![]() |
|
![]() |
#1 |
Born to run
|
![]()
Heisann
Vi planlegger allerede neste års sommerferie. Vi ønsker å se San Francisco, Grand Canyon og New York. Har ikke noe bonuspoeng eller gullkort som kan utløse noen fordeler. Hvordan er det rimeligst å bestille flybilletter til en slik tur? Bør vi bestille feks SVG-SFO og JFK-SVG (open jaw, er det ikke det dette kalles?) og så ordne innenriks utenom? Eller bestille feks SVG-SFO-LAS-JFK-SVG i ett? (vet at det ikke er direktefly mellom SVG og SFO/JFK) Ville det evt vært et bedre alternativ å droppe fly mellom SFO og LAS, og heller leie bil de dagene? Noen som har gode tips/erfaringer så setter jeg pris på det :-) Ståle
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Når det gjelder flybillettene er det min erfaring at man får multicity-turer (som jeg da tror bruker open jaw regler) for nesten samme pris som t/r. Dette gjelder i hvert fall på United.
Så hvis du søker SVG-NYC-SFO retur LAS-NYC stoppover - SVG bør ikke prisen bli veldig mye høyere enn SVG-SFO t/r. Stoppoverreglene varierer litt mellom ulike fares, men med den horisontent du har bør du kunne få tak i rimelige billetter med en stoppover i USA. Angående Grand Canyon sies det at south-rim er bedre enn west rim (som ligger nærmest Las Vegas). Dette er vel 4-5 timer fra Vegas, så da er det greit med bil. Strekket fra SFO til Las Vegas er 10 timer hvis du sørover mot LA hvis du vil kjøre raskest mulig til Las Vegas. Det er i min bok to alternativer som er bedre: Enten kjøre U.S. Route 101 og California State Route 1 langs kysten (http://en.wikipedia.org/wiki/California_State_Route_1), også overnatte i Los Angeles området, og så ta fire timers turen til Vegas. Disse veiene er mye mer spennende enn Interstate 5 som du ellers ville kjørt. På det siste strekket har man tid til å stikke innom noe Outlets eller fornøyelsesparker. Ellers anbefaler jeg sterkt 4 timer fras San Francisco til Reno (ta gjerne en avstikker til Muir Forest), overnatte i Reno og ta 8 timers turen mot Vegas. Turen Reno - Vegas er først 3 timer med spennende fjellandskap, deretter 1 time med spennende ørken, før du skjønner at det 4 timer rett frem igjen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tenker det samme, men i år tar vi vel kun vestkysten. SFO-LA, Vegas... Samt en tur innom kjente i Detroit. Kan ta ut to billetter på business, passser bra da at SAS skal begynne å fly til SFO ... Så får jeg kjøpe 2 billetter til barna bak, ev med en optiontown sak..
Har kjørt HGW 1 fra LA til SFO tidligere, blir vel det igjen da barna ikke har vært der enda.. begynner vel billettstyret til høsten..
![]() |
#4 |
Born to run
|
![]()
Har begynt å sondere litt, men foreløpig finner jeg ingen knalltilbud. Ligger på ca 35-40 000 for 4 voksne hvis jeg feks legger inn SVG-SFO-LAS-NYC-SVG. Avreise medio juli, retur tre uker senere.
Lurer på om det feks vil være lurest å hoppe på et +/- 3000/4000,- tilbud t/r New York når det dukker opp, så ordne innenriks etterhvert. Eventuelt kontakte feks SAS eller LH når sommertilbudene kommer, og be om pris på SVG-SFO og NYC-SVG. Ser at man nå kan få for eks NYC-SFO-LAS-NYC for rundt 3000 pr pers, og med evt 4000 pr pers t/r SVG-NYC til feks 4000,- blir summen totalt ca 28 000.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Born to run
|
![]()
Blir uansett spennende å se hva vi finner utav, ikke lett med en slik reiserute....
Selvfølgelig fristende å kjøpe hele sulamitten gjennom et byrå, men erfaringen viser at det ikke alltid er billigst... Får avvente litt, og så hente inn noen tilbud iallefall, så har vi noen alternativer.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Eventuelt kan du jo prøve å sy det sammen på en litt annen måte. Se feks på billetter fra Oslo, så kan du heller være fleksibel på flighten fra SVG til OSL med en overnatting på gardermoen feks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Alt koster... :-) Kjøpte selv billetter til bana nå for Juli 2013 med SAS, over 9000 pr stk. Det er TRD-ORD. Måtte bare gjøre det for å være sikker på at de er på samme flight som fruen og meg, vi har poeng og CT.. Så kjører vi på med en Multi.city billett internt i USA..
![]() |
#9 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Jeg bestilte nylig med Icelandair til New York i Juni/Juli for kr 4600 t/r Trondheim.. Så egen booking fra New York til Nassau (Bahamas) - Orlando og tilbake til New York igjen. Totalprisen inkl multicity i Usa/Bahamas ble kr 6600 NOK Pr. pers.
Grei deal det tror jeg.. ![]() Ingen påfyll eller bruk av EBG-kortet her, men skal til Las Vegas tidligere i Juni på jobb, så får fyllt opp kontoen da.. ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er i USA hver sommer. Booker aldri noe før et godt stykke ut på nyåret, mest fordi det som regel dukker opp Business-kampanjer som kun er 2-4000 kr dyrere enn Economy.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Born to run
|
![]()
Fikk pris fra et reisebyrå på 9300 pr pers(voksne) da med routing svg-cph-sfo-las-nyc-cph-svg, da med utreise 150713, retur 070813, hvordan høres det ut synes dere? SAS overseas.
![]() |
#12 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
I sommer hadde vi Trd-Osl-EWR-LAS-EWR-Osl-Trd med Sas/UA og betalte da godt over 12000 pr pers kun for dette.. Så en pris med SAS/UA for 9300 på de strekningene du omtaler her synes jeg høres ut som en meget god pris. Selvsagt kan du spare noen hundrelapper kanskje ved å kjøpe enkeltstrekninger, men er trygt og godt å ha alt samlet, og veldig tidsbesparende ved å slippe å sittte å lete etter avganger på enkeltstrekninger. Så jeg villle "løpt og kjøpt".. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Born to run
|
![]()
Hei igjen. Booket i dag, SVG-CPH-SFO-LAS-EWR-OSL-SVG, til 9350 pr pers. Brukte samtidig litt tid på Booking.com og ordnet hotel i de respektive byene. Er jo "gratis" å bo i Vegas ;-) Valgte Stratosphere der. Nå gleder vi oss bare til tur. Må vel kanskje lage en TR fra denne turen også ;-)?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sommeren 2013 på Værnes | Jabberwocky | Bilder & foto | 11 | 10-09-2013 08:44 |
Sommeren 2013 - Best of! | Siggdude | Bilder & foto | 6 | 30-08-2013 09:39 |
Hotellstrategi USA sommeren 2013 | FlyBazz | Reiseforum | 7 | 21-10-2012 17:55 |
Thailand (Østen) sommeren 2013 | panerai | Reiseforum | 4 | 29-06-2012 13:09 |
Når bestille flybilletter til USA Sommeren 2013 | panerai | Reiseforum | 26 | 25-01-2012 19:15 |