Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-06-2019, 03:31   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Glad ferielørdag fra Ris

God morgen fra Ris. Alt er pakket og klart for årets første Italiaferie. Flybuss til OSL og Airbusser videre til Napoli. Haen herlig lørdag du også. Arrivederci Norge
EB is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2019, 04:14   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Glad ferielørdag fra Ris.

God tur nedover!

Straks bingetid her i vestsørøst. Et stort glass skotsk myrvann er inntatt. Planer er lagt for å øke rekkevidden på flyradaren og det er fortsatt moro å lære nye ting.

Utrolig hva som kan gjøres med en Linux ‘pc’ til under 300 kroner. Det er virkelig noe for mindre velstående verdensdeler. Muligheter muligheter ...

Har hatt nrk p13 som foretrukket radiostasjon i bakgrunnen til daglig, men med hevvyfestival spessial i forgrunnen de siste dagene ble det litt voldsomt. Så jeg skiftet til P1+ og deres høyst varierte utvalg av alt mulig fra Book Jensen til .. tja .. og fikk litt flashback til barndommen hjemme hvor radioen alltid var på. Mye rart men veldig trivelig.

Shit .. begynner å bli gammel.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 29-06-2019, 04:21   #3
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Morgen fra jobben.
Trøtt

Fra P13 til P1+ ???
Minner meg nesten om en forhenværende kollega som sa at overgangen fra viril hingst til gammel gris gikk raskt og smertefritt...
Old 29-06-2019, 04:25   #4
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post

Fra P13 til P1+ ???
Minner meg nesten om en forhenværende kollega som sa at overgangen fra viril hingst til gammel gris gikk raskt og smertefritt...
Det sa en forhenværende kollega av meg også. Og kan ikke si meg uenig jeg heller.

Ungdom er oppskrytt.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 29-06-2019, 06:18   #5
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

God lørdag fra Åndalsnes. Idag er det enda mere skyer enn da jeg tok dette bildet ut av romvinduet ved ankomst igår. Midt i bildet kan man ikke beundre Trollveggen:

Hadde planlagt å i alle fall komme meg opp til Rampestreken, men regn og lave skyer gjør det både vanskelig og poengløst. Jeg må kanskje nøye meg med å bruke hotellets dyslektiker-rom, stort mere er det ikke å gjøre på dette stedet når det regner.

Ha en god en alle som ligger værfast.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	trollveggen.jpg
Views:	470
Size:	107.9 KB
ID:	47162   Click image for larger version

Name:	styrke-stryke.jpg
Views:	464
Size:	107.3 KB
ID:	47163  

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2019, 06:19   #6
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

God morgen fra Flytoget og starten på en drøyt 24 timers reise til BKK. Blir førstereis i First på denne karen i dag, SQ F CPH-SIN som ble booket for 354 dager siden, så ventetiden har vært alt for lang... The Private Room blir det også tid til med drøyt 3 timers transfer.

Ha en strålende dag alle!
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2019, 06:24   #7
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
Blir førstereis i First på denne karen i dag,
Du bør vurdere om du skal ta med deg mat og drikke. Man har vanligvis greie seter og plass i First, men om du ønsker noe annet enn alkohol og skalldyr så var ikke utvalget det største.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 29-06-2019, 06:58   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Hvalstad. Her er det bursdag for eldstemann, så alt i gang med Lego byggingen. Nå står en brannstasjon for tur, men først ble den importerte Lord Business funnet på Bricklink satt sammen. Senere kommer slekta på besøk. Ha en fin dag

Old 29-06-2019, 07:16   #9
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Du bør vurdere om du skal ta med deg mat og drikke. Man har vanligvis greie seter og plass i First, men om du ønsker noe annet enn alkohol og skalldyr så var ikke utvalget det største.
Beef tournedos er forhåndsvalgt som hovedrett så skal nok klare meg, satay som appetizer ser jo også godt ut. Så får vi se om caviar som forrett går lett ned, men ellers takk for tipset.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2019, 10:08   #10
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver

God morgen fra Molde!

Prøver Alexandrahotellet som er ny i scandicportfolioen. Synes at Seilet er bedre, både på service og romtilstand (selv om jeg ble oppgradert til junior suite).
Får sove en ekstra natt på det før min endelige dom.

