![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra kjøkkenet. Her er det kokosbolle som en per-frokost sammen med den første koppen med kaffe. Rolig start på dagen før vi forflytter oss til Drammen og en konfirmasjon. Ha en bra lørdag du også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
God morgen fra F19 på OSL. Å starte morgenen på Radisson Blue rett ved OSL istedenfor i Glevum var ingen lur variant av helgetur. Dyrere og jeg mister formiddag og frokost på lokasjonen.
Ha en god en alle som ikke prøver ut dumme konsepter denne helgen.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God morgen fra hele Norges deltaby Lillestrøm. Her er det kaffe i koppen og straks blir det OSL hvor SAS skal løfte oss over til Stockholm en tur. Hjem i morgen. Ha en fin dag!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Tjøme. Pent, men kjølig. En løpetur står på programmet og barnevakter er sikret så det blir ut å spise i Tønsberg i kveld. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Old
![]() Join Date: Sep 2008
|
![]()
Da er det vel bare å slutte seg til morgenfuglene og ønske alle sammen en god Luke Skywalker dag!
![]() Scooter01
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Mornings fra Rotterdam!
Været stiller i miksklassen og undertegnende er litt stykkevis og delt selv også. Det ble da jaggu sent nok igår ![]() Idag er planen klar; To reparatører (som alltid er bedre enn ingen) og tog til Haag. Fargerik helg ønskes alle ![]() ![]()
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 04-05-2019 at 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God morgen fra Scandic Nidelven der en bedre frokost er plassert i magesekken.
Litt artig med miniferie i egen by ![]() Bare en kort busstur og så er jeg hjemme igjen. Ha en flott helg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
God formiddag fra hovedstaden.
Her har man rukket en tur på Haraldrud gjenbruksstasjon (aka dynga) og fått kvittet seg med diverse skrot fra heimen. Lunsj på det lokale vannhullet med en medforumist om en times tid står også på planen. Mulig det blir øl ![]() Ha en fin en!
![]() |
#9 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
God lørdag fra Stavanger. Frokost, kaffe og masse prating er unnagjort for lengst. Nå har avkommmet også kommet seg opp og det skal øvekjøres.
Blir også en stopp innom på Kvadrat vil jeg tro. Til kvelden god mat med en tilhørende rød en. Ha en nydelig lørdag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hoy fra NS... eh, Vy.
I serien: «du vet du er på Lillestrøm når...»: Når toget blir forsinket fordi en fyr ikke fikk kjøpt billett til sykkelen sin fordi ingen ville slå til på tilbudet om en sixpack for en hundrings. Nuvel. Straks Oslo for litt Lønsj & Øl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God dag fra Klepp. Fra tid til annen tenker jeg tanken om hvorvidt det kan være penger å spare på å bruke MC til jobb heller enn bil. Og frem til nå var svaret alltid at vinninga går opp i spinninga. Men i dag har jeg faktisk tatt meg tiden til å sette ting i system i et regneark for å skaffe meg litt bedre oversikt over hva det faktisk kan være å spare. Enn så lenge taper MC, men det skal faktisk ikke de helt store endringene til før regnskapet tipper over i tohjulingenes favør.
Hvor morro det ville være å kunne fremlegge for kona et ferdig regnestykke som viser at vi sparer penger på at jeg tar MC-lappen og skaffer tohjuling... ![]()
![]() |
#12 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
@Gunnar: Kjøper du en tre-hjuling (Mp3,Niken osv) slipper du å ta mc-lappen (med mindre det er litt av hensikten med prosjektet..?), de kjøres lovlig på bilsertifikat. Kjøpte en pent brukt Mp3 for tre år siden og har ikke angret et sekund. Du kjører i buss-feltet, stort sett gratis parkering, nix bompenger...
Løp og kjøp! Last edited by KnutW; 04-05-2019 at 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Enda enklere er det å ta bussen, da slipper du lappen og får likevel bruke kollektivfeltet
![]()
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
Last edited by Cecilie; 04-05-2019 at 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Nå som de fleste har gått over til å bruke mobiltelefonen får man sikkert disse fortidslevningene billig. Funksjonalitet er vel ikke lengere akkurat noen å skryte av, men hovedsaken er at du er fornøyd.
![]() |
#16 | ||
Flyklapper
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Men jeg har nylig gått til anskaffelse av ny mp3-spiller og angrer ikke på det. ![]() Forøvrig vært en god dag. Tok eldstebikkja til vet for inspeksjon av en skummel klump, men den var heldigvis av den godartede sorten. Ukrutt forgår ikke så lett. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Hovedpoenget er rett nok å spare bompenger, så en 3- eller 4-hjuling ville nok fungert. Men det virker som de med 3 og 4 hjul ligger litt høyere i innkjøpspris, selv om de riktignok kan spare meg for utgifter til MC-lappen. Men skal ærlig innrømme at litt av fristelsen ligger i 2 hjul. Må uansett først klare å dokumentere at transportugiftene blir mindre av å skaffe et kjøretøy nr. 2. Kona har ikke lappen, så alle "konebil"-argumenter fyker desverre ut vinduet... ![]() (tok forøvrig B i 2004)
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Gammel artikkel, men har det skjedd endringer her? Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |