by fluxie; 31-03-2013 at 04:44.
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2013, 03:02   #65
mindsweeper
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
Så lenge flyselskapet aksepterer barn i C så har jeg ingen medføleøse for mine passasjerer, da har en baby like stor rett til å være der som alle andre. Har noen problemer med det så får de ta det opp med flyselskapet. Når det er sagt så mener jeg også at det er foreldrenes ansvar at barnet oppfører seg skikkelig, uavhengig av hvilken klasse man flyr i.

Det betyr at man ikke lar et barn gråte lenger enn nødvendig, men medpassasjerer må feks tåke et utbrudd feks hvis barnet blir glad eller gira under lek.
Helt enig, og babyer er babyer, det må de få lov til å være. De er som regel helt rolige.
mindsweeper is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2013, 18:57   #66
Bergern
ScanFlyer Dusty

Quote:
Originally Posted by mindsweeper View Post
Jeg flyr SVG-AMS-CDG i C + CDG-JFK i F sent i juni i år med kone og fire unger. De er 16, 12, 4 og 7mnd når vi reiser. Disse billettene betaler jeg selv og ikke fanken om noen skal komme med en upgrade eller betalt C/F og fortelle meg at babyen min griner for mye... Alle babyer griner, men i løpet av en 8-10 timers flight er det kanskje snakk om 1 time til sammen der ungen sliter. Utenom dette sover babyer stort sett, eller smiler på fanget.

Vi har hytte og koser oss der nesten hver helg, men skal vi ikke få lov til å dra på ferie litt lenger unna fordi vi har barn? Har du unger selv?

Om veldig små barn gråter på flyet så er det pga: våt bleie, sulten eller trøtt. Veldig enkelt. Litt større barn griner og klager ofte fordi de kjeder seg, og sånn er det bare!

Som sagt har vi unger fra 0-16, skal vi ikke kunne dra på feire syntes du? Og når vi i sommer skal bruke 4 uker i USA, tror du virkelig selve flyturen betyr så mye i totalen?
Jeg har ikke barn selv og har nok av den grunn en annen opplevelse av barn på tur enn dem som er foreldre selv. Når det er sagt, har jeg ingenting imot at man tar med seg barna på ferie som også involverer flyreise. Det må dog være lov å innrømme at jeg ikke er overbegeistret for barnegråt, sutring og trassig oppførsel. De to siste punktene gjelder forøvrig voksne også.

Det jeg prøvde å formidle, var at det finnes finfine alternativer til flyreiser for folk med barn som mistrives så fælt at de hyler fra innsjekk til bagasjeutlevering.

Reis og kos dere, men de råeste prosjektene kan vel vente til også ungene setter pris på det...
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2013, 19:55   #67
teamseacow
ScanFlyer Silver

teamseacow's Avatar

Er vel ikke verre enn å sette på noisecancelling headset og nyte bra musikk??

Merker ofte at det er foreldrene som er værst. Hadde en flight for ikke så lenge siden da mor og far sov og ungen på tre år plutselig gikk rundt i kabinen!!

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2013, 23:38   #68
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Jeg flyr SVG-AMS-CDG i C + CDG-JFK i F sent i juni i år med kone og fire unger. De er 16, 12, 4 og 7mnd når vi reiser. Disse billettene betaler jeg selv og ikke fanken om noen skal komme med en upgrade eller betalt C/F og fortelle meg at babyen min griner for mye...
Det hadde jo vært litt morsomt om du kom på samme flight med en med samme holdning (her kommer jeg og mine, ikke søren om noen skal fortelle oss hvordan vi skal oppføre oss). F.eks. førsteklasse sammen med et følge nyrike russere ut fra CDG, så blir nok du og familien din satt kraftig på plass dersom det blir skriking, sutring og barnestøy.

