![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er bekreftet at NP tar over BA, det som ikke er bekreftet er når dette kommer til å skje. Det jobbes utifra 1 Oktober dette år, men ingenting er sikkert.
Jeg også er helt sikker på at NP med tid og stunder kommer til å gli inn med BA systemer og rutiner, men det er som allerede nevnt ikke noe dans på roser. Bare sørg for at Mr Needham får setet sitt så blir det ingen blåveiser på dere! ![]()
![]() |
#42 |
Newcomer
|
![]()
Heh, hvis det ligger noen fra NP og sover noe sted ute på flyplassen så er vel det stort sett i 2-3 minutter mens man venter på neste fly. Ved lengre pauser går folk flest inn i pauserommet og dupper der. Tror du , Bluejuice, er den eneste som har prestert å si at NP er overbemannet
![]() Og jo, det var vel ment som en spøk dette med bag ut - bag inn - push! Men når alt kommer til alt, prosedyrer og rutiner er lært og man har pushet noen ganger , så er stort sett det som skjer ved turns at man laster ut av kjerra, laster inn i kjerra for så å pushe den ut. Også kommer alle problemene i tillegg som gjør jobben artig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har da lagt merke til hvor enkelte lurer seg bort på fjernpark, og borte ved gamle BU-hangaren, sitter der i pushbacker. Det er ikke i 2-3 minutter, det er snakk om 20-30 minutter. Det kommer ikke så innmari mange fly til fjernpark
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Mind your own business Bluejuice....
Splittskift er en uting, og det skal praktiseres minst mulig. Du har visst et annet syn på det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
----SELVSENSUR----
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kan like godt stenge hele tråden, for nå er debatten kommet til et barnslig og useriøst nivå....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
det er ikke bare i Oslo BA bytter...
http://www.standby.dk/4435.0.html?&tx_standbynews_pi1[showUid]=23983&cHash=5aa3dbceb4 Skal vel sies at Northport handler BA både på ARN og i HEL |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Så er vel ikke nødvendigvis Servisairs egen feil..... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ja jeg kan si er at det er synn at ba skifter handling agent det er selvsagt trist for sa. men mest for ba og deres kunder, British airways er et av verdens ypperste selskaper og som britisk konservatisme så krever de den samme servicen nå som for 30 år siden
jeg hadde skjønt det om de hadde valgt sgs for selv om de er konkurenter av oss i sa. så leverer de sakene tross alt, det får ejg meg ikke til å tro np. gjør og til alle dere np folk som leser dette og blir rasende, bring it on! det northport gjør og deres stil og drive ting og tang på er etter min mening på grensen og det værste er vel egentlig at de som jobber der må være helt uvitende på hva de faktisk gjør, de setter hele bransjen i fare for å bli ødelagt av det som blir kalt useriøse bedrifter i fagforbund rundt om, norge har hatt greie lønninger i alle år men med np kan denne tid være forbi sgs og sa og sikkert widerøe ser frem til den dagen det skjærer seg for northport, men en viktig ting å poengtere til slutt, dere som jobber der dere er greie folk dere må gjærne komme til sgs. widerøe eller sa. jobb for et firma som gir dere en ordentlig behandling. :exclamati |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Northport/Proffice følger de samme retningslinjer som de andre selskapene både på lønn og tillegg gjennom avtaler med fagforeningene. Jeg klager ikke og trives veldig godt selskapet. Fordelen med SGS og Widerøe er ID-billetter, men det kan jeg fosåvidt leve uten en stund
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har lest et par artikkler om den sosiale dumpingen som NP har bedrevet.
Men er vel bedre avtaler der nå, osv. Men igjen er det vel også "fot folket" NP som har lavest lønn av alle handeling selskap på OSL? Noe som da igjen gir dem muligheten til å tilby lavere handeling priser. Noe som igjen setter oss tilbake på sporet av det faktiske temaet til tråden... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Flyklapper
|
![]()
Sammenlignet med deres kolleger her i 'Land Of Promise' har dere det likevel godt .. her gaar det paa maks utnyttelse av timeloente - med beinhard kontroll paa timer saa man slipper aa betale sykeforsikring. Splittskift hoerer ogsaa til dagens orden. Alt for den fantastiske sum av $7-9 per time ...
