![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal en tur til the big apple i desember. Normalt bruker jeg bestandig BA, men siden BA sine priser i Club til NY var veldig høye den aktuelle dagen, vurderer jeg AA i stedet. Jeg har aldri flydd AA annet enn innenlands i USA før.
Hvordan er produktet deres i forhold til BA? Det viktigste for meg er setet, jeg liker veldig godt BA sine lie -flat seter. Har AA dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei
![]() http://www.aa.com/i18n/travelInforma...ClassCabin.jsp Setene skal ha 180 graders recline, men dette er vel gjerne ikke helt "Lie - flat" seter slik som du er ute etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
BA er vel de eneste som har litt private lay-flat-seter (med mindre man havner i midseksjonen). Kjenner ikke AA-setene, men loungene til BA er nok hakket kvassere i begge ender. Ankomst-loungen (0500-1400) på LHR med dusjer og frokost (til 1200) er hvertfall bedre enn AA sin tilsvarende.
Regner med at du har sjekket pris på separate bokkinger (OSL-LHR/LHR-NYC) vs gjennomgående? Har sett at det enkelte ganger er veldig stort sprik i pris.
![]() |
#4 |
ScanFlyer King
|
![]()
Vil du ikke fly i Y? Godt for lommeboka og faktisk ganske komfortabelt med BA.
Har du Executive Club-gullkort kommer du deg i loungen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis poengopptjening er viktig, så mener jeg det er en regel om at BA Executive Club-medlemmer ikke får poeng på BA-kortet på transatlantiske flyvniger med AA (og motsatt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Det holder faktisk med sølvkort ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har kun reist med BA first, og syntes det var en bra opplevelse, men jeg har sett endel trip reports fra AA, og deres F-seter ser faktisk veldig bra ut.
Noen som har prøvd både BA og AA som kan anbefale hvilket selskap jeg bør velge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg har prøvd begge det siste året, og jeg vil si at de er svært ulike men jevngode. Synes servicen og maten var veldig "feel good" hos AA. Om du liker stiff upper lip og caviar er AA helt "ut". BA har en fetere kabin og bedre lounger (og T5). Men jeg synes de taper på mat i fht AA.
Så jeg ville sagt 50/50. Om du skal begge veier så kanskje prøve begge?
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg prøvde BA sin nye First for et par dager siden, og den var veldig hyggelig. God mat og gode stoler. Prøvde AA sin nye C-klasse i sommer, og om F står i stil til den, så tviler jeg på at den kabinen står noe tilbake for BA sin.
Enig med Fnate, velg en vei med hver, men prøv å få AA avgang med 77W, da får du det nye interiøret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for svar. Da tok jeg BA outbound og AA tilbake. Dessverre ser det ikke ut til at AA bruker 77W på MIA-LHR, men det kan sikkert bli bra likevel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg sjekket et par dager, og da gjorde de det, men kanskje ikke på den dagen du skal fly. De har jo tross alt bare nettopp startet å få disse, så de blir nok satt inn etter hvert fra forskjellige hub'er.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ser ut til at det er 772 når jeg skal reise, men det er helt greit. Det er en nattflyvning, så da er det ikke så farlig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Den gamle F kabinen til AA er uansett fin som snus, med snurrestoler og alt mulig.
![]() |
#16 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er litt blank på forskjellene innen OneWorld. Bør jeg satse på AA eller BA over Atlanteren?
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvilken klasse? Til hvor? Hva er viktig for deg (AA har f.eks. wifi på 77Wene sine)? Har du status?
![]() |
#18 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Ingen status og billigste klasse. Gratis Wifi er absolutt et pluss.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har vel litt å si hva slags materiell som er alternativene her også, hvis du har det tilgjengelig. Tipper det er stor forskjell på en BA 787 og 747, for eksempel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kampen om Atlanteren | Discus | Småprat | 0 | 11-12-2016 12:15 |
Jumbotreff over atlanteren | Larsabal | Bilder & foto | 9 | 27-10-2011 11:23 |
Valg av rute over Atlanteren | GF1 | Register- og ATC-Forum | 4 | 13-07-2011 00:56 |
Koffertgebyr over atlanteren | MD11 | Flyforum | 45 | 21-10-2009 09:05 |
Små fly over Atlanteren | AirbusTrond | Flyforum | 63 | 13-08-2007 14:17 |