Generelt tror jeg folk irriterer seg mer over ansvarsfraskrivende og apatiske foreldre, enn den støyen barn lager.
Old 01-04-2013, 00:37   #69
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:

Trekk pusten a' kall'.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 00:52   #70
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:

?
Jepp, sånn er alle unger og du har betalt 240k for å fly t/r SVG-JFK. Og månen er en gul ost

Vi har ingen unger enda, men dersom vi får, har bestemt oss for ikke å reise på lengre turer mens ungen er spedbarn. Det gjelder å ta hensyn og det du her skriver er ett godt eksempel på at en del foreldre gir blanke F.. i alt og alle og mener at foreldre med unger skal komme først.

That's the spirit!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 01:07   #71
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Default Babyer skulle vært bannlyst fra fly, kinoer, restauranter og alle andre offentl

Skjønner at jeg får mekke en spedbarns-TR når man skal ut og flakse til London med junior i C hos BA i juli Da er han 10 mnd gammel. Vi MÅTTE ikke absolutt på utenlandsreise, men siden det nå ble til at vi hadde lyst til å reise på en liten ferie i juli, og valget stod mellom å stå opp midt på natta for charter til "Syden" vs å reise til humane tidspunkter både for store og små, så falt valget på en storbyferie i London. Biz ble booket mest for å ha en 3 seter for oss selv. Og når BA bare skulle ha 6K for 2 voksne og 1 infant i biz så var det ikke vanskelig å booke

Man skal selvfølgelig gjøre hjemmeleksa si på forhånd og forberede alt som kan forberedes for at reisen skal gå mest mulig smerte- og skrikefritt som mulig. Er heldigvis ikke en veldig lang flytur så man får be om tilgivelse av medpassasjerene i etterkant hvis det skulle bli for ille (noe jeg ikke tror det blir).

Som andre har vært inne på her, så synes jeg det verste er likegyldige foreldre som lar 4-5-åringen herje rundt i kabinen, sparke og skrike og stå i, uten å gjøre det minste forsøk på å gripe inn og få en slutt på galskapen.

Så får vi se om man får hatske blikk når man setter seg i C i juli

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 07:08   #72
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Mindsweeper – rookie mistake å ”angripe” de som reiser på poeng og upgrades her.. Den slipper du ikke unna med…

Jeg har en god del flyreiser bak meg og har vel til dags dato aldri klart å irritere meg over andres barn på fly. Mulig jeg er uoppmerksom, men tror at i det man bestemmer seg for å irriteres seg så er løpet kjørt.

Våre små har vi uten noen som helst dårlig samvittighet mer eller mindre alltid flydd på business (betalt og stort sett av engen lomme) og som jeg har nevnt i tidligere slike tråder så er sjansen for at ungene holder seg rolige når det er litt tumleplass osv. langt større enn om de sitter stappet på en treseter.

Mistenker at oss flynerder og spesielt poengtroll henger seg mer opp i dette enn ” medvetna resenärer”

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 08:48   #73
C-klasse
ScanFlyer Blue

Hvis man ikke liker barn, skrikende barn, andre mennesker osv er det jo så absolutt å anbefale å chartre et eget fly eller å kjøre bil/bobil på ferie. Helst bobil for da kan man stoppe der det ikke finnes andre mennesker.
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 09:53   #74
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Jepp, sånn er alle unger og du har betalt 240k for å fly t/r SVG-JFK. Og månen er en gul ost

Vi har ingen unger enda, men dersom vi får, har bestemt oss for ikke å reise på lengre turer mens ungen er spedbarn.!
Hm, det der høres kjent ut, men tror ikke du klarer holde deg mer i skinnet enn jeg gjorde/gjør.

Ellers synes jeg det er stor forskjell på litt over og litt under to år på barna.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 13:19   #75
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Babyer skulle vært bannlyst fra fly, kinoer, restauranter og alle andre offentl

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Vi har ingen unger enda, men dersom vi får, har bestemt oss for ikke å reise på lengre turer mens ungen er spedbarn. Det gjelder å ta hensyn og det du her skriver er ett godt eksempel på at en del foreldre gir blanke F.. i alt og alle og mener at foreldre med unger skal komme først.
Det synes jeg er å kjøre det litt hardt. Jeg hadde ikke lagt slike bånd på meg selv. Jeg hadde snarere:

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Man skal selvfølgelig gjøre hjemmeleksa si på forhånd og forberede alt som kan forberedes for at reisen skal gå mest mulig smerte- og skrikefritt som mulig. Er heldigvis ikke en veldig lang flytur så man får be om tilgivelse av medpassasjerene i etterkant hvis det skulle bli for ille (noe jeg ikke tror det blir).

