![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vel, forsøkte å lage en "hva ønsker du å drikke/spise ombord på DO charterflightene?" På Flyertalk og siden majoriteten er amerikanere der, ble det en elendig tråd med pizza og coca cola som høydare.
Så la oss forsøke å lage en tråd her istedet siden det finnes en masse mat/vin/annen drikkekyndige på forumet. Ja, det skal serveres Single Malt, men hvilken? Ja, det skal serveres Champers, men hvilken? Dere skjønner greia.. Snurr film! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Gullstrupen vil absolutt hilse en Laphroaig velkommen. Lagavulin vil bli møtt med begeistring, mens Caol Ila kan utløse bejublende tilrop. Beveger vi oss opp i høylandet vil Dalwhinnie eller Glenmorangie bli hilst som long lost friends.
Mat? Med all den malten innabords? Okei, da, kanskje en pastarett med en leken rød italiener til? Charlie Champers? Ingen preferanser, ett glass pleier å holde for meg. Mvh, |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Snakker man ikke årgangs Champis så er muligens min favoritt Louis Roederer Premier Brut, mens innen rimelige årgangs så kunne kanskje en Pol Roger 1999 være noe?
Men en ting er sikkert Heidsieck Monopole utgår med tidenes skyhøye kneløft |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
N/A
|
![]()
Tsk... Som om det skulle være noe galt med Pizza og Cola... Hehe..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I grunnen så er en av de beste flymatene jeg har fått bangers and mash hos BA for noen år siden.
Mvh, |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
N/A
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En god Champagne å starte med. F.eks en Drappier Brut. Men de fleste andre går bra også! En god pepperbiff med fløtegratinerte poteter å spise! Raimat rødvin. Martell XO cognac, mens på småflightene kan vi klare oss med Pringels, CB øl og Jägermeister!
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg stiller meg bak Ardbeg og Dalwhinnie, sjampis er jeg ikke så øye på, og når det gjelder mat så er vel hovedregelen at man styrer klar av sjømat, det kalrer alle flyselskap å ødelegge. Om man kunne få en bra St. Emillion, en bra lefse biff og noe greitt tilbehør, Dalwhinnie og brukendes te etter amten, så kan jeg sove hele veien etter det.
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Browncoat
|
![]()
Så lenge jeg kan få mine 2 glass med OJ og cola (ett hver) så er jeg vel fornøyd med drikken.
Når det kommer til mat så er jeg vel litt kresen, så kylling er vel et "safe bet" hvis det blir varmrett bak hos oss uvaskede. Ellers så er baguett, e.l, med ost eller skinke ett helt ok alternativ.
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror det blir et utvalg av tyske pølser med Hofbrau på ett av leggene. Kanskje noen skikkelige danske smørbrød på ett annet leg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() Men hvis du har noe spennende på lur så får vi se ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fri oss i hvert fall fra tørre smørbrød/sandwitcher! Ser helst en varmrett underveis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Biff slår aldri feil for min del.. Rødvin passer visstnok fint til det, uten at jeg har noe mer peiling på hva slags. Også en GT før og etter maten, takk
![]() Quote:
![]() Spøk til revolver: Jeg antar og håper at maten "bak" også blir noe bedre enn det som vanligvis serveres i de setene? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Her drar du meg inn på noe... I fly blir smakssansene svekket, derfor bør man ikke servere smakløs pils. Der bør man servere skikkelig øl.
Ettersom dette er SAS, så kan man jo begynne med SAS Danmark sitt samarbeid med Skands (driver de med dette fortsatt?). For de som liker en pils, foreslår jeg Skands Humlefryd. De har også en Skands Elmegade IPA for de som vil ha noe litt mer fyldig. Fra Danmark kan jeg også anbefale Limfjordsporter, som absolutt ikke blir borte i munnen, selv om lufta er tynn. Sverige kan man f.eks. representere med Nils Oscar God Lager (nok et øl for de som vi ha pils) og Nils Oscar Røkporter. Norge er litt vanskelig her, ettersom jeg ser noen praktiske problemer med flaskemodnet øl og servering ombord i fly. De fleste (om ikke alle) norske småbryggerier ettergjærer på flaske, så utvalget blir noe begrenset. Jeg ville vurdert å ta med industribrygg fra Norge, f.eks. Aass Bock. Det gjør litt vondt å ikke anbefale Nøgne Ø, så kanskje man burde vurdere havrestout derifra. Er man innom LHR så byr det seg jo muligheter til å bunkre gode engelske ale. Her må jeg innrømme at jeg har noen hull i kunnskapen, men med så mange sterke øl, så kan man kanskje gå for en god mild. Nethergate Priority Mild kan være et alternativ. For amerikanerne, kan kanskje en amerikanskinspirtert, men definitivt britisk, Umbel Ale med amerikansk humle og britisk styrke, være et godt valg. I Frankrike hopper man over øl, mens Tyskland gjerne kan være representert med en god Schwarzbier. Med så mange mindre bryggerier, så kan man slå til med en av de mindre kjente, slik som Altstadthof. Ta gjerne med en hefeweizen også. Ja, det var ihvertfall noen tips fra de landene jeg så i flyselskapet og reiseruta. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mye catering dill er det med på en 340? (fra: SAS utvider IC-flåten med en A340) | SAS-Steward | Småprat | 26 | 12-02-2013 15:08 |
LH prøver igjen med wifi | LN-MOW | Flyforum | 1 | 07-10-2009 08:16 |
Ukas drikketråd | gustavf | Flyforum | 20 | 27-09-2008 21:50 |
Prøver meg med noen spotterbilder | Martin | Bilder & foto | 13 | 02-06-2008 17:12 |
Jeg prøver å prøver og får det ikke til !! | ATC-flyradar | Flyforum | 4 | 07-03-2007 07:46 |