![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
"Men så under “Tittel” er det tre valg: hr (herr), fr (fru) og frk (frøken). “Tittel” er dessuten markert med rød stjerne. Det betyr at det MÅ velges et alternativ, så det må være en viktig opplysning for SAS."
Fra denne bloggen:http://blogg.aftenposten.no/haugnes/...damer-er-gift/ Ja, man kan spørre: Hvorfor trenger flyselskaper i det hele tatt å vite personens sivilstatus? Kjønn kan være greit å vite for å unngå pinligheter hvis de må ringe til personer der kjønn ikke fremgår av navnet, men er det noen som i 2009 virkelig bryr seg om sivilstatus i en tittel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei, SAS bryr seg katten om man er gift eller ikke (det er mange år siden "konerabatten" på business class forsvant), men man skal vite hvilket KJØNN det er som reiser. Fru/Frøken er oversatt fra MRS/MISS i Amadeus. På engelsk finnes også det mer nøytrale uttrykket MS, mens noe sånt har vi ikke på norsk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Prøv å sjekke på British Airways!
Der har de en uendelig lang liste! Alt fra Sgt til His Holyness! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Støtter gustavfs holdning.
Jeg lagde en gang en montasje hvor alle titlene hos BA syntes, og som jeg la ut på forumet her. Jeg skulle gjerne hatt tak i det bildet, men finner det ikke igjen, hverken på nett eller disker. Er det tilfeldigvis noen som har "tatt vare på det"? Tror jeg kalte det 'titlerergratis.gif'. K |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
|
![]()
Da må du reise LH eller OS ... tyskere og østerrikere insisterer fortsatt på disse idiotiske greiene ..
Når det gjelder Mr/Mrs/Miss er det nok bare for å støtte titlene som ligger som default i Amadeus. Tror neppe det ligger noen dypere mening her ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Mrs Miss Ms Dr Sir Lord Dame Cpt Rev Lady Prof Undrar om de har någon kontroll eller kan jag kalla mig "Lord"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg så nettopp at WIAS har bare Hr/Fr på sine sider.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Hvordan er det i Cowboyland, kan man (mis)bruke titlene sine der? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
AA ga meg ihvertfall et usannsynlig stort utvalg titler å velge mellom da jeg fikk bonuskort der. Bortsett fra Fürher så tror jeg de hadde det meste
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Mrs/Ms/Miss forstår jeg - men Mstr, betyr det Mistress - dvs elskerinne?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
nei - Master - gammel engelsk titulering på guttebarn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ÜberScanFlyer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Innledingsskjema til BA Executive-klubb avslører en liten liste som er noe lenger enn den for billettbestillinger, til og med "Her majesty" er med. Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I see - har jo hørt om det. Men hva da med de som er mastere fordi de har Mastergrad, skal de diskrimineres?
Dessuten skal jeg klage til BA fordi de diskriminerer mot min gamle grad, Cand. Scient. med så lang liste bør de klare å få med sære gamle norske grader fra ørtifjørti også ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Vi i flyselskap blåser i om du er gift eller ikke, men vi vill gjerne vite om det er en mann eller dame av identifikasjons- og ikke minst vektberegningsgrunner. Mener å huske at om du benytter Dr eller noe annet tull bortsett fra det vanlige MR/MS/MRS, så regnes du vektmessig som mann.
Her oppe i skandinavia benyttes det nok mest MS for damer uansett, men i noen land så tar man ikke like lett på det, som nevnt tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Fordi før i tiden, ble engelske, og spesielt amerikanske kvinner lett fornærmet, om de hadde "feil" tittel. Så dette er nok noe som henger igjen fra gammelt av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Att: Brendas og andre som måtte vite.. | ENGM RAMP | Flyforum | 5 | 25-06-2007 08:20 |
OT: Livet som gift mann ... | LN-MOW | Flyforum | 2 | 30-12-2004 20:08 |