![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det kriseramte lavprisflyselskab Sterling er raget uklar med den virksomhed, der står for vedligeholdelsen af selskabets fly. Beskyldningerne fyger gennem luften. Finder parterne ikke en løsning senest fredag, kan Sterling ikke vedligeholde flyflåden
http://www.business.dk/article/20081...ort/710010040/ Enten er det Naviair, eller bakkeselskabet eller catering leverandør der er problemer med, nu altså firmaet der vedligeholder deres fly ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette vil ingen ende ta, et selskap i dyp krise. Krangling med underleverandører er et typisk tegn på desperasjon.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oj, oj. Detta er ikke bra. Blir spennende å se hva resulatet blir.
Tror ikke STS er inni bildet for å overta hvertfall, selvom vi bridga maersk flya over til Sterling for 2 - 3 år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sterling oplyser at der ikke bliver problemer med LFV, men det er da kun "short-term" altså måske weekenden over, men mandag skal der vel ligge en aftale hvis de skal fortsætte flyvningen.....Hvis et NB fly holdermed en teknisk fejl fredag, og der ikke er
en ny aftale, så flyver flyet vel ingen steder... Man kan vel sige at dette viser udliciteringens grumme ansigt hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
"Striden drejer sig dels om ordlydende af den nye kontrakt, dels om en række regninger, som Sterling ifølge EAMS ikke har betalt gennem de seneste måneder."
aida.... Legger også merke til at Sterling har fått samme "merkelapp" som SAS - "kriseramte" |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fra spotters.dk hvor jeg har skrevet et indlæg var der dette svar
Nu er min far tilfældigvis i EAMS (Essential Aircraft Maintinance Service), og det forholder sig sådan at Sterling har fået 48 timer pr. natten imellem d. 30/9 og den 1/10 til at underskrive en ny vedligeholdelses aftale, ellers er der ingen til af EAMS's personale der skriver i flyenes tech-log's. De 48 timer udløber i nat - så pr kl.24 er der ingen Sterling fly der kan skrives af - ihvertfald ikke af EAMS mekanikere - Andre flymekanikere kan gøre det samme arbejde, men det kræver godkendelse af myndighederne, og hvorvidt Sterling er istand til at skaffe det inden imorgen tidlig ved de vidst kun selv. En meget spændende situation - især fordi jeg skal flyve med Sterling på Tirsdag! Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Rejsende, der har købt billet til et Sterlingfly i de kommende dage, bliver ikke berørt at striden mellem flyvedligeholdelsesfirmaet EAMS og det kriseramte lavprisselskab Sterling.
Så Sterling har tilsynladende en gyldig kontrakt med en andet godkendt flyvedligeholdelsesfirma. SK, Jettime, eller Priority http://www.business.dk/article/20081...ort/710020003/
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). Last edited by Jan; 03-10-2008 at 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tipper det ikke er SK...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sterling har nye problemer. Med to fly ute av drift p.g.a. tekniske problemer må selskapet bl.a. kansellere en hjemtur-flyvning med norske høstferie-turister fra Alicante.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=526915 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"Kanselleringen av hjemtur-flyet resultertei at han måptte få flyttet viktige møter på jobben."
Gud så agurk!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Linjesjekker kan man vel få utført uten at det kreves annet enn at mekanikeren har A&P lisens .. men dukker det opp større snags er de vel pult - for å bruke et folkelig uttrykk ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ikke at jeg liker å være stygg og sarkastisk, ikke min stil, har vært glad i Sterling siden min første tur til LPA des '68.
MEN jeg er glad at de kansellerte LGW flygingen min i februar og samme dag refunderte min kredittkort........God service det da... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Der var du heldig, du.......idg får et tilgode bevis, som kan bruges til senere flyvninger...
hvorfor ???? jo for NB har brugt dine penge Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Pengene er tilbakeført mitt kredittkort !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Men i tillegg til den, kreves det at en Part-145 organisasjon står bak...så en tekniker kan ikke gjøre dette uten at han har en organisasjon som støtter opp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jaja .. jeg mente ikke 'selvstendig næringsdrivende' .. men det er jo ikke uvanlig at man har 'on call'-avtaler med diverse forskjellige firmaer på utestasjoner ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
La merke til at det sto et sterling fly utenfor sas hangaren i ettermiddag da jeg landet....
vet ikke om det er vanlig kanskje, men.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Browncoat
|
![]()
Har ikke Sterling hatt C-sjekker hos STS på OSL før?
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Under bussturen i ettermiddag ifm jubileumsseminaret til NSFF så stod det fortsatt en Sterlingmaskin utenfor hangaren...
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tur til Wengen med enkelte problemer | Norge Rundt På 14 Dager | TripReports | 10 | 03-02-2017 12:08 |
British Airways med store IT Problemer natt til tirsdag | dc-8-63 | Flyforum | 2 | 06-09-2016 09:12 |
DY til Poznan returnerte pga problemer med en sikring | WF-380 | Småprat | 1 | 29-04-2012 20:54 |
Problemer med opplastning til Photobucket | Hobbes | Bilder & foto | 10 | 13-01-2012 04:13 |
Til BKK med Egyptair. Ny Star Partner | Farmer | TripReports | 72 | 02-10-2008 09:09 |