![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Naar det gjelder Martell, er det et kurant merke, men det finnes saa mye annet snadder aa velge imellom. Martell Cordon Bleu er min favoritt Martell i XO prisklassen. Maa det absolutt vaere en XO er Martell sin elendig i forhold til mange andre XO du faar kjoept paa polet. Toer jeg foreslaa Otard XO f.eks? I skapet mitt finner du bl.a. en Louis XIII og en Hennessy Paradis. DA snakker vi floetepus, kamerat. Men naa drikkes det helt andre ting i huset her for tiden. Single Malt er hva jeg liker best av ublandet brennevin. Men Cognag sier jeg selvsagt aldri nei til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Whisky synes jeg ikke noe om. Eneste med røyksmak jeg kan spise/drikke er bacon. Whisky gulper jeg et par døgn etter det er drukket. Men man kan jo ha hvite dager hvor man kun drikker hvitt brennevin også! ![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
![]() Ellers skal de sies at jeg er også en mer Cognac menneske fremfor en Whisky type, så vi trenger noe god Cognac også ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Merkelig at dere nesten bare diskuterer "kommersielle" cognacer som XO osv. Dette er jo neste "py". Skal dere ha cognac, må dere helle til "brut" cognac, dvs uten farve og smakstilsettinger. De feste cognacene som selges er jo så full av farge ( E150 ) og sukker og andre smakstilsetinger at det ikke er så enkelt å smake det opprinnelige destilatet.
Det fine er at topp cognac ikke nødvendigvis behøver å være så veldig dyrt. Men de bedere blir dog fort noen tusen kroner med norsk avgiftsnivå. For de som vil vite noe om cognac brut, så skjekk ut bland annet polets sider sider ,for eks Léopold Gourmel Quintessence 30 Carats 42°, eller noen billigere fra samme produsent. (For å nevne en topp cognac også, så vil jeg nevne den beste jeg har smakt noen sinne, og det er : Ragnaud-Sabourin le Paradis. Her er det ingen fancy flaske, bare godt innhold! Her er 90% fra slutten av 1800 tallet, og de siste 10 % fra ca 1870!. Denne er faktisk å få tak i her i Norge. Pris ca 10000 ) Last edited by 3cseat; 22-02-2009 at 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mye catering dill er det med på en 340? (fra: SAS utvider IC-flåten med en A340) | SAS-Steward | Småprat | 26 | 12-02-2013 15:08 |
LH prøver igjen med wifi | LN-MOW | Flyforum | 1 | 07-10-2009 08:16 |
Ukas drikketråd | gustavf | Flyforum | 20 | 27-09-2008 21:50 |
Prøver meg med noen spotterbilder | Martin | Bilder & foto | 13 | 02-06-2008 17:12 |
Jeg prøver å prøver og får det ikke til !! | ATC-flyradar | Flyforum | 4 | 07-03-2007 07:46 |