![]() |
|
![]() |
#301 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
Dessuten er kjedelig sterkt undervurdert......FlyNonstop var f.eks ikke kjedelig, og se hvordan det gikk Jeg liker heller ikke slike tidlig ettermiddagsavganger østover, men skjønner hvorfor de gjør det, og det er heller ikke bare EK men man ser det hos SQ, TG og alle de andre som skal sørøstover også. Så det virker ikke som de sliter med og fylle flyene. Sånn sett er det bedre og velge Europeiske selskaper da de ofte drar på kvelden Quote:
FRA med tre daglige har avgang har i tillegg til ettermiddagsavgangen på ca samme tid fra OSL avgang fra FRA 09:40 og 20:15 som er EK's tertiær og sekundær bølger fra Europa Der hvor EK fly 2x daglig som f.eks ZRH, MAD eller BHX har de alle en ettermiddagsavgang og en kveldsavgang, mens der de flyr 3x daglig har de også en morgenavgang Quote:
Ser forresten ut som det ligger mye 777-200LR inn på OSL fremover i 2015 også Last edited by Someone; 15-12-2014 at 13:10. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
![]() Ta f.eks. Oslo-Seoul-Oslo som er en stor langdistanse-destinasjon fra OSL som ikke har direkte-fly. I dag så er det 13:55 til 16:30+1, hadde avgangen fra OSL vært f.eks. 20:00, så ville du endt med 20:00 til 12:20+2 (DXB ca 06:00 til 22:55 laaang connection samt at det er en codeshare!). Tilbake så er det i dag 23:50 til 11:40+1. Mens med 6 timers forskyvning så hadde du hatt en retur slik; 23:50 til 17:40+1 (DXB fra 05:50 til 13:15). Som du ser så er det alltid et kompromiss, og ingen perfekt tid.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,988
|
![]() Quote:
![]() ![]() Er det en suksessformel så er det bra, men det betyr heller ikke at man kan prøve noe nytt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Forresten en kompis av meg fløy en -300 til DXB i går. Smekk full... Uteparkeing, lang kø immigration... Uansett dette må gå ut over andre selskap..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 379
|
![]()
Siden den 10. december har EK fløjet med B77W (altså 777-300ER) og det er jo ikke så mærkeligt, at den er smækfuld, da vi er gået ind i højsæsonen, hvor der er mange som rejser ud på juleferie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Det står om EK i Finansavisen i dag. Terje Grue sier at ruta har slått godt an og at de har kommet seg raskere enn ventet, spesialt pga gode selskapsavtaler som resulterer i langt bedre belegg i biz og god inntjening. 40% av de reisende har Dubai som endedestinasjon og det er spesielt dette markedet de ønsker å ta en større del av og øke. Av SAS og DY så merker de konkurransen fra DY mest pga relativt tøff prising til DXB og BKK. Ellers så er enhver SAS og DY pax en potensiell EK kunde.
Utfordringen for ruta er å mate utenlandske pax og turister inn til Norge da vi er en liten turistdestinasjon som drukner blant de store markedene. Videre sier de at det er mye laks ombord samt deler til offshore og shippingbransjen, noe som ikke er en stor overraskelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
Er ikke det omtrent snittet til enten EK eller DXB? Uansett synspunkt på stedet så skal man i hvertfall ikke undervurdere Dubai som destinasjon Antar det også er tall uten de som har separate billetter videre? Hvilket jeg har forstått at selv om det ikke er snakk om enorme volum, så er det vel heller ikke uvanlig til en del destinasjoner det er endel bråk i, men som kan bås fra DXB? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
Av det jeg har sett tidligere så har dette hatt størst utbredelse med DY til DXB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,386
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,820
|
![]()
Jeg har vært temmelig eplekjekk og sagt at den dagen EK åpner DXB-OSL så blir det vår standard måte å komme hjem på.. Det var før jeg så at med Qatar så koster det ca 12.000 NOK mindre for å sende hjem hurven i Juli..
Noen som tror/vet om de vil ha noe salg for OSL-DXB ruten – ikke bare DXB-OSL? «Irriterer» meg litt den prisingen deres, men skjønner jo at det er nok en ganske annen kundegruppe som flyr inn til Oslo enn ut av Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2014
Posts: 1,242
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]() Quote:
Det er sikkert riktig. Men det ble spurt om OSL-DXB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,820
|
![]()
Beklager - mente fra DXB til OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
|
![]()
Noen som vet hvordan belegget er på ruta?
Ser at det i hovedsak brukes 77W på ruta om dagen, noe jeg håper er på grunn av godt belegg av pax og mye cargo. Ser likevel at EK stadig kommer med tilbud og lavere priser, får håpe det ikke er på grunn av lite passasjerer. Kr 2670 til Dubai er billig! Ett lite utdrag... Bangkok (BKK) NOK 3,940* Return Economy 5 Mar 15 4 Apr 15 - 16 Jun 15 Fare Conditions Start Booking NOK 14,730* Return Business 5 Mar 15 4 Apr 15 - 16 Jun 15 Fare Conditions Start Booking Beijing (PEK) NOK 4,060* Return Economy 5 Mar 15 4 Apr 15 - 16 Jun 15 Fare Conditions Start Booking NOK 15,750* Return Business 5 Mar 15 4 Apr 15 - 16 Jun 15 Fare Conditions Start Booking Colombo (CMB) NOK 3,935* Return Economy 5 Mar 15 4 Apr 15 - 16 Jun 15 Fare Conditions Start Booking NOK 15,425* Return Business 5 Mar 15 4 Apr 15 - 16 Jun 15 Fare Conditions Start Booking Delhi (DEL) NOK 3,875* Return Economy 5 Mar 15 4 Apr 15 - 16 Jun 15 Fare Conditions Start Booking http://www.emirates.com/no/english/d...ial_fares.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Det er daglig mye cargo på EK i alle fall. Ser mye EK frakt daglig.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2010
Location: OSL
Posts: 513
|
![]()
Uten at jeg skal gå i detaljer så er bookingtallene på EK gode ut fra OSL med ett belegg som uten problem matcher konkurrentene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates pensjonerer sin første 777-300ER | Someone | Flyforum | 2 | 08-11-2016 11:20 |
Emirates EK160 - avgang fra Oslo 2.september 2014 | Cecilie | Bilder & foto | 0 | 29-12-2014 16:34 |
SAS Trafikktall SEPT 2014 | vstenhjem | Flyforum | 4 | 08-10-2014 13:19 |
Emirates med fine priser i C fra Kiev til Asia Jan-Apr 2014. (NB! Kort frist...) | HS-TLD | Reiseforum | 0 | 15-12-2013 16:21 |
Emirates sin første 777-300ER er her... | LN-OSS | Flyforum | 10 | 15-03-2005 18:35 |