![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra etvarmt og stille Ris. Halv dag med kontorering forkurset settes mot Beitostølen og en hyggelig helg på fjellet med både natur og kultur. Ha en bra fredag du også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God morgen fra Ruters røde, har det blitt nå, mot Oslo og siste dag på jobb før sommerferien.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God natt fra sørlige Florida.. endelig tilbake på godset etter noen dager ved Cape Canaveral. I dag fikk vi med SpaceX oppskytingen og enda mer spennende - landingen. Nå har vi fått krysset av rakett, båtleie og delfinsvømming så nå er det bare sumpbåt og helikopter på idrettsprogrammet
I dag blir det massiv kosing ved bassenget også ut og vise fram Dragen i Fort Lauderdale på kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen. Siste dag er på Sørlandet før vi kjører hjem i kveld. Etter over to uker med litt ymse senger så ser jeg frem til å dumpe ned i hel-tempuren når jeg kommer hjem. Ha en fin dag
![]() Last edited by Someone; 26-07-2019 at 08:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God morgen fra Riga!
Besøkte landets største grotte i går, men det viste seg bare være et lite fjelloverheng som de kaller for grotte. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gutmanis_Cave "It is 18.8 meters deep, 12 meters wide and 10 meters high"... wow... Området var veldig fint og vi spente noen hengekøyer mellom trærne og slappet av. Besøkte også et slott, og den anbefales! Cēsis Castle. Ha en flott dag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Etter 8 timer i bil i går, var det helt fint å komme hjem til egen seng.
Kontordag i dag, og man skjønner man burde tatt fri når temperaturen når 25 grader allerede kl 9. Kanskje gå hjem tidlig i dag....? God helg ønskes! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Free Luigi
|
![]()
Prøv 33grader kl 09:30... Er så jævlig lei nå. Heldigvis bygger vi air condition inn i nyhuset, klimaendringer: I raise you with my adaptation!
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() God fredag på jobben. Nok en stille og rolig uke sammenlignet med hvordan det pleier å være. Noen timer igjen til helg, og den har jeg fint lite planer for. Ha en god en ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Morn fra Kolsås. Liten økt terrasserens unnagjort, nå pause til sola gjemmer seg litt bak tuja og slikt.
Kåken holder temperaturen brukbart nede på varme dager, hjelper at den er bygd inn i en skråningen og stueveggen er underjordisk. Varmepumpe har man også, som jo kan produsere kald luft, om den ikke hadde vært defekt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
Normalt for det området jeg bor i, er våte kalde jævlige somre med tåke og permanent grått skydekke ala kyststrøka i nord-norge. Husene er derfor bygget deretter, og air condition er et fremmedord.
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]()
Etter å vært noen dager i ARN er jeg nå på vei hem til OSL
![]() Og snart er det helg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Tja, hva er egentlig ‘normalt’? Skal man finne normalen, må man måle over tid og finne snittverdiene. Måler man over f.eks. 100 år, er det ikke sikkert at du er så langt unna som om man måler over 10 år. Og hva med 1000 år? Og hva hadde vi sist? Heteperiode eller istid? Man skulle tro at klimaviterne hadde vett til å installere aircondition hvis de var så bekymret for global oppvarming.
![]() Oh well ... langt mer behagelig her rundt Atlanta. Temperaturer mellom 18 og 30 ventes å holde seg i overskuelig fremtid. Akkurat hentet guttungen ved enden av MARTA. Han har hatt en flott uke i nordvest. Hvor det også er varmt og hvor mindretallet har aircondition. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
God fredag fra flytoget. Her reiser man frivillig ned til helgetur i sentral-europa og 39 grader. Og i morgen som det er planlagt en klassisk båttur så er det selvsagt meldt styrtregn.
Har i alle fall hotell med AC denne gangen. Ha en god en alle som ikke lar reiseplanene bli stoppet av været.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Missa toget og en halvtime til neste. Trodde jeg hadde lite tid... og så ble flighten forsinket. Hummus i gullstua, har ikke sett det før. Har allerede fått SMS om begrenset servering ombord dennehelga også. Spennende å se hvilken sjokolade de satser på idag... de smelter vel lett ved 39 grader.
![]() |
#18 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Highway 1 / 101 er akkurat åpnet, men en regner med at den vil stenges igjen hyppig (Skogbrann —> Jordras —> stengt vei).
![]() |
![]() |
#19 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper