![]() |
|
![]() |
#1 |
geocaching traveler
|
![]()
Hei, tenkte eg skulle prøve meg med ein reiserapport eg også. Min første, så vær overbærende med meg
![]() Rute: Oslo-Frankfurt-Seattle-Frankfurt-Oslo med Lufthansa Osl-FRA: Lufthansamaskinen skulle ta av 0625 fra OSL, hvilket betydde at eg måtte stå opp før 3. Var usikker på om eg skulle stole på iPhone som vekkerklokke, men det gikk heldigvis bra. Var framme på Gardermoen kl 0515. Sjekket inn på SAS business skranke som var fullstendig køfri i dag, mannen bak skranken hadde tid til å slå av ein prat også ![]() Trasket så videre til fast track med minimal kø, litt usikker på hva dei skulle sei om alle Travelbugs eg hadde i sekken (se www.gcinfo.no for mer info), men ingen kommentarer der. Trasket så opp på SAS loungen som akkurat var åpnet, og fikk i meg ein kaffekopp og et knekkebrød. Boarding startet ca 5 over 6 og flyet såg ut til å vera ca halvfullt,( eller halvtomt avhengig av øyet som ser ). Fikk plassert meg i 2C og fikk etter noen minutt tilbud om lesestoff. Setet (lufthansa flatbrød type) var ok, og det var god plass til beina her ( hadde i tillegg treseteren for meg selv ) Takeoff presist 0625, men så var det ein ting som irriterte meg med denne A319-100 maskinen, og mange andre når eg tenker etter. Hvorfor høres det ut som et trykkluftbor når man er på vei opp?, ordentlig slitsom lyd!!. Fikk i meg ein god frokost som besto av rundstykke, litt pålegg, litt frukt og ein Youghurt. ![]() Helt grei med andre ord. Deretter var det å få seg litt søvn siden man hadde stått opp på et ukristelig tidspunkt (når er det egentlig kristelig??). Våknet litt før landing, som skjedde 0810, ein halvtime før tidsskjema ![]() Været i Frankfurt var meget bra og mens vi taxet fikk eg med meg mange flotte fly på rundturen, bl.a. Eit par 380. Ulempen med å lande tidlig er at den tiltenkte gaten i Frankfurt selvfølgelig ikkje var klar, men alt ordner seg så lenge man har trapper og busser ![]() Etter å ha trasket til Z gatene, og ventet lenge i tollmyndighetenes kø, måtte eg jo innom lufthansa sin Tower lounge. Her var det igjen kø, og kun to små heiser som fraktet folk opp og ned. Vel oppe var det bare å snu, for her var det fullt!! (reiser alle i Business for tida?) Trasker litt rundt mens eg venter, og observerer til min glede at maskina til Seattle har takboks, så da er det bare å håpe på WIFi ombord. FRA-SEA (lh490) Ein halvtime før avgang er på plass i 4G. Ganske så standard Business sete, rett framovervendt og greit med plass ![]() Litt etter avgang kom drinktralla og eg smakte på ein utsøkt Riesling, ikkje at eg er ein vinkjenner, men den var god! Forretten var en slags salat med kongereker og asparges, veldig god, selv om eg under måltidet kom på at sist gang eg åt sjømat på fly, endte eg opp med å rope på elgen resten av turen ![]() ![]() Til hovedrett valgte eg spaghetti a'la panna. Visste ikkje kva eg skulle forvente, men dette var veldig godt, ein av dei bedre flymiddager eg har spist faktisk!! Tiden under og etter mat gikk med til film og Internettsurfing. Internett på flyet fungerte smertefritt, kunne logge på etter 20 min og var pålogget resten av turen, ikkje akkurat det kjappeste nettet, men hva kan man forvente 10 km oppe i lufta over Atlanteren. Noen timer med søvn og film etterpå vart det servert wrap med skinke. Det sammen med kaffe var det som skulle til for å vekke ein trøtt kropp! Landet i Seattle litt før tiden, og tok som vanlig beina fatt for å komme meg først i Toll-køen, etter det vanlige forhøret bar det videre til bagasjebåndet, der tekniske problemer gjorde at det tok et kvarter før eg heldigvis såg igjen kofferten min. Seinere på dagen vart det tur til Everett og ein viss Boeing fabrikk, men det får eg ta seinare ![]() ![]() Følg med videre ![]() Last edited by hstad; 16-05-2012 at 01:35. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Helvetic Business Class fra ZRH til OSL | EspenRR | Bilder & foto | 2 | 11-02-2023 14:29 |
OSL/GOT-FRA-SEA-FRA-BGO | Chriscross | TripReports | 10 | 07-12-2011 17:03 |
OSL-FRA-IAH-PHX-PAE-SEA-FRA-OSL + SMDII + Roadtrip Washington og omegn | LNv22 | TripReports | 19 | 12-08-2011 19:24 |
Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG | sirpjalle | TripReports | 16 | 22-06-2011 09:53 |
OSL-AMS-SEA Seattle SEA-AMS-OSL | BSSW | TripReports | 17 | 27-01-2008 14:19 |