![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En familie på seks personer mistet flyet til Tyrkia fordi infotavla på OSL viste feil innsjekkingsskranke og de måtte kjøpe nye billetter til over 23000 kr.
Flyselskapet, Pegasus, nekter å utbetale noen erstatning selv om flyklagenemnda har gitt familien medhold i at det har de krav på. Fra Flysmart24: Quote:
Last edited by C130; 26-10-2019 at 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]()
men alle de andre ombord klarte alikevel å finne rett skranke.. Burde være mulig å spørre seg til hva som skjer da de står der så lenge og avgangstiden nærmer seg,,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Med all respekt. Ringer der ikke noen bjeller når tiden går og ingenting skjer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Enig, merkelig at de ikke begynte å spørre/se seg om når det var halvannen time til avgang og ingen skranker på område 4 ble åpnet.
Jeg vet ikke hvem som er ansvarlig for informasjonen som legges ut på infoskjermene på OSL. Min første tanke er at det er OSL som er ansvarlig, og ikke flyselskapet (om det ikke er flyselskapet som legger inn informasjon om innsjekkingssted på flightene). Men igjen, merkelig at de ikke gjorde noe når ingenting skjedde...evt gikk en liten tur og så seg om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er jo ikke flyselskapet sin feil.
Men er jo spesielt å være der 2 timer før tiden uten å oppdage problemet på egenhånd, men jeg er ikke sjokkert. Etter å ha sett så mye rart på flyplasser. Noen løper til riktig gate, å spør om den er riktig. Selv om det står tydelig på skjermen om avgangstid, selskap og det hele. Jeg tror ikke alle er laget for å reise, eller å klare seg på egenhånd i livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Merkelig at ikke flere som skulle samme vei, ikke kom innom...
Dette er vel nok et forsøk på å skyve eget slurv og dårlig planlegging over på fly- eller reiseselskapet.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
At infotavlen viser feil er jo ikke akkurat noe nytt. Gudene skal vite det har blitt bannet mang en gang i innsjekkshallen mens man forsøker å få fatt i rett kontor for å fikse feil, selv når man har å gjøre med et selskap som "alltid" er på samme sted, og som også denne dagen befinner seg på samme sted som alltid ellers. Alikevel sier infotavla plutselig en dag noe helt annet, og muligens også bare for en enkelt flyvning. Og hjelpes for et rot dersom en hel innsjekksøy plutselig er ute av drift.
Og så har vi, som mann78 er inne på, reisende som i grunnen aldri burde fått sette sine ben på en flyplass, i alle fall ikke uten å bestille full UMNR-tjeneste. Var en gang med på ombordstigning for siste fly fra utland på OSL (før åpning av T2, mot slutten av anlegsperioden): vi er nesten ferdig, og med meget god tid til overs, men vi mangler en liten familie som har sjekket inn bagasje men ennå ikke gått ombord. Ettersom vi har tilstrekkelig folk på gate sjekker en i flyet, mens en annen (meg) gjennomsøker utland fra E8/E9 (med en liten avstikker til bussgate bare "i tilfelle") og videre opp til E18. Niks og nada. Opprop rundt gate er selvsagt resultatløst. Nuvel, god tid som sagt, og bagasjen blir funnet i god tid. Vi venter så lenge vi kan, men sender til slutt flyet avgårde i rute. På vei tilbake til kontoret oppdager vi en liten familie på en benk rett ved trappa til loungene (der Starbucks er nå), og av ren nysjerrighet spør vi om de trenger hjelp til noe: "Nei, vi bare venter på at avgangen vår skal bli ropt opp". ![]() (og ja, det var akkurat dem vi manglet) Tilbake til hovedsaken mener jeg det mest oppsiktsvekkende er at Flyklagenemda åpenbart (i følge artikkelen, har ikke lest selve vedtaket) mener at flyselskapene står ansvarlig for at de reisende ikke kan/vil/evner å spørre om hjelp i situasjoner der informasjonen på tavla er åpenbart feil... ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Nå er det riktig sent og et par (tre-fem) øl er konsumert. Men jeg synes vi er bra bedrevitende her.
Jeg reiser mye. Allikevel har jeg funnet meg i å gjøre dustefeil eller å bli hengt opp i noe siden "skjermen sier". Jeg synes ikke dette var så gal avgjørelse jeg. Basert på artikkelen.
![]() |
#9 |
一期一会
|
![]()
Apropos husk å stille klokken tilbake i dag og infoskjermer på Oslo Lufthavn.
Det er hyggelig å se at OSL hører på tilbakemelding. For en stund tilbake sa jeg ifra om at den store klokken var vanskelig å lese grunnet tynne visere og strek på midten, spesielt for eldre og svaksynte. "Vi har mottatt din henvendelse ang. klokken i den nye avgangshallen, og takker for konstruktivt innspill. Beklager vårt noe sene svar. Klokken er nok i henhold til universell utforming, men det betyr ikke at vi ikke kan gjøre forbedringer. Innspillet er videresendt til relevant avdeling her for vurdering." Lo and behold, en måned senere. ![]() Codeshare-runddans på departure board er noe annet som kan bidra til forvirring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Det er en klassiker siden tidenes morgen .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() For ikke snakke om de som kommer en dag for sent til flyet fra BKK som går/gikk 00:20 på natta ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg møtte opp en time for tidlig en gang med 06-avgang og jeg hadde vært på fest dagen før, og ja klokka skulle stilles tilbake en time. Greit når det går den veien hvertfall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg har en kollega som valgte å stille klokken en time frem i stedet for tilbake en høst for noen år siden. Veldig fint for meg, som kunne dra hjem fra nattevakt to timer før arbeidstidens slutt
![]()
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dersom flyets avgang er satt til mandag 4. november kl. 00.20 er det fort gjort å glemme at du faktisk bør møte på flyplassen søndag 3. november kl. 22.20...
![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har selv været tæt på at gå i fælden en gang , hvor jeg havde en 00.30 afgang fra Hong Kong. Jeg var ude i byen og tænkte lige på , at det var sidste dag og at jeg skulle flyve hjemad i morgen. Men med ét gik det op for mig at det faktisk var "i aften" jeg skulle af sted.
![]() Nu havde jeg heldigvis god tid så ingen problemer der, men det var altså en speciel oplevelse alligevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyforbindelse videre mistet pga teknisk feil på fly | MD80 | Reiseforum | 26 | 06-05-2011 23:04 |
Hundrevis mistet flyet | Jens W | Flyforum | 0 | 17-09-2010 00:29 |
Mistet flyet mens han sto i innsjekkingskøen | sirpjalle | Flyforum | 46 | 24-10-2008 21:06 |
- Flyet landet i feil by! | MountainDew | Flyforum | 1 | 24-02-2007 14:42 |
Mistet iPod - hvor dro flyet? | anders320 | Flyforum | 2 | 20-02-2007 13:33 |