Som andre har vært inne på her, så synes jeg det verste er likegyldige foreldre som lar 4-5-åringen herje rundt i kabinen, sparke og skrike og stå i, uten å gjøre det minste forsøk på å gripe inn og få en slutt på galskapen.
God tur!

Pointet er at det er inconsiderate foreldre som "har betalt masse for en billett og nåde dem som mener noe om barna mine" som er problemet. (Så får SudCaravelle mene hva han vil om at "Fnate reiser på poeng" - om det var meg han mente.)

Det jeg tidligere har vært advokat for er at det er seksjoner av klassene som er familieområder. Da kan kanskje både dem med barn og dem som skal på et morgenmøte i New York imorgen kunne kose seg alle sammen. Når det er sagt finnes det minst like mange inconsiderate businessnisser, men de merkes ikke like godt på et fly. De ser man ikke før banken deres kræsjer og vi må redde dem.

Det er jo ikke noe værre enn det.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 01-04-2013 at 13:34.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 13:28   #76
Insomnia4u
ScanFlyer Silver

Default Re: Babyer skulle vært bannlyst fra fly, kinoer, restauranter og alle andre offentl

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post

Det jeg tidligere har vært advokat for er at det er seksjoner av klassene som er familieområder. Da kan kanskje både dem med barn og dem som skal på et morgenmøte i New York imorgen kunne kose seg alle sammen...
Helt enig!
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 13:45   #77
Larsabal
ScanFlyer Blue

Larsabal's Avatar

Det hele handler om oppdragelse, for både barna og foreldrenes del. Tar man gode forhåndsregler er det nesten ett fett for et spedbarn om det befinner seg i et fly, bil eller et hjem, for den sakens skyld. Nok bleier, sovemuligheter og ikke minst pupp er alfa omega for å reise med de minste barna. Det er enklere å reise med et barn på under ett år enn et mellom 1 og 3. Fra 3-4 års alderen og oppover er det hvordan barnet har lært oppførsel i det offentlige rom som gjelder, og hvordan foreldrene håndhever det.

Jeg har selv reist en del med mine barn fra de var "flyvedyktige", og har enda til gode å få henvendelser fra andre reisende om at barna er til bry. Bassinette er gull for de minste og nok underholdningsprodukter for de som er litt eldre er viktig. Gode forberedelser om hvor lenge flyturen skal vare og positiv oppbygging før reisen er også viktig. Vet de på forhånd at flyreisen varer like lenge som f.eks en dag i barnehagen har de allerede fordøyet "sjokket" over hvor lenge man skal være ombord før man faktisk er ombord og spørsmålene om "når er vi fremme" kommer før man har tatt av.

Jeg reiste nylig i C t/r OSL-EWR med 6 åringen, absolutt null problem i forhold til andre reisende. I min bok skal det bare mangle at en 6 åring oppfører seg, selv om det desvverre ikke er alle som er enige i meg i det og lar de gjøre som de selv vil, uansett om de befinner seg i fly eller andre steder. På turen over var det et spedbarn med mor og far på 1A/B. I løpet av de ca 8 timene turen tar hørte jeg ikke et eneste skrik. Pappaen gikk riktignok store deler av turen rundt i kabinen med barnet i babybjørn, uten at det plaget meg. Hvis det var det som måtte til for å slippe skriking, så har de løst det på en glimrende måte for barnet, de selv og oss andre.

Dette er vel strengt tatt en repitisjon av hva mange andre har skrevet i tråden, og det hele koker ned til hvordan foreldrene tenker og gjør ifm reise med barn. Ta forhåndsregler, så ordner det meste seg, til glede for barn og voksne.
Larsabal is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 15:11   #78
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Det synes jeg er å kjøre det litt hardt. Jeg hadde ikke lagt slike bånd på meg selv. Jeg hadde snarere:

God tur!

