Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-03-2011, 16:04   #1
ENGML4
ScanFlyer Blue

USA USA-ferie 2011 - tips og råd mottas med takk

Jeg har lekt en stund med tanken om å legge årets sommerferie til USA. Hovedsaklig for å se US Open golf, da jeg er særs golfinteressert, men jeg har også lyst til å dra innom Las Vegas og Los Angeles. En egen tur dedikert til de vestre deler av USA er under planlegging, men blir nok ikke realisert før 2013.

Tilbake til årets tur: slik det ser ut kommer jeg til å reise alene, noe som for mange kan høres sært ut, men som jeg ikke har noen problemer med

US Open arrangeres i år i Bethesda, Maryland. Jeg har planlagt å fly inn til IAD og tilbake igjen fra LAX, med separat billett IAD-LAS. Air Canada ser ut til å ha greie priser, ca. kr 5000 en open-jaw-billett. IAD-LAS tenkte jeg å benytte JetBlue, da de ser ut til å være billigst.

Flydelen av turen virker ganske klar, men hotell og leiebil er jeg forholdsvis grønn på. Ser på hotels.com at det er ganske store prisforskjeller på hoteller i Washington DC-området. Har folket noen anbefalinger? Jeg skal stort sett bare bruke rommet til soving, da dagene vil bli tilbragt på golfbanen. Tidsrom i Washington-området er 12. juni - 21. juni. Leiebil trenger jeg også, trenger ikke være noe fancy greier - det holder om den kan transportere meg fra hotell til golfbane, samt litt sightseeing.

Videre til Las Vegas. 21. juni - 23. juni tenkte jeg å være i byen. Hoteller varierer endel i pris etter hva jeg kan se. Noen anbefalinger å komme med? Ser MGM Grand koster ca kr. 1000 for den aktuelle perioden. Er det et ålreit hotell?

Las Vegas - Los Angeles tenkte jeg å ta langs landeveien, gjerne i en litt artig leiebil. Noen bilutleiefirmaer som skiller seg ut i positiv retning her, eller er det en dårlig idè å leie bil i Las Vegas og levere i Los Angeles?

Til slutt hotell i LA. Har aldri vært i byen før, og vet ingenting om hvor det er ålreit å bo. 23. juni - 26. juni er tidsrommet som er planlagt. Har ikke allverdens krav til standard, men har ikke lyst på noe rottereir

Oppsummering:

Det ble mye dette, men oppsummerer til slutt hva jeg egentlig søker råd om:

-Hotellanbefaling i Washington DC-området, fortrinnsvis med lett ankomst til Bethesda, Maryland.
-Ting å få med seg i Washington DC og omegn - sightseeing
-Leiebil i Washington DC og Las Vegas - Los Angeles
-Hotellanbefaling Las Vegas og Los Angeles

Tips til hva man bør få med seg i LV og LA er også velkomne, men det vil jeg tro jeg også kan lese meg til selv på forumet
ENGML4 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2011, 19:59   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Default Re: USA-ferie 2011 - tips og råd mottas med takk

Vil akkurat nå kun ta opp bilutleie Vegas til LA.

Det kan bli skrekkelig dyrt ved enveis over statsgrensene ( antar kun, har ikke sjekket ) særlig siden du er alene.

Har kjørt ruta to ganger LA-Vegas-LA med "fullt hus" og det er greit. Ruta er flott.

Hadde jeg vært deg, som i 1967 da jeg var pur ung tok jeg Greyhound.... Jada, buss er fortsatt et transportmiddel. Faktisk OK også..

Da hadde jeg en billett som var for utlendinger, Ubegrenset Greyhound : 99 days for $ 99 .

Dropp fly, nyt naturen og de innfødte på bussturen... Book tidlig på Greyhound, de gir bra priser...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2011, 07:59   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: USA-ferie 2011 - tips og råd mottas med takk

Du finner mange tråder om steder i USA:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=79184

Posting Rules