Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 15-12-2014, 10:53   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Akkurat det jeg prøvde å unngå, og beklager at du misforstår. At det ikke passer for meg har ingenting med saken å gjøre.

Det er sikkert jeg som ikke forstår markedet, eksempelvis sliter jeg med å se at flere ville brukt en ekstra ferie dag på å reise (vanlige folk slutter 22 timer i forveien av EK) litt billigere. Jeg skjønner at de har kveldavganger i tillegg på større marked som i Tyskland, men hvorfor gikk de ikke for kun kveldavgang i OSL (og eventuelt fortsatt midt på dagen fra ARN)? Det virker så kjedelig forutsigbart: "la oss bare gjøre som vi har gjort andre plasser" - ikke særlig imponerende.

Som du og flere har nevnt, det er ulike "bølger" ut fra DXB, så jeg tviler på at det har noe med slot osv. å gjøre. La oss legge slot tider ut av grunnen.
Som nevnt så er det for og få OSL flyet inn til den største og viktigste bølgen inn til/ut fra DXB, med dessidert flest videreforbindelser.

Dessuten er kjedelig sterkt undervurdert......FlyNonstop var f.eks ikke kjedelig, og se hvordan det gikk

Jeg liker heller ikke slike tidlig ettermiddagsavganger østover, men skjønner hvorfor de gjør det, og det er heller ikke bare EK men man ser det hos SQ, TG og alle de andre som skal sørøstover også. Så det virker ikke som de sliter med og fylle flyene. Sånn sett er det bedre og velge Europeiske selskaper da de ofte drar på kvelden

Quote:
Originally Posted by KrisFlyer View Post
Sene kveldsavganger er vel ikke noe som Avinor/OSL ønsker så veldig?
Det er veldig sene avganger OSL ikke ønsker/ønsket hvilket uansett er for sent for EK, da en kveldsavgang fra OSL ville gått rundt klokken 20-21 for og treffe formiddagsavgangene ut fra DXB

FRA med tre daglige har avgang har i tillegg til ettermiddagsavgangen på ca samme tid fra OSL avgang fra FRA 09:40 og 20:15 som er EK's tertiær og sekundær bølger fra Europa

Der hvor EK fly 2x daglig som f.eks ZRH, MAD eller BHX har de alle en ettermiddagsavgang og en kveldsavgang, mens der de flyr 3x daglig har de også en morgenavgang

Quote:
Originally Posted by grindstein View Post
Om man kommer ifra Bangkok, og har 0155 avgangen til Emirates har man bare litt over en time transfare i Dubai. Dette blir fort lite, spesielt om man er sen inn til Dubai. Jeg opplevede dette for ca 2 uker siden. Jeg rakk gaten med mindre en 10 minutters margin. men bagasjen rakk ikke flyet hjem til norge, og ble et døgn forsinket. På utreise ifra Norge har man 4timer å 10 minutter. Hadde definnetift gjort seg med en avgangstid som hadde vert to timer senere, og dermed fått redusert transfaretiden med 50% på utreise ifra Norge og redusert risikoen på hjemreisen.
Gjorde et raskt søk på på utreise til BKK kan du velge mellom transfer på 3:20 og 3:35 (15/1), mens på returen er det 1:30 eller 2:20 transfertid (29/1) avhengig av hvilken avgang mellom DXB og BKK man velger da de har to som går ganske tett

Ser forresten ut som det ligger mye 777-200LR inn på OSL fremover i 2015 også

Last edited by Someone; 15-12-2014 at 13:10.
Someone is online now   Reply With Quote

Posting Rules