Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-11-2012, 15:21   #1
gura75
Newcomer

Default Lufthansa Trondheim Værnes

Hei

Forsøker å stille spørsmålet her tenker jeg. Er det noen av dere som vet hvorfor Lufthansa la ned ruten fra Værnes til Frankfurt? Eventuelt om de vil gjenoppta ruten/når?
Har ventet i tre uker på svar fra Avinor uten hell...de har sikker mye å gjøre :-)

gura75
gura75 is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2012, 15:25   #2
fjasebase
ScanFlyer Gold

Default Re: Lufthansa Trondheim Værnes

Det er en sommerrute. Kommer helt sikkert tilbake til våren
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2012, 15:34   #3
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Ingenting lagt inn i Amadeus ennå ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2012, 10:34   #4
Jabberwocky
ScanFlyer Blue

Jabberwocky's Avatar

Avinor på Værnes prøver å få Lufthansa til å fly en daglig helårsrute fra 2014, de skulle til Frankfurt i møter om ikke lenge...
Jabberwocky is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2012, 11:16   #5
Trdfly
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Trdfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jabberwocky View Post
Avinor på Værnes prøver å få Lufthansa til å fly en daglig helårsrute fra 2014, de skulle til Frankfurt i møter om ikke lenge...
Men en annen fare er KLM som det går rykkter om at øker med en kveldsavgang til neste høst, så her må ting skje fort...
Trdfly is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2012, 11:29   #6
CaptainMorgan
AirBussjåfør

CaptainMorgan's Avatar

Quote:
Originally Posted by myhrair View Post
Men en annen fare er KLM som det går rykkter om at øker med en kveldsavgang til neste høst, så her må ting skje fort...
Personlig håper jeg Lufthansa holder seg unna Værnes. KLM og Amsterdam er heller å foretrekke, da terminalen er utformet som en oversiktlig edderkopp med butikker/insjekking o.l. i midten, og gatene i "slynger" ut fra denne. Frankfurt derimot er en gammel, rotete og utrivlig nazibunker.
CaptainMorgan is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2012, 13:23   #7
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Quote:
Originally Posted by CaptainMorgan View Post
Personlig håper jeg Lufthansa holder seg unna Værnes. KLM og Amsterdam er heller å foretrekke, da terminalen er utformet som en oversiktlig edderkopp med butikker/insjekking o.l. i midten, og gatene i "slynger" ut fra denne. Frankfurt derimot er en gammel, rotete og utrivlig nazibunker.
Fordi AMS er enn bedre flyplass for transfer enn FRA, så skal ikke KLM ha noen konkurranse?

Når det gjelder FRA som flyplass, så overdriver du kraftig. Har du i det hele tatt vært der? Heldigvis er ikke noe av dette opp til deg å avgjøre.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2012, 13:41   #8
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

FRA er ikke bra, men er tross alt et av Europas største knutepunkter. Derfor får man håpe på en helårsflight og gjerne litt bedre tider.
Radar Station KGRV3
Old 07-11-2012, 15:39   #9
CaptainMorgan
AirBussjåfør

CaptainMorgan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Fordi AMS er enn bedre flyplass for transfer enn FRA, så skal ikke KLM ha noen konkurranse?

Når det gjelder FRA som flyplass, så overdriver du kraftig. Har du i det hele tatt vært der? Heldigvis er ikke noe av dette opp til deg å avgjøre.
Dersom Lufthansa gjør at KLM skrenker inn på antall avganger fra Værnes så kan LH bare ha det så godt!

Har vært på FRA ja Herr Boeing_Fan, og må si flyplassen er på nivå med CDG.

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
FRA er ikke bra, men er tross alt et av Europas største knutepunkter. Derfor får man håpe på en helårsflight og gjerne litt bedre tider.
Frankfurt ligger alt for langt nede i Europa til at jeg ser noen hensikt å fly via den fra TRD, med mindre man skal sydover. Derimot savner jeg en skikkelig helårsrute med OneWorld fra Værnes til Heathrow - Da kan vi begynne å snakke!

Last edited by CaptainMorgan; 07-11-2012 at 15:44.
Old 07-11-2012, 15:48   #10
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:

Frankfurt ligger alt for langt nede i Europa til at jeg ser noen hensikt å fly via den fra TRD, med mindre man skal sydover.
Man eliminerer en stopp fra svært mange destinasjoner .. både i Asia og Amerika. Skal f.eks. jeg til Trondheim med en stopp, er det kun KLM som er alternativet .. det gir også nok en mulighet til å unngå tollhelvetet Gardermoen ...
Radar Station KGRV3
Old 07-11-2012, 21:45   #11
jufix
ScanFlyer Blue

Quote:
Frankfurt ligger alt for langt nede i Europa til at jeg ser noen hensikt å fly via den fra TRD, med mindre man skal sydover. Derimot savner jeg en skikkelig helårsrute med OneWorld fra Værnes til Heathrow - Da kan vi begynne å snakke!
Om man bruker 14 eller 14,5 timer når man reiser IC er vel rimelig likegyldig. FRA hadde uten tvil vært et veldig godt og sårt trengt supplement til KLM via AMS.
jufix is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2012, 23:01   #12
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Helt enig. Å kunne komme seg rett til en *A-hub er heller ikke feil.
Everest is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 11:15   #13
CaptainMorgan
AirBussjåfør

CaptainMorgan's Avatar

Quote:
Originally Posted by jufix View Post
Om man bruker 14 eller 14,5 timer når man reiser IC er vel rimelig likegyldig. FRA hadde uten tvil vært et veldig godt og sårt trengt supplement til KLM via AMS.
Bor man i Trøndelag er det mest naturlige valget når man skal vestover å fly Icelandair. Men også SAS (OSL/CPH) eller KLM. Å fly helt ned til Frankfurt blir da meningsløst, med mindre man er så gjerrig at man skal spare 67 kroner på flybilletten.

