![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
|
![]()
SGS har nå i mange år tatt en overpris på handlingen av SAS Brathens, SAS SE og SAS DK. Prisen som SGS tar er 30-40 % over hva som er liste prisen.
Det rare er at SAS ledelsen i SE ikke har baller nok til å si nok er nok. I sommer vant faktisk Widerøe handling kontrakten på handling av SK på OSL, BGO, SVG og BOO. Dette til en meget redusert pris. Men det ble stoppet av en konsern direktør som er gått av. Janson var den eneste i SAS med baller nok til å prøve seg mot SGS og LFF med "Svikerstad" i spissen. Bare synd at han fikk sparken. SGS er ett av de største problemene til SAS, hadde de brukt en annen handling agent Service air eller WF handling. Kunne de faktisk tjent noen penger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Sep 2005
Posts: 13
|
![]() Hvor i all verden har du dette fra, med at wf vant kontrakt?????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
|
![]() Quote:
Meget sikre kilder inne i SAS DK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,557
|
![]()
Kunne vaert interessant aa se hva SAS betaler for en turnaround for en 738 og sammenligne med hva Sterling betaler Servisair for samme tjenesten.
Dette er uansett lek med tall innen gruppen. Akkurat som proratering av flyreiser, som er hovedaarsaken til at langrutene 'gaar saa daarlig'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
|
![]() Quote:
SGS tar ca 12300 for en B737 fra SAS. Og 6900 for en 737 fra LH. Der ser man at SGS bruker SAS for å tyne ut penger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,557
|
![]()
Det er stor forskjell paa en 735 og 738 ... men nok ikke saa stor som prisforskjellen indikerer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Newcomer
Join Date: Oct 2006
Posts: 39
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
|
![]() Quote:
De tar den prisen i Norge, Sverige og Danmark. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||
Newcomer
Join Date: Oct 2006
Posts: 39
|
![]() Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
Join Date: Sep 2005
Posts: 13
|
![]()
jobber i sgs, og disse prisene er ikke korekte....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
|
![]()
Desverre prisen er nok der. Med dette er prisen på en B737-800. Dette får pris krigen med WF. Prisen nå er 9600. Sorry leste ikke hele dokumentet. SGS tok blod prisen fra 2002 til 2006 sommer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Newcomer
Join Date: Oct 2006
Posts: 39
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 72
|
![]()
oi..SGS ER SLEMME DE!!! HUFF OG HUFF!! Er vel en vaktleder i Widerøe dette tenker jeg..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
|
![]()
Jobber ikke i Widerøe. Og prisene er nok rette.
SGS er ett resultat av monopoloet SAS, desverre ikke gode nok til å omstille seg til virkeligheten. SGS har livets rett, hvis de klarer å få ned utgiftene sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Newcomer
Join Date: Oct 2006
Posts: 39
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
|
![]() Quote:
__________________
Ole Bjørn Jensen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Welcome to Planet SAS.
Noen som husker MD-90 med SAS logo? De som nå løper rundt med Blue 1 farger? SAS som flyselskap eide ikke disse maskinene,men leide de inn fra noen leasingfirmaer til ågerpriser. Problemet var at eierne av leasingfirmaene også sitter/satt i SAS-ledelsen.Prisen pr. mnd var $ 200.000+++. Prisen de tar fra Blue 1 er $ 87.000 (eller er det 78.000) pr. mnd. etter at de innså at fagforeningene,les Pfor,ikke ville gå med på k-avtale kutt for å beholde disse maskinene i SK-flåten. Med en ledelse som dette trenger ikke SK noen utenforstående konkurranse! Nå,hvem er det som sitter i ledelsen til SGS? Vilt fremmede mennesker eller noen i SAS-ledelsen som skal tjene penger på en ku som dør mens gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet,et beite hvor SAS airline blir nektet tilgang!
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]()
Monopolpenger ja.. Uansett det er foretatt en undersøkelse på hvorvidt SGS leverer til konkuransedyktige priser, og resultatet av undersøkelsen er at de gjør nettopp det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvem overtar for SGS (SAS-handling)? | Tally-Ho | Flyforum | 137 | 23-01-2010 13:07 |
SGS vs. Widerøe Handling | Egil | Flyforum | 131 | 27-01-2009 11:43 |
Ny SAS Braathens Sjef klar!!!, men hvem tar over i SGS | sail4fun | Flyforum | 2 | 08-11-2006 22:36 |
SAS Braathens tar opp kampen med Norwegian | X-BU | Flyforum | 6 | 15-11-2005 15:42 |
FI dropper SAS-handling (SGS) | Guest | Flyforum | 29 | 05-10-2005 18:43 |