Quote:
Originally Posted by RYKogREIS
Blir jo for dumt når Trond Giske setter kniven på strupen til SAS for å levere overskudd og så ødelegger det statlige selskapet Avinor SAS sine sjanser til å lykkes. 1-0 til SAS.
|
SAS har vesentlig mer fundamentale problemer enn litt streik og forsinkelser...
Quote:
Originally Posted by Dag Viking
Hvis dette ikke får følger for noen, så begynner jeg å lure.
Ut fra kommentarer på facebook, er det flygelederne som får all skyld for dette blandt folk flest.
(...)
Slike artikler bedrer ikke akkurat Ola Nordmann sitt syn på flygeledere som overbetalte og streikevillige.
|
Dette er vel akkurat problemet.. Mitt eget inntrykk før jeg begynte her var at flygeledere var overbetalte slasker som utelukkende vant grunnet en sterk fagforening. Nå er sikkert bildet mer nyansert enn "flygeleder=helter, Avinor=drittsekker", men jeg synes allikevel det er utrolig at media tillater seg å fremstille situasjonen så ensidig uten videre kryssforhør.
Jeg går dermed tilbake til min og Dag Viking sin konklusjon. Den letteste løsningen her er å bare innføre Penalty/Reward-regmine, hvilket lett ville medført at dette koster mer enn det smaker å gamble på overtid. Det er i utgangspunktet utrolig at en så stor leverandør i dag ikke har dette i sine avtaler...