![]() |
|
![]() |
#161 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
Skjerpings, say no more.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]()
Lurt å lese hele posten Ståle
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2007
Location: Oppegård/DXB
Posts: 296
|
![]()
Jeg kunne egentlig tenke meg flere barn men tror nok jeg får greie meg med ett, det kunne jo forkludre noens reiseplaner. For ikke snakke om at barn kan bli syke og dermed utløser mer fravær. Kanskje best om vi alle går inn i sølibatiet slik at vi kan jobbe mer. Og ferie, det trenger vi vel ikke så fett som vi har det
![]() God sommer. Med et inderlig håp om at folk faktisk holder seg friske, dekker de vaktene som kan dekkes og at Avinors dårlige planlegging fører til minst mulig forsinkelser for alle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Newcomer
Join Date: Apr 2008
Location: ENGM
Posts: 42
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Location: On top of ESSA
Posts: 80
|
![]() Quote:
Man plockade bla in flera pensionerade flygledare som dock saknade lokal behörighet, nyutbildade elever samt även en elev från EPN som tidigare blivit avskild från utbildningen. Några klarade inte av OJT utan valde att hoppa av, de kom senare tillbaka och man fick införa en begränsning på max två flygplan inom Västerås TMA när dessa är i tjänst. Därutöver arbetar vad jag hört fortfarande en flygledare utan att ha lokal behörighet. Samarbetet mellan ESOW och Stockholm ACC fungerar tydligen väldigt dåligt. På ESOE och ESMX däremot (som också drivs av ACR numera) funkar det tydligen väldigt bra, där är det som sagt samma personal som tidigare men med ny arbetsgivare. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Newcomer
Join Date: Jul 2012
Posts: 17
|
![]()
Angående punkt 1: Vi har et "stabiliseringstillegg" på i underkant av den summen som er nevnt. Premisset for tillegget er såvidt jeg har fått med meg at vi skal stille oss positive til unntak fra AML og utvidelser av overtidskvoter ved behov.
Det utvises generelt en overveldende fleksibilitet og ekstrem velvilje i forhold til å la seg omdisponere og å dekke opp ledige vakter på overtid (24000 timer overtid på Røyken ifjor). Vi snakker om AML-fleksing på Adecco-nivå og vel så det over mange år. Mulig folk begynner å bli lei. Jeg er først og fremst lei av den sentrale ledelsens arroganse og bevisste stigmatisering av sine egne ansatte. Last edited by QQsauce; 13-07-2012 at 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 126
|
![]()
Takk for info fra innsiden av Avinor. Det som overrasker meg er at Avinor som har visst flyselskapenes sommerprogrammer fortsatt pøser på med "eksterne" ad-hoc aktører. Disse kommer da på toppen av et allerede sprengt program.
Videre et det fint at et forslag til løsning er sendt motparten, det som er synd er at det kommer så alt for sent. Passasjeren lider og selskapene blør fordi man ikke kan telle eller samarbeide i Avinor |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Newcomer
Join Date: Jul 2012
Posts: 17
|
![]()
Sånn har det vært så lenge jeg har jobbet i selskapet. Jeg er helt enig med folk som tidligere i tråden har sagt at det må svi i lommeboka til Avinor når de ikke greier å drifte tjenesten de er satt til å levere på en tilfredsstillende måte. Slik det er nå driver Avinor å sparer inn noen usle millioner i året (til tross for milliardoverskudd), på bekostning av allerede hardt pressede flyselskaper som på sin side taper flere titalls (hundretalls?) millioner. Jeg tror dét er den eneste måten å få de til å bemanne opp skikkelig..
Last edited by QQsauce; 13-07-2012 at 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2007
Posts: 310
|
![]()
Saavidt jeg vet er vi 4 norske flygeledere som jobber her nede i sandkassen (Dubai og Abu Dhabi), og ingen av oss er paa veg tilbake til gamlelandet med det foerste, er det ogsaa en organisert aksjon?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Location: Sandvika
Posts: 317
|
![]() Quote:
Så kred til flyvelderne som står på og jobber... Last edited by Oslop; 13-07-2012 at 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Amatør
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
|
![]()
Uansett syntes jeg at det blir litt unødvendig å dra ironi av den typen der, det siste flyvelederne trenger nå er vel beskyldninger om ditt og datt selvom noe av det gjerne ikke menes sikkelig..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2011
Location: noen NM fra ENSG
Posts: 104
|
![]()
Hvordan er en typisk arbeidsbelastning på Røyken, foreks over en 2 ukers periode?(siden annen hver helg er nevnt). Fordeling av dag/kveld/natt skift osv.