Realitetssjekk: Handlingbransjen har minimale marginer. Skal man tjene penger, maa man systematisk underbemanne (og haape man slipper straff av oppdragsgiver naar SLA ikke moetes), flikke paa nedslitt bakkeutstyr og kutte utgifter der man kan. Hvorfor er det slik? Vel - det det i siste instans koker ned til er at man faar flybilletter til samme pris som en loff paa Rimi .. Men det er business .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ja å sammenligne norge med usa er vel strengt talt ikke mulig arbeidsmetodene i norge skiller seg veldig fra de aller fleste land på alle arbeidsgrupper og det har ikke noe med luftfart å gjøre så den tråden kan du stikke til et mer politisk engasjert forum med
det er i norge vi er og da sammenligner jeg de faktiske forhold i norge og da er det nå en gang slik at northport driver prisdumping. det er ikke noe å legge under en stol. og man har vel fått bekreftelse på at northport gjør sitt beste for å skvise servisair bort fra osl. hvis de greier det så vil de skru prisene opp igjen sikkert ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Det er du og jeg og alle andre som bestemmer dette gjennom de priser vi er villige til å betale for flybillettene når vi skal reise til Dundass eller Bloksberg. Dette er resultatet av å ha konkuranse i samfunnet og kan vel knapt sies å ha noe med politikk å gjøre. Hvorvidt NP driver med prisdumping slik du skriver er jeg ikke sikker på. Det rette ordet er vel konkuransemessig prising og det er en ærlig sak. Dersom NP er interessert i å skaffe seg business må de jo prise sine produkter og tjenester deretter. Priser som går ned på produkter og tjenester kommer neppe til å stige fremover. Det er om kjent lett å forhandle pris ned, men å forhandle opp er ikke det samme... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
i usa er lønningene langt lavere enn i norge og det er ikke slik at man må regne med å gå ned i lønn i norge hvis det er det du antyder, det northport driver med er ikke foretninger se på tallene deres de priser seg så de går med underskudd hvis du driver foretninger på den måten så ja lykke til
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Se f. eks. på C/A yrket. Her står folk i kø for å få en jobb som er både slitsom og lusebetalt. Så lenge folk søker seg til yrket i det antall over hele kloden vil man ikke få noen særlig lønnsvekst over tid. Hadde det motsatte vært tilfelle , ville vi nok sett helt andre tilstander. Regner med du har sett BBC's film om FR C/A's arbeidsforhold. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ja men norge er ikke andre steder i verden vi har et mye dyrere samfunn og er vel ingen som er så glad i fly at de jobber gratis? det som er greia er at de som ikke får lønningsslipp fra sas de tjener ikke fett med penger og smertegrensen er i ferd med å nåes i norge, det er klart man kan jo satse på vikarer og byråer og si adjø til erfaren arbeidskompetanse er det det vi vil ha?
jeg ser jo også det at lønnsøkningen er minimal i bransjen men det er ikke du og de reisende som bestemmer dette til syvende og sist det er vi som gjør jobben, hvis vi sier at nei dette gidder vi ikke lengere så må prisene opp, og da er vi tilbake til det jeg sa om northport tidligere at de dumper prisen å ødelegger et sunt prisnivå på osl, det kan du ikke si i mot |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Til syvende og sist er det grådige passasjerer som syter at prisen er så dyr når de skal ut å fly som bestemmer, så blir det konkurranse som bare det hos flyselskapene som priser seg så langt ned at de knapt tjener penger. Men når paxen skal ut å reise så skal de ha de billigste billettene, men når de kommer på osl og må betale masse kroner for å bli litt mett har de ikke noe i mot, men bare flyturen er billig så kan det liksom være det samme hva alt annet koster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Northport | Boeing | Flyforum | 9 | 20-03-2007 20:58 |