Ha en flott helg!
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2019, 11:31   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Ny god morgen fra Paradis. Dag 3 begynner sent etter at vi oppdaget et nokså bra popanlegg i villaen og ble sittende og drikke Seybrew til langt på natt.

Men nå nå rigger de opp til frokost/lunch her. Så det blir bra.

Ha en fin en

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 29-06-2019 at 14:25.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2019, 14:57   #12
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Ny god morgen fra Paradis.
Det ser ut til at hotellet er bygd i ulendt terreng. Og med et badekar som renner over og som det ikke engang er tak over eller vegger rundt. Kan ikke skjønne annet enn at dette må ha vært skikkelig billig.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 29-06-2019, 15:22   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Det ser ut til at hotellet er bygd i ulendt terreng. Og med et badekar som renner over og som det ikke engang er tak over eller vegger rundt. Kan ikke skjønne annet enn at dette må ha vært skikkelig billig.
Det er korrekt. Så ulent at på 3dje dagen har vi fremdeles tilgode å dra ned på stranda.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2019, 15:22   #14
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
God lørdag fra Åndalsnes. Idag er det enda mere skyer enn da jeg tok dette bildet ut av romvinduet ved ankomst igår. Midt i bildet kan man ikke beundre Trollveggen:

Hadde planlagt å i alle fall komme meg opp til Rampestreken, men regn og lave skyer gjør det både vanskelig og poengløst. Jeg må kanskje nøye meg med å bruke hotellets dyslektiker-rom, stort mere er det ikke å gjøre på dette stedet når det regner.

Ha en god en alle som ligger værfast.
Du og dine helgeturer Robert, må si jeg er imponert antall ganger det alltid er noe på dine turer. Uansett så burde man jo fortsette videre fra Rampestreken og opp hele veien til Nesaksla. Uansett så håper jeg togturen var fin da - Raumabanen er jo blant de bedre togturene i Norge.

Men nei er enig med deg - regnværsdag i Åndalsnes er det ikke så mye å gjøre. Annet enn å tusle rundt i sentrum.
¨
God ettermiddag fra Oslo - egentlig skulle jeg gjort mye til nå, men det ble sløst bort i prokastinering.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2019, 16:12   #15
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Uansett så burde man jo fortsette videre fra Rampestreken og opp hele veien til Nesaksla.
Prøvde meg, men snudde da jeg nådde skylaget. Og det regnet innimellom og ble stadig glattere og brattere så jeg så ingen vits i å fortsette.

Klarte gå på enda en smell da jeg ville prøve landsbygdas mat. Det har faktisk kommet nyheter på bygda etter "biffsnadder med bernaise". Nå går det vissnok mye i "loaded fries" som viste seg å være er en slags fornorsket utgave av poutine. Her er det bare én ting å si: styr langt unna

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 29-06-2019 at 16:15.
Old 29-06-2019, 16:14   #16
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Prøvde meg, men snudde da jeg nådde skylaget. Og det regnet innimellom og ble stadig glattere og brattere så jeg så ingen vits i å fortsette.

Klarte gå på enda en smell da jeg ville prøve landsbygdas mat. Det har faktisk kommet nyheter på bygda etter "biffsnadder med bernaise". Nå går det vissnok mye i "loaded fries" som viste seg å være er en slags fornorsket utgave av putine. Her er det bare én ting å si: styr langt unna
He-he ja det høres ut som sånn mat man får servert på et lugubert gatekjøkken i Oslo. Kvaliteten neppe bedre på bygda for å si det sånn.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2019, 19:40   #17
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
He-he ja det høres ut som sånn mat man får servert på et lugubert gatekjøkken i Oslo. Kvaliteten neppe bedre på bygda for å si det sånn.
Man ville jo aldri besøkt noe slikt i Oslo og jeg vet ikke engang hvor man skulle finne noe slikt der. Litt utpå landet blir jo slikt ofte "bygdas eneste samlingssted".

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
Old 29-06-2019, 19:56   #18
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Glad ferielørdag fra Ris

Ah, etter å ha overlevd 2 bursdager for eldste arvingen på 3 dager og alt rundt, passet det perfekt at Roger dukket opp. Bedre sendt enn aldri

Reply

Posting Rules