Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-11-2011, 14:48   #1
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Star Alliance OSL/GOT-FRA-SEA-FRA-BGO

Bror og jeg fikk lov av våre bedre halvdeler til å ta en weekend tur til Seattle. Vi reiste fra hhv Bergen og Sverige aavskulle møtes i Fra for aa fly videre med Lh i C betalt med bmi dc miles. Dette kostet ca 6000 nok og 37500 miles pr pers. Desverre går det ikke å laste bilder direkte fra Iphone.

Dc sine folk i India er rimelig håpløse, og jeg måtte *derfor kjøpe egen billett bgo-osl og overnatte på Park inn. Heldigvis kjenner jeg folk i systemet saa betalte bare 540 kr for et stort hjørnerom. Frukt på rommet fikk jeg også. Frokosten er av god standard til å være Park inn, til og med fruktsalat. Savnet søtt bakverk.

Viste seg at lh 865 gikk kvarteret tidligere enn jeg trodde så rakk ikke lounge. Hadde 2a på flyet til fra. Satt ved siden av en næringslivsleder med ordentlig utdanning og hvit pose med alle aviser. Følte ikke det passet seg å ta bilder da. Standard kald lh frokost og fly med nye seter.

Landing ny rullebane på fra, var laaaang taxing og laaaang busstur. Møtte bror ved B gater og tok gangtunnell til A. Så at vi hadde brukt 35 min fra landing til vi var nede i tunnellen. Prøvde Sen- lounge ved gate A26, fikk sitteplass, men veldig fullt. Damen i lounge klarte å få lagt inn Sen kortet mitt booking, noe som ikke hadde gått på lh sin hjemmeside, på chat med sk eller check in sk. Tydeligvis umulig om på bmi bonusbillett. Litt surt for C var helt full og en oppgradering til F hadde vært ok.

Gikk etterhverr til den overfylte Tower loungen. Ser ut til at denne har mat som en Sen lounge, men business drikke. Det er betjent brød/salatbar innerst i lokalet. Var kø for å ta heis ned igjen til gater og trapper finnes ikke. Pluss at wifi nå er gratis i LH sine lounger.*

45 min før avgang gikk vi til gate etter fem min heiskø. Vel ombord så vi at A330 var byttet ut med a340. Vi hadde plasser i minikabinen bak first. Her manglet det bagasjeplass i midtrekken. Var F større på a340 tidligere? Fikk servert drikke, men LH servere ikke Champis lenger, bare musserende som pre-departure drink. Skandale! Amenity boks med a380 logo inneholdene lipbalm, sokker, sovebriller og tannbørste.*

Vel oppe i luften ble vi positivt overrasket av mat og service. Champisen de serverer er Piper Heidsieck. Vi drakk denne og en god østerisk rødvin. Plast ble tatt av maten når den ble servert. Glemte å ta bilder...

Vel fremme i Sea advarte purser om at immigration kunne ta litt tid. Var ikke veldig lang kø, men Air China hadde kommet før oss og kineserne ble gransket nøye. Vaktene skal ha ros for at de tok barnefamilier ut av køen. Officeren var nøye med oss også, mye mer uvennelig enn jeg har vært vandt med de siste gangene jeg har vært i USA. Typisk for SEA?

Vel gjennom toll tok vi light rail til byen. Det var et stykke å gå, men godt skiltet fra terminalen. Vi bodde på Fairmont Olympic som var en positiv overraskelse. Betalte 211 dollar all incl. Hadde da frokost for 56 dollar pr dag og 100 dollar en gang for annen mat. Ble oppgradert til Deluxe rom som var meget stort. Internett er gratis for bonusmedlemmer. Skal du ha høyhastighet koster det som medlem 10 dollar, men skype video funket med gratisversjonen. Treningsenteret var godt utstyrt med nye precor kondismaskiner og litt eldre styrkeapparater. Åpnet ikke før 6 i helgen og 5 på hverdager, kan være kjipt når døgnvill. Frokosten var ikke stor, men meget høy kvalitet. I helgene koster full buffe 25 dollar. Da er egg benedict inkludert samt alt det vanlige. På hverdager har de bare kontinental buffe, men alt annet kan kjøpes ekstra. Vi var meget happy. Det var heller ikke for stivt på hotellet.

Etter tre dager med mye fly-ting var det tid for retur til Norge og sverige. Tok light rail tilbake til SEA. Denne koster 2,75 dollar og tar ca 40 min. Lh bruker Ba sin lounge på SEA. Ble positivt overrasket. Lite mat (noen nudelbokser ble tatt bort da Hainan til PEK hadde flydd. Satt igjen med potetgull, epler, vakumpakket ost og kjeks. Men de hadde Champagne, og da kan det meste tilgis. Så også at det var dusj i loungen.