Når man skal østover kan det tenke seg at FRA er "gunstig", men det kommer helt an på hvor. Poenget mitt er uansett at Frankfurt er et eneste stort rotehøl med dårlig ventilering.
Old 08-11-2012, 11:40   #14
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Quote:
Bor man i Trøndelag er det mest naturlige valget når man skal vestover å fly Icelandair. Men også SAS (OSL/CPH) eller KLM. Å fly helt ned til Frankfurt blir da meningsløst, med mindre man er så gjerrig at man skal spare 67 kroner på flybilletten.

Når man skal østover kan det tenke seg at FRA er "gunstig", men det kommer helt an på hvor. Poenget mitt er uansett at Frankfurt er et eneste stort rotehøl med dårlig ventilering.
Ja, la oss alle være i mot konkurranse!

Hvis man skal 'vestover' (Nord-Amerika) har du kanskje et poeng, men så er det ikke alltid Icelandair er billigst heller.

Hvis man skal til midtøsten, SEA, 'the far east', Australia, Afrika, eller Sør-Amerika, er det jo prima å kunne fly direkte til Frankfurt før videre connection.

Jeg tar iallfall imot våre tyske venner med åpne armer!
Old 08-11-2012, 12:04   #15
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:

Ser ærlig talt ikke den store forskjellen i å fly til AMS eller FRA....
Radar Station KGRV3
Old 08-11-2012, 12:22   #16
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Quote:

Alvorlig talt, dette tullballet av et innlegg fortjener knapt noe seriøst svar, SAS sitt nettverk fra OSL/CPH er en mygg ift. hva Lufthansa har fra FRA. Skal man ut i verden er det svært liten forskjell på om man flyr via FRA eller AMS.

Quote:
Dersom Lufthansa gjør at KLM skrenker inn på antall avganger fra Værnes så kan LH bare ha det så godt!
KLM flyr bare TRD-AMS 3x daglig med E-190, og KLM er ikke kjent for å løpe fra konkurranse. Sannsynligvis vil ikke KLM redusere om LH skulle komme. Argumentasjonen din er uansett helt på jordet, om folk foretrekker LH foran KLM, så må de få lov til å fly med hvem de vil uten at du skal blande deg inn i det.

Quote:
For LHR er mye mer etterspurt enn FRA, og det er mye bedre å fly østover via LHR ....

.....
Boeing_fan is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 13:22   #17
CaptainMorgan
AirBussjåfør

CaptainMorgan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Alvorlig talt, dette tullballet av et innlegg fortjener knapt noe seriøst svar, SAS sitt nettverk fra OSL/CPH er en mygg ift. hva Lufthansa har fra FRA. Skal man ut i verden er det svært liten forskjell på om man flyr via FRA eller AMS.

KLM flyr bare TRD-AMS 3x daglig med E-190, og KLM er ikke kjent for å løpe fra konkurranse. Sannsynligvis vil ikke KLM redusere om LH skulle komme. Argumentasjonen din er uansett helt på jordet, om folk foretrekker LH foran KLM, så må de få lov til å fly med hvem de vil uten at du skal blande deg inn i det.

For LHR er mye mer etterspurt enn FRA, og det er mye bedre å fly østover via LHR ....

.....
- Lufthansa må gjerne øke tilbudet mellom FRA og TRD, så lenge det ikke går på bekostning av andre ruter (som tidligere sagt).

- Når det gjelder konkurranse så er jeg egentlig ikke så brydd. Vil jeg ut og reise, betaler jeg det det koster uansett.

- Fordelen med LHR er at man slipper *A med sterile fly og maskinell service. LHR er dessuten mye mer trivelig og lett orienterbar. Dette er min mening, og så kan de som vil fly via bunkerhovedstaden

Last edited by CaptainMorgan; 08-11-2012 at 13:30.
Old 08-11-2012, 21:26   #18
bergejm
ScanFlyer Blue

bergejm's Avatar

Ruta gikk jo så bra en stund at de planla å åpne en tredje ukentlig avgang på onsdagene, men pga. pengetrøbbel i LH måtte de legge dette på is. Håper virkelig at ruta kommer tilbake, uansett om det kun blir sommerrute eller helårs, for det er helt klart både behov og grunnlag for det. LH burde prøve seg på en skikkelig geriljakampanje slik som f. eks. EK og de andre sandkasseselskapene gjør der de starter opp ruter, så går det som en drøm..
bergejm is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:23   #19
fjasebase
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by bergejm View Post
Ruta gikk jo så bra en stund at de planla å åpne en tredje ukentlig avgang på onsdagene, men pga. pengetrøbbel i LH måtte de legge dette på is. Håper virkelig at ruta kommer tilbake, uansett om det kun blir sommerrute eller helårs, for det er helt klart både behov og grunnlag for det. LH burde prøve seg på en skikkelig geriljakampanje slik som f. eks. EK og de andre sandkasseselskapene gjør der de starter opp ruter, så går det som en drøm..
Var flymangel som gjorde at det ikke ble noe av onsdagsavgangen
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2012, 23:52   #20
Everest
ScanFlyer Silver

Everest's Avatar

Vi får krysse fingrene
Reply

Posting Rules