![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Med to passasjerer i gjennomsnitt per avgang, er jeg overrasket over at Samferdselsdepartementet ikke legger ned dette ruteområdet. Nå er det jo Senterpartiet som styrer, så det er kanskje ikke så overraskende at de ikke vil legge ned ruten (og med det flyplassen), men trafikken var vel uansett ikke noe bedre under den forrige regjeringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
Hver billett sponses vel med 2.500 kroner var det ikke slik? Ikke forstår jeg hvordan det kan forsvares. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Star Alliance only.
|
![]()
Så trist at Widerøe har mistet Lofoten-flyvningene. Har alltid fløyet med dem BOO-LKN i de 12 siste åra.
Fru Samferdselminister kan virkelig skamme seg. Skal dansker virkelig operere i Norge? Og når det er Ap som styrer? Latterlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Ja, det er dårlig hvis de ikke tilbyr interlining, men når et svenskeiet selskap (les WF) kan, så kan sikkert et dansk selskap også. De klarer tydeligvis fly på Vestlandet uten problemer, og Lofoten er ikke så unikt Last edited by Someone; 19-01-2012 at 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dem har da klart seg bra i Florø i 12 år, der er de skeptiske til å få tilbake WIF... Kanskje ikke knirkefritt i begynnelsen, men gi dem en sjangs før dere henviser til at de er danske...
Jan Tore Elvheim Last edited by LN-JTE; 19-01-2012 at 22:36. Reason: Krølla tråder jeg trodde jeg svarte på :O |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dem er eid av SAS. Og SAS er mere svensk (21,4%) enn norsk (14,3%)
![]() |
#69 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ikke at Kleppa er min favorittperson, men nå var det vel ikke akkurat hun personlig som tok valgene her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Økningen på FDE til OSL er ingen økning i praksis, da WF154, som i dag er komersiell driftet, blir tatt inn i anbudet.
![]() |
#72 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har en enkeltflyvning virkelig blitt drevet på kommersiell basis? Er vel mer snakk om at WF har tilbudt flyvninger utover det påkrevde i anbudet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Norwegian ekspanderer i Sverige og Danmark. Hvorfor kan ikke de da komme hit? Danskene har jo flydd flere år i Norge. De leverer varene så det holder. De er svært profesjonelle og dyktige samt at de har gjennomgående innsjekk av bagasje med DY. RRS-OSL-RRS har opp mot 100% regularitet. Har lest at det nå i nord stilles spørsmålstegn ved kvalifikasjonene i dårlig vær ol. Vil tro at det blåser like mye i FRO hvor de har operert i flere år. De har i tillegg flydd til RRS i tre år i alt fra 50kts og snøstorm og svært lave temperaturer. Flyene har gått på rute selv om temperaturer har vært ned i -43 grader (riktig nok med noen utfordringer ![]() Kleppa skal faktisk ha ære for at hun bidrar til økt konkurranse som igjen gir lavere pris for oss reisende ![]() Kravene må selvfølgelig være at selskapene som vinner anbudet er kvalifisert til oppgaven de blir tildelt, og det mener jeg DAT/DOT så absolutt er. Last edited by LN-GTA; 20-01-2012 at 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Helt riktig GT. For meg blir det litt som da P4 mistet sin konsesjon. Det var en "stor skandale" og omtrent verdens undergang. At noen skal få kontrakten fordi de alltid har gjort det er en dårlig begrunnelse.
DAT har i mange år bevist hva de er gode for under utfordrende norsken forhold så dette kommer nok til å gå veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Syns det er morsomt at DAT til tross for både nasjonalitet og navn faktisk har det meste av sine operasjoner i Norge
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
http://www.nordlys.no/nyheter/article5875269.ece |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
DAT vil nok klare det greit tror jeg. Hvis ikke så vil jeg si at SD og Tilsynet ikke har gjort jobben sin i løpet av anbudsprosessen.
Men selvfølgelig, de har en del utfordringer som må på plass i løpet av kort tid: Handling, hvem skal gjøre det? Vil de kjøpe tjenestene av WF-stasjonene på hver plass, eller hva vil WF gjøre med disse? Hva med evt. kursing av bakkepersonell på DHC8 og deicing? Må folk ansettes? Hva med den perioden de skal operere ATR på Røst og Narvik? De må ha folk klare der som kan handle ATR for en "kortere" periode. I Skien bruker de f.eks. Securitas til innsjekk osv osv. Vil de gå for det samme i Lofoten? Og sist, men ikke minst: De skal innføre en helt ny flytype, crew er nye på flytypen, teknikerne er nye på flytypen, og de skal fly på et helt nytt ruteområde i værforhold som vil gi en del utfordringer (selv etter 1.april når det går mot våren). Når det drar seg til værmessig vil vi nok kunne se mye kreative løsninger som DAT og WF ville løst på forskjellig måte, men et sted må man begynne som ny operatør. Så ja, det vil nok gå, men jeg tror på oppstartsproblemer ![]() Det som blir vel så interessant å se er hvilke nye ruteføringer som kan komme som en konsekvens av at Widerøe har mistet Lofoten. Vil det f.eks. komme noen direkteruter fra Leknes og Svolvær ut i den store "verden"? Eller vil mange nå i stedet reise via Evenes? Noen truer med det, men som alltid blir det vel med truslene. Last edited by TCAS; 20-01-2012 at 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe må tilbakebetale 4,7 MNOK fra FOT-rutene | Someone | Flyforum | 6 | 13-11-2018 13:23 |
Nytt anbud ute for FOT-rutene | THS | Flyforum | 187 | 06-11-2014 19:12 |
Anbud på FOT-rutene 2016 | KjetilK | Flyforum | 6 | 15-09-2014 10:29 |
Sosial dumping på FOT-anbudet? (Splitta frå "Nytt anbud ute for FOT-rutene") | Earlybird. | Flyforum | 461 | 04-03-2012 19:20 |