![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]()
Jeg sitter her og ser litt på rutetabellen for vinteren 05/06. Det som slår meg er at SAS gruppen ikke satser nesten noen ting på TRD, når det gjelder direkteflygninger til utlandet.
SAS Braathens flyr kun en gang i uka til Alicante med 737-500. Det er ALT!!! Widerøe flyr tre ganger pr. dag til København untatt lørdag (Lørdag X 1). Dette er mildt sagt skrekkelig dårlig. ![]() Til sammenligning satser Norwegian stort på både TRD, BGO og SVG.
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Burde være ett marked for fler ruter ja, men jeg kan jo ikke si annet enn at det digger meg at Norwegian satser å gjør det så bra fra Trondheim når SAS aldri har vist særlig stor interesse.
En rute til Stockholm med Widerøe eller en 735 fra SAS og Lufthansa til FRA? Tror Riga ett par dager i uka med Norwegian kunne gått fint. Samme med Paris.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Hei ![]() Dette har jeg bemerket mange ganger før. SK har alltid neglisjert TRD. Det sier SGS på Værnes også. Og husk, det var BU i sin tid som startet ALC. Den går også onsdager i perioden mai til september. Widerøe flyr to ganger på lørdager og søndager til CPH. WF har vært flinke og fått til en skikkelig bra rute med flott loadfaktor. SK klarte ikke det, riktignok med B737/M80. Er det noen i SAS systemet som kan forklare dette?? Det er jo crewbase på Værnes så det skulle jo ikke være noe i veien på den måten. I BGO finnes ingen crewbase for SK. Takk og lov at vi har DY og KL ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Det hadde vært morro om SAS hadde hatt folkene til NAS i ledelsen. Da tror jeg jaggu det hadde vært andre boller! Men når sant skal sies so kommer jo SAS Braathens seg med nye ruter og mere direkte tilbud. Bare så synd at andre konkurrenter får possisonere seg før de tar affære. Husk at det er mye dyrere å skaffe seg kunder enn å beholde eksisterende kunder!
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]()
SAS burde starte opp Paris, Malaga og Roma fra TRD. Alle X 1 pr uke.
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være så mye bedre å ha én direkterute i uken, når du kan fly daglig til f.eks. Roma fra TRD med en kort stopp i OSL eller CPH, som allikevel er "på veien"?? At det er DY som gir best tilbud er jo bare tull - via OSL eller CPH kan man reise med SAS/Widerøe til alle de større byene i Europa, New York, Chicago, Shanghai, Beijing, Bangkok, Seattle og Singapore - HVER DAG og noen byer flere ganger om dagen. Good grief!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]()
Når det gjelder videre forbindelser, er det helt klart at KLM gir best tilbud. Jeg liker å fly direkte og ikke via OSL eller CPH. Skal jeg interkontinentalt er jo hub´ene løsningen som f.eks. AMS...
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 238
|
![]()
så en oversikt over dette rutenettet til NAS. Ser jo nesten ut som et stort selskap om man ikke kjenner de godt. Sefølgelig er det lett å skryte av at du flyr til titals destinasjoner i europa når man kun flyr en rundtur noen måneder i året. Enig med CK, å sammenligne rutenettet til NAS med SAS blir som å sammenligne epler og pærer, det blir for dumt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 238
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Via CPH =! OK ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]()
SAS er overlegne til OSL, men DY er best på Europa fra TRD!!!
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]() Quote:
Må man bytte fly, spiller det ingen rolle om det er OSL, CPH eller AMS.
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Når Norwegian gjør suksess med seks ukentlige til London er det jo ikke rart at folk stiller spørsmålet. At SAS flyr via CPH med bra tilbud er jo ingen hemmelighet.
Topic var at SAS ikke satset fra Trondheim til europa! Men det gjør NAS. ![]()
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() SK har aldri satset i TRD. Det viser historien også. Dessverre. Alt skulle sluses via OSL. Men dette har jo også vært tendensen i SVG og BGO. MEN som jeg har nevnt tidligere her inne så var også Eurobonus innenriks med på å ødelegge for SK's CPH rute. Folk reiste heller via OSL for å få dobbelt opp med bonuspoeng....... Men fortsatt viser SK ingen interesse for TRD bortsett fra ALC. Selv om DY/WF/KL gjør suksess ![]() Men det er klart, enhver direkterute fra TRD vil jo tappe OSL/CPH flightene. Selv om nye ruter skaper et nytt marked ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,330
|
![]()
Forskjellene er minimale - følelsene er det ikke...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 157
|
![]()
Alle vet jo at SAS er dyrere i drift enn DY og det er de selv klar over også. Hvorfor skal man da starte opp ruter hvis de ikke tjener penger på ruten? Ingen har råd til å bare starte opp for å konkurere med med de andre. Det var i gamle dager!!
Man skal jo også ha fly til dette. Om de har startet opp i BGO og SVG så er det vel en grunn til det, og flyene er tilgjengelig. Det skal tross alt stå et fly til dispensasjon for dette også. Jeg har ikke så peiling, men kan ikke tenke meg at det kan være god butikk å posisjonere et fly uten noe særlig load bare for å fly low cost neste morgen f.eks. Ikke vet jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Utbyggingstråd Trondheim Lufthavn Værnes | Someone | Flyforum | 264 | 03-01-2025 00:41 |
Frekvenser Trondheim Lufthavn Værnes | Trdfly | Register- og ATC-Forum | 1 | 10-08-2015 10:43 |
Trondheim Lufthavn Værnes 100 år | ving | Flyforum | 5 | 03-06-2014 15:12 |
Trondheim Lufthavn Værnes 31/08-10 | LCH78 | Bilder & foto | 2 | 20-03-2012 12:32 |
Milliardinvesteringer på Trondheim Lufthavn Værnes | MD11 | Flyforum | 18 | 14-08-2008 12:42 |