Pointet er at det er inconsiderate foreldre som "har betalt masse for en billett og nåde dem som mener noe om barna mine" som er problemet. (Så får SudCaravelle mene hva han vil om at "Fnate reiser på poeng" - om det var meg han mente.)
Nope – Fnate kan reise så mye han vil på poeng . Poenget mitt som sikkert ikke kom så godt frem var at det er overraskende hvor mange her som blir så veldig plaget av barn på fly.. Det har jeg aldri blitt selv på relativt mange flyturer fra charter til first (selv også den tiden jeg klarte å knipe igjen til jeg var 36 og reiste uten barn ) Jeg tror fremdeles det er noen som kanskje irriterer seg over snittet på tur (sikkert de samme som har overskriften ”Terrible” på Tripadvisor når de har bodd et døgn på Four Seasons)

Soneinndeling er sikkert en genial løsning og noe de sikkert burde få til (og gjerne burde/kunne belaste mer for)

At man skal ha kontroll og oppdragelse på barna sine ser jeg på som en selvfølge. (og alle som er på dette forumet har jo selvfølgelig det)

Old 01-04-2013, 15:13   #79
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
Jeg fløy OSL-FRA-ORD i C på tirsdag, med dama og rekrutten. Det funket fett, begynte han å grine var det bare å fiske frem puppen eller noen spennende leker. På 9 timer så gråt han bare 1 gang.

Så lenge flyselskapet aksepterer barn i C så har jeg ingen medfølelse for mine passasjerer, da har en baby like stor rett til å være der som alle andre. Har noen problemer med det så får de ta det opp med flyselskapet. Når det er sagt så mener jeg også at det er foreldrenes ansvar at barnet oppfører seg skikkelig, uavhengig av hvilken klasse man flyr i.

Det betyr at man ikke lar et barn gråte lenger enn nødvendig, men medpassasjerer må feks tåle et utbrudd feks hvis barnet blir glad eller gira under lek.

My 10 cents.

Sånn ser en stk harmonisk gutt ut i C hos UA.

Flott familie forøvrig..

Old 01-04-2013, 17:45   #80
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Skjønner at jeg får mekke en spedbarns-TR når man skal ut og flakse til London med junior i C hos BA i juli Da er han 10 mnd gammel. Vi MÅTTE ikke absolutt på utenlandsreise, men siden det nå ble til at vi hadde lyst til å reise på en liten ferie i juli, og valget stod mellom å stå opp midt på natta for charter til "Syden" vs å reise til humane tidspunkter både for store og små, så falt valget på en storbyferie i London. Biz ble booket mest for å ha en 3 seter for oss selv. Og når BA bare skulle ha 6K for 2 voksne og 1 infant i biz så var det ikke vanskelig å booke

Så får vi se om man får hatske blikk når man setter seg i C i juli
Jeg tviler paa at du faar hatske blikk dersom du setter deg i C i to timer. Naa skal jeg ikke kalle meg ekspert paa spedbarn eller barn overhodet, men en meget god venn av meg, Pizza, har en unge paa 6 aar Catherine og Charlie som akkurat har fyllt 2 aar. Catherine er kjempeflink paa reise og naar hun var mindre, ga hun sjelden ett pip fra seg ombord i fly. Charlie, derimot, liker overhodet ikke aa reise og klarer ikke aa sitte i ro. Som baby, var det ogsaa ett heidundrende leven.

Etter tre forsoek, ga de opp aa reise med fly med han siden det er stressende for baade folk rundt og ogsaa for dem selv.

Ingen av ungene har tatt en longhaul tur enda. Saa ja, jeg kommer evt til aa proeve, men dersom det blir ett voldsomt leven og ubehagelig for baade meg selv og mine medpassasjerer, er det ikke noe som frister til gjentakelse. Da er det bedre aa vente til ungen er stoerre og man har bedre kontroll paa ting.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules