![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Man har såvidt "landet" fra årets ferie, før man er i gang med planelegging av neste sommer. Viktig å ha noe å se frem til!
For mitt vedkommende skal neste sommer tilbringes i USA. Her er utgangspunktet: Vi er 3 som skal reise 2 voksne + et barn på 9 Har tenkt 3-4 uker på vestkysten (SFO/LAX), evt 1 uke i WDC/NY området. Avreise er fleksibelt mellom St.hans og medio juli Jeg har ca 280.000 EB-poeng som jeg håper jeg kan benytte. Det jeg lurer på er hvordan jeg får mest "bang for the buck" ved bruk av EB poeng. Jeg ønsker selvsagt få den mest komfortable flighten over dammen, men dersom det lønner seg å bruke poeng til leiebil/overnatting. Så mitt spørsmål er hvordan ville dere disponert poengene og når ville dere booket flights? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Generelt er vel poeng best brukt på businessclass. Overnatting kan være ok, spesielt hvis det er kampanje, mens leiebil sjelden/aldri er god butikk (forsikringer kommer ofte i tillegg).
Vet ikke hva poengprisen til SFO kommer til å være men for 250 000 poeng (2 x 100 000 + 50% x 100 000) ville du kommet til New York i C i hvert fall. 150 000 i economy. Juli er høysesong for economyreisende, så kanskje det blir noe ledig for bonusreiser i C, men ville nok ikke ikke lagt håpet der. Personlig ville jeg kjøpt economy billetter tidlig på OSL-CPH-SFO og satset på poengoppgraderinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Takk for svar!
Og bare så jeg forstår det riktig med hensyn til oppgradering. Hvis jeg kjøper Eco billetter tidlig, kan jeg da oppgradere med en gang? Men risikoen er at oppgradering gjennomføres dersom det er ledige plasser i C/Y rett før avreise? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Eneste måte å forhåndsbestille upgrades er gjennom "Star Alliance upgrade awards" og disse krever Y,S eller B billetter og de er typisk veldig dyre economy billetter.
Uvisst hvor mye Y og C SAS kommer til klare å selge på denne i juni, men du har nok poeng til både oppgradere til Y (10' per skalle/leg) og til C (30' per skalle/leg), så jeg tror det er gode sjanser. Litt avhengig av hvordan fruen liker tanken på at ikke alle kan sitte ved siden av hverandre, kan du eventuelt forhåndsbooke en eller to C på forhånd og håper på upgrade for siste. Et siste alternativ er å bestille economybillettene som bonusbilletter. Da kan man vel endre dem i etterkant. Litt jevnlig oppfølging fremover kan da gi muligheter til å finne C seter. OSL-EWR i C og EWR-SFO/LAX i economy er jo også en mulighet. Et siste alternativ er å bruke Star Alliance award: http://www.sas.no/upload/Eurobonus/S...hart_may08.gif Da blir det litt dyrere (110 000 per person). Vet ikke om det er barnerabatt på disse. Da får du større utvalg i ledige seter (alle Star Alliance selskapene). Hvis du mangler litt poeng, så kan du nå supplere med 40% rabatt (ca. 14,5 øre per poeng hvis du kjøper 40 000). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trip Report USA-turen 2013 | staale | TripReports | 29 | 30-08-2013 23:42 |
USA sommeren 2013, flybilletter anyone? | staale | Reiseforum | 12 | 24-10-2012 23:58 |
Hotellstrategi USA sommeren 2013 | FlyBazz | Reiseforum | 7 | 21-10-2012 17:55 |
USA tur Mars 2013 | LN-SUV | Reiseforum | 1 | 23-07-2012 13:55 |
USA-ferie 2011 - tips og råd mottas med takk | ENGML4 | Reiseforum | 2 | 13-03-2011 07:59 |