Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 22-11-2012, 13:02   #1
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Hvorfor er SAS så tafatte på IC?

Vi vet jo at vi Skandinaviere er et av folkeslagene i verden som reiser mest, vi er rike, og trenden er at vi reiser oftere enn før, og lengre enn før.(Tar gjerne ei langhelg i NYC). KLM, Lufthansa, BA, Finnair, Quatar osv støvsuger det skandinaviske markedet for IC reisende.

Likevel har vår flag carrier en veldig liten IC-flåte. Kun 11 fly. Hvorfor tør ikke SAS å stase? Markedet er jo tydeligvis her.

En satsing på IC vil jo også kunne fylle opp feeder fly fra Nord-Europa. Som igjen vil kunne resultere i at SAS kan sette inn større fly på de rutene og senke CASK uten å senke RASK så veldig.

Last edited by Dash; 22-11-2012 at 15:07.
Dash is offline   Reply With Quote
 


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvorfor null poeng på SAS EB? flyKSU Reiseforum 6 01-10-2013 09:09
Hvorfor priser SAS seg ut? blazius Reiseforum 11 13-01-2013 22:42
Hvorfor refunderer ikke SAS drivsofftillegg? haavig Småprat 1 23-07-2012 10:37
SAS aflyser 18 afgange i aften - hvorfor FlyHi Flyforum 8 23-04-2010 01:08
Hvorfor må SAS vite om damer er gift? Isbamse Flyforum 37 18-12-2009 10:24


All times are GMT +2. The time now is 20:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.