![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da var det slutt på min selvpålagte sommerembargo når det gjelder reiser.
Neste uke bærer det avsted igjen for noen dagers jobbtur til BKK, og av ren nysgjerrighet har jeg denne gangen valgt en noe uvanlig rute til Thailand. Ettersom MS ble medlem av STAR i vår, er det kanskje på tide med en liten prøve av dette produktet. Reisetiden er ikke så veldig mye lengre sett fra der min reise starter og stopper, så da kan jeg heller sitte ombord i et fly istedet for lange ventetider på en flyplass et sted i verden. Har Biz hele veien, og om lykken står den kjekke bi kan det jo bli en oppgradering til First mellom CAI og BKK. Enn så lenge er det ikke mulig å bruke poeng for et slik oppkjøp i følge Eurobonus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvilken rute bruker du for å komme til og fra CAI da? Gleder meg til rapport! Husk menyene!
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hjelpe meg, Farmer... Du er klar over at Egyptair har SAS Economy Extra long haul plass til beina i biz? Den rapporten jeg linka til var fra F... Trodde du tulla... Tipper vi faar en "aldri mer" fra Mosjoens store soenn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Etter å ha lest Sam Chuis rapport, må jeg si meg enig med Tommy. De burde heller kallt produktene sine Business/Extra/Economy istedet for First/Biz/Economy. Les eventuelt selv: http://www.samchuiphotos.com/EgyptAir/
I tillegg serveres det ikke alkohol ombord. Så med dårlige seter og ingen sjampers, er dette ikke flyselskapet for meg!! Sjekket litt priser på deres hjemmeside. En tur med MS AMS-CAI-BKK og retur i biz kommer på nok 10125, og i First 25700. Til den prisen er det vel kanskje ikke så værst. Biz poeng til BKK for 10000 kr er vel en grei deal. Vil tippe at setene i biz tilsvarer premium economy med TG, og den billetten koster vel 14-15 tusen nå. BF ![]() Last edited by Bizflyer; 09-08-2008 at 05:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Uansett dette blir spennende å lese om...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har fløyet F med MS, og det var ihvertfall OK på en relativt kort flyvning, innbiller meg i en 330/340.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Kan ikke si at jeg gruer meg til denne reisen. Tror det blir en spennende tur og ny erfaring. Det at det ikke serveres alkohol bekymrer meg lite, da dette ikke betyr så mye for meg når jeg reiser på de lengste reisene. Setene på MS i biz er etter hva jeg kan lese meg til bredere enn Eco-extra på SAS, så får vi se hvor langt de kan legges ned, og hvordan det øvrige produktet er. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Flott Farmer, spennende og velge noe annet enn den "vanlige" røkla bortover dit
![]()
![]() |
#11 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Den Aerosvit ruta di hørtes temmelig søkt ut! Bommet på KPB kanskje?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, det kalles vel long haul, 17 664km. ARN-KPB-BKK:
Ellers ser man selvsagt frem til rapport fra Farmer, med bilder og det hele? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Egyptair har ofte veldig gode priser på Business fra flere Europeiske byer.
9.000kr til 12.000kr tur/retur BKK. Er Boeing 777 CAI-BKK |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
KBP skulle gi en litt mer direkte linje.... ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser spennende ut og med priser fra ca. 10 000 fra FRA evt. AMS t/r BKK er det jo et mulig alternativ, burde gå greit å få en billig tilslutning fra TRD. Men Y+ TRD - BKK t/r med SAS er heller ikke mer enn 13500.- (B-class). Venter spent på erfaringene! Men, så var det manglende Gin - Tonic da!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ta bilder av maten også !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Dette blir moro, det er all grunn til å velge litt alternative ruter når det ikke går nevneverdig utover reisetiden. Kanskje Turkish også kan testes mellom Norge og Bangkok en gang? De er jo også inne i Star nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Sjekket prisen på de Turkise til BKK fra OSL i biz, og den prisen var på høyden med de andre "normale" selskapene, så da er vel en omvei via IST utelukket for meg. Lurer på om de serverer kebab ombord???
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Lurt å sjekke biz priser fra andre Europeiske byer da det nesten ikke finnes billige billetter fra OSL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Da er det like før. Innsjekket online på første del av reisen, og jeg skal IKKE utfordre skjebnen ved å sjekke inn noen bagasje på denne turen.
Holder min ryggsekk og trillekoffert tett ved min side, og satser på at det er det beste for både meg og ikke minst de som får minst et kolli mindre å håndtere. Har nå også fått booket inn et møte i Frankfurt på mitt 3,5 timers stopp der, slik at her utnyttes tiden maksimalt! Uansett skal det bli en spennende opplevelse med MS på denne reisen, og kameraet er ladet for bildene som skal tas underveis. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thai Smile blir Star Alliance Connecting Partner | Someone | Flyforum | 5 | 25-02-2020 16:37 |
Hadde det vært bra hvis Norwegianhadde blitt Star Alliance partner | FlyboyKarsten | Småprat | 18 | 03-08-2011 18:16 |
Problemer med partner til flyvedligehold | Jan | Flyforum | 23 | 10-10-2008 14:44 |
EgyptAir to join Star Alliance | sail4fun | Flyforum | 26 | 31-08-2008 22:19 |
Ny Star Alliance partner | krølle | Flyforum | 5 | 17-12-2007 10:53 |