![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Norske Øveraasen har inngått en avtale med Port Authority of New York og New Jersey om og levere snøryddningsutstyr for opp mot 370 millioner. Itillegg kommer kontrakter med både AMS og CDG, slik at man snakke rom en halv milliard
http://www.bygg.no/article/1281475 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Man ser jo fort hvilken "stor" flyplass som klarer seg fint, mens andre som får litt sludd må stenge ned. Så Øveraasen har vel fått fin reklame fra OSL. Men håper også de kan trene med disse og ikke bare sette de bort i en krok, helt til fillene laver ned, da er det litt sent...
Sent from my iPad using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 06-07-2016 at 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Det er vel korttidskontrakter og ikke fast stasjonerte folk så det er neppe lett å trene opp de når du ikke vet om de du trente opp vil være tilgjengelig da. Selv på OSL er de på sesongskontrakt (men der kommer stort sett de faste hvert år og sesongen er mye lenger).
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Ingen stor fare for at det blir stående ubrukt i NY. De to andre plassene derimot.... Er vel fort eksterne krefter som har stilt krav.
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Om utstyret er "dyrt" må settes opp hvor mye man vil tape på at flyplassen er helt stengt i en periode. Selv om man ikke er super effektive på å fjerne snø, så må det som oftest likevel fjernes.
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Værsågod; Kveruler ivei ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Når det er sagt, så blir det jo fort veldig dyrt for de stedene som har lite sne og derfor gir liten utnyttelse av maskinparken. De som driver med dette tar nok dette med i kalkylene sine vil jeg tro, ellers er de jo ikke i den bransjen lenge |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-AMS-FCO-GOA-CDG-SVG | oskarflekkefjord | TripReports | 12 | 07-10-2014 21:22 |
SVG-AMS-CDG / TLS-CDG-AMS-SVG med KL/AF/EZY | Twin Otter | TripReports | 14 | 10-08-2011 01:17 |
SVG-AMS-PVG/SHA-PEK-ICN-CDG-AMS-SVG | Roxman | TripReports | 14 | 09-07-2011 04:15 |
Air France-lounger CDG og KLM-lounger AMS | jb1 | Reiseforum | 4 | 09-02-2010 15:10 |
KLM med retur til AMS på AMS-BGO ruten | LN-AFG | Flyforum | 0 | 01-12-2008 21:02 |