Om fordeling er "rævva" så skal det jo ikke mye til før noen skift på overtid merkes i heimen. Blir irritert på deres vegne, måten ledelsen kommuniserer i media på. Ønsker alle i sentralene og tårnene god sommer(som mulig) Og så håper jeg alt går knirkefritt når familien skal på tur i begynnelsen av August ![]()
__________________
Jan Tore Elvheim |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 126
|
![]()
For all del, kreditt til de som står på ekstra gjennom sommeren. Det som forbauser meg er at en organisasjon kan fortsette med splid og uenighet gjennom så mange år og opptil flere toppleder utskiftninger.
Denne åpenbare mangelen på harmoni og evne til samarbeid må tvinge frem nye måter og tenke på. Luftfarten kan ikke leve med ustabile støttespillere og samarbeidspartnere. Men for all del, god sommer til alle som jobber ræva av seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 268
|
![]()
Blir jo for dumt når Trond Giske setter kniven på strupen til SAS for å levere overskudd og så ødelegger det statlige selskapet Avinor SAS sine sjanser til å lykkes. 1-0 til SAS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Newcomer
Join Date: Jul 2012
Posts: 17
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,715
|
![]()
Jeg vil anta at ledelsen nå irriterer seg grønn over at det ikke ble en langvarig streik, så de kunne gjemt seg under parasollene i syden og feid egne problemer stille under teppet.
Quote:
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Hvis dette ikke får følger for noen, så begynner jeg å lure.
Ut fra kommentarer på facebook, er det flygelederne som får all skyld for dette blandt folk flest. ![]() Ser man hva som står i media, så er det ensidig avinor sitt synspunkt som kommer frem: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...n-6942475.html Slike artikler bedrer ikke akkurat Ola Nordmann sitt syn på flygeledere som overbetalte og streikevillige. Quote:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...n-6942690.html Å jobbe intenst vil si å ta helgefri? Quote:
Last edited by Dag Viking; 13-07-2012 at 19:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Ser at LH til FRA er også meget forsinket. Denne har ofte knapp forbindelse i FRA , så det er vel noen til Asia og andre steder får overnatting der borte ??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 126
|
![]()
Hvis ledelsen i Avinor fortsatt er på ferie så sier det særdeles mye. Jeg har ingen problemer med at Avinor skal tjene penger, men de må ikke gå over lik for og tjene mest mulig. Det paradokse her er at mens Avinor verner om sin ferie, så avbryter kundene (flyselskapene) sine. Folk kalles inn på overtid, flyr ekstra og stiller opp for å løse et problem de ikke har skapt. På toppen av alt må de faktisk også kompensere i millionklassen.
Hvis en slik ting hadde skjedd i det private kan man være sikker på at man hadde fått fortgang på å finne en løsning. For i det private står man faktisk uten jobb når man gjør en så dårlig jobb. Men igjen, honnør til de som faktisk står på, bare synd det på langt nær er nok for å forhindre problemer og store økonomiske tap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
OSL ligger an til å slå rekorden fra i går for gjennomsnittlig forsinkelse for de flightene som ankommer mer enn 15 minutter forsinket. De er nå 44 minutter forsinket, hvilket er 5 minutter mer enn i går. Til nå i kveld er 79 av dagens flighter ankommet mer enn 15 minutter forsinket. Dette gir for tiden en punktlighet på 63%, men også inne denne grenen er nesten mulig å tangere rekorden fra i går på 43% punktlighet.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avinor Air Navigation Services (Avinor Flysikring) på sosiale medier | KrisFlyer | Småprat | 0 | 13-04-2019 08:16 |
Ferie- og sommerutfordringer på div flyplasser | SQ321 | Småprat | 7 | 03-08-2017 12:52 |
Flygeledermangel gir sommerproblemer | sail4fun | Flyforum | 16 | 26-03-2006 19:36 |
Hadde vi ikke flygeledermangel i Norge?? | CK | Flyforum | 11 | 09-11-2004 15:32 |