Boarding og avgang på tid. Lite toalett med vindu på A330. Hadde ikke internett på A330, men var på a340 til. (Dårlig dekning langt nord.) Amenty med samme innhold som til, men i en stygg sølvglitrene mappe. Valgte krabbe til forrett og kalv til hovedrett. Fikk både ost og dessert samt Lindt sjokkis. I motsetning til turen til kom purser og snakket med meg pga Sen status. Frokost kunne en velge omelett eller kontinental. Landet fem min før rute.*

Vi hadde egentlig tenkt oss til Welcome lounge men bror hadde bare 2 t til flyet hans fikk. Vi stakk derfor først i Tower lounge hvor vi fikk dusjet uten kø. Gikk så ned til Sen lounge inne på Schengen. Denne var mye mer full en Tower, så et tips er å holde seg i Tower dersom en ikke er redd for kø i immigration. Ca 1230 ble det bedre plass i loungene på Schengen. Sa etterhvert farvel til bror og ble sittende alene i Sen lounge. Fant etterhvert ut at business loungen ved siden av er finere (nyoppusset). Synes dessuten maten i C-loungene har blitt mye bedre enn tidligere. Denne har også noe bedre utsikt. Ett leg gjenstår før jeg er tilbake på BGO. Blir bussgate fra B, men ingen lounge der borte i Schengen området. Virker forresten som at lh har strammet inn på lounge hopping da dragen lurte på hvor vi hadde vært tidligere. Var ok siden Tower er non-schengen. Lh leverte bra, sea er en fin by og Fairmont er knallbra i forhold til prisen.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Fair1.jpg
Views:	830
Size:	71.3 KB
ID:	30817   Click image for larger version

Name:	Park2.jpg
Views:	818
Size:	74.1 KB
ID:	30818  

Last edited by Chriscross; 09-11-2011 at 14:30.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2011, 15:06   #2
ILS2
ScanFlyer Gold

Default Re: Osl/got-fra-sea-fra-bgo

Fin rapport. Bilder er alltid fint, men intet must når rapporten er velskrevet.

6000 kr + 37.500 poeng kan man definitivt ikke klage på. Til sammenligning tok jeg et søk på EuroBonus' lignende tjeneste (OSL-NYC):

Der ville 6000 kr kreve et poengtillegg på intet mindre enn 187.000 poeng på mine datoer, og det var ikke en fullt fleksibel Business-billett (8500 kr + 228.000 poeng)...

Last edited by ILS2; 08-11-2011 at 15:18. Reason: Blingset med poengprisene til EB
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2011, 15:47   #3
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Kjekt når poeng+penger koster langt mer i poeng enn det en ren bonusbillett gjør, ja. Veldig logisk!
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 10-11-2011, 19:53   #4
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Kjekke rapport. Kommer det kanskje noen bilder etter hvert?

Old 13-11-2011, 12:56   #5
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Tenkte å prøve å få bilder inn i teksten om jeg klarer det...

Hvor finner jeg bruksansvisningen for å gjøre dette?

Last edited by Chriscross; 13-11-2011 at 13:16.
Old 13-11-2011, 15:45   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Tenkte å prøve å få bilder inn i teksten om jeg klarer det...

Hvor finner jeg bruksansvisningen for å gjøre dette?

Alt 1) Du har allerede greid å lastet opp bilder. I editoren (mulig du må bytte til "advanced") har du en binders, der kan du putte inn referanse til bildene innimellom teksten. http://forum.flyprat.no/showpost.php...84&postcount=3

Alt 2) Laset opp bilder på et eller annen fotoalbum-sted (eks. Photobucket) og legge inn "bildekode" i teksten. http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=93327

Old 01-12-2011, 16:45   #7
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Hadde tenkt å laste inn resten av bildene nå i den opprinnelige teksten, men ser jeg ikke får lov til å editere mere? Er det begrensinger på hvor mange ganger en kan editere en post?
Old 01-12-2011, 16:48   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Nei, men det er en tidssperre. Men bare legge de i en ny post
Someone is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2011, 17:41   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Å redigere gamle poster gjør at de som bruker 'New Posts' ikke vil kunne se endringene ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2011, 20:22   #10
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Da har jeg fått lastet opp noen bilder. Får vel få en Flickr konto så jeg kan overføre direkte fra Iphoto og linke inn. Kommenterer bildene i samme rekkefølge som vi leser bøker her på berget. Frokost på Park In, nesten like fra som på hotellet på andre siden av parkeringshuset.
Fikk oppgradert rom med utsikt over flyplassen og et spisebord. Badet er stort, men bare vanlig dusj og kjipe Park In produkter.

Forrett fra-sea

Kontinental frokost sea-fra

Amerikansk frokost sea-fra

Rommet med to gode stoler, bra kaffemaskin etc.

Badet med noe engelske toalettprodukter, inkludert balsam og munnvann.

Egenkomponert fruktsalat fra frokosten på hotellet.

Hva BA lounge har å tilbye av spise og drikke. I glasset er det ekte champis:-)
Attached Thumbnails

Name:	Park2.jpg
Views:	280
Size:	74.1 KB
ID:	30904   Click image for larger version

Name:	Park1.jpg
Views:	273
Size:	71.0 KB
ID:	30905   Click image for larger version

Name:	LH1.jpg
Views:	266
Size:	83.2 KB
ID:	30906   Click image for larger version

Name:	LH2.jpg
Views:	34
Size:	81.9 KB
ID:	30907   Click image for larger version

Name:	LH3.jpg
Views:	32
Size:	72.9 KB
ID:	30908  

Name:	Fair1.jpg
Views:	28
Size:	71.3 KB
ID:	30909   Click image for larger version

Name:	Fair2.jpg
Views:	15
Size:	80.3 KB
ID:	30910   Click image for larger version

Name:	Fair5.jpg
Views:	18
Size:	66.7 KB
ID:	30911   Click image for larger version

Name:	Ba SEA.jpg
Views:	21
Size:	81.6 KB
ID:	30912  

Last edited by Chriscross; 04-12-2011 at 20:28.
Old 07-12-2011, 17:03   #11
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Der kom bildene også, ja. Takk for det.

